Casco Speedair
Heren
Ben ook van plan om binnenkort de Casco Speedairo aan te kopen, handig voor triathlon wedstrijden en ook handig voor gewoon op de weg te rijden.
Voor alle duidelijkheid: je kan het vizier naar boven draaien maar ook verwijderen hoop ik toch? Komt er wind tussen het vizier en de helm bovenaan?
Alvast bedankt
Ben ook van plan om binnenkort de Casco Speedairo aan te kopen, handig voor triathlon wedstrijden en ook handig voor gewoon op de weg te rijden.
Voor alle duidelijkheid: je kan het vizier naar boven draaien maar ook verwijderen hoop ik toch? Komt er wind tussen het vizier en de helm bovenaan?
Alvast bedankt
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Vizier kán omhoog, maar is daar niet speciaal voor gemaakt. Het vizier rust dan aan de elastieken op de helm.
Komt inderdaad geen wind tussen beide delen.
Vind m zonder vizier trouwens ook erg fijn. Petje eronder, zonnebril op en niemand ziet je robocop vermomming meer.
Komt inderdaad geen wind tussen beide delen.
Vind m zonder vizier trouwens ook erg fijn. Petje eronder, zonnebril op en niemand ziet je robocop vermomming meer.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even een "oud" topic van onder het stof halen en mijn situatie schetsen.
Ik draag een multifocale bril, zonder bril is het bijna niet te doen om op een veilige manier te fietsen.
Voor in de zomer heb ik een multifocale Adidas Evil Eye half rim pro met "adapter" zoals op de afbeelding.
In de winter en in het half- en volledig donker kan ik deze sportzonnebril niet gebruiken en dan rijd ik met mijn gewone multifocale bril.
Als het echter regent dan worden de glazen van mijn gewone bril ook aan de binnenkant vuil.
Nu was ik aan het denken om de casco Speedair met helder vizier aan te schaffen, zo hoop ik dat mijn bril zelf niet nat wordt.
Zijn er hier nog fietsers die deze helm gebruiken ism een gewone bril en hoe zijn dan jullie ervaringen.
Ik draag een multifocale bril, zonder bril is het bijna niet te doen om op een veilige manier te fietsen.
Voor in de zomer heb ik een multifocale Adidas Evil Eye half rim pro met "adapter" zoals op de afbeelding.
In de winter en in het half- en volledig donker kan ik deze sportzonnebril niet gebruiken en dan rijd ik met mijn gewone multifocale bril.
Als het echter regent dan worden de glazen van mijn gewone bril ook aan de binnenkant vuil.
Nu was ik aan het denken om de casco Speedair met helder vizier aan te schaffen, zo hoop ik dat mijn bril zelf niet nat wordt.
Zijn er hier nog fietsers die deze helm gebruiken ism een gewone bril en hoe zijn dan jullie ervaringen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ik gebruik de speedairo nu een jaar of 4. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb dus ook een permanente bril. Mijn bril pas goed onder het vizier. En hij blijft droog en schoon. Bijkomend voordeel is dat het vizier een stukje kou scheelt.
Met de helm helemaal geen ervaringen, maar is het geen optie om een setje lenzen te gebruiken tijdens het fietsen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
mackersv2.0 schreef: ↑26 jan 2019 12:33 Ikzelf heb mijn bril niet nodig tijdens het fietsen dus heb het maar één keer gedaan, gewoon om te proberen of het gaat. Die ene keer heb ik inderdaad probleemloos met de bril achter het vizier een rondje van een kilometer of vijftig gedaan. Is denk ik wel een beetje afhankelijk van je maten want echt veel ruimte is er natuurlijk niet.
Bedankt.Daniel1989 schreef: ↑26 jan 2019 18:42 Ik gebruik de speedairo nu een jaar of 4. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb dus ook een permanente bril. Mijn bril pas goed onder het vizier. En hij blijft droog en schoon. Bijkomend voordeel is dat het vizier een stukje kou scheelt.
Dan ga ik het waarschijnlijk proberen.
Vooral dat "hij blijft schoon en droog" is voor mij het belangrijkste.
Want nu kan ik als het regent/miezert niet echt op een voor iedereen veilige manier in groep fietsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb je deze helm gekocht? Zo ja, wat is je ervaring? Ik heb zelf een multifocale bril en had de Giro Vanquish gekocht, maar mijn bril komt tegen het vizier. De Giro gaat dus retour.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Sinds kort draag ik ook een helm met vizier. Het is wel even wennen omdat idd je bril wel vlakbij het vizier zit maar als je de helm goed afstelt valt het wel mee en tot nog toe geen meer om mijn vorige helm op te doen. Het hangt natuurlijk ook af wat voor een montuur je draagt, zelf draag ik randloze monturen dat scheelt in afmetingen.
Btw, het is geen casco speedair.
Btw, het is geen casco speedair.
Laatst gewijzigd door Orlok op 12 mar 2020 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless