Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix Challenge 2013

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 07 feb 2013 11:25

sunitram schreef:
gazelle79 schreef:Een vraag; passen Challenge Parigi Roubaix (27mm width) op/onder een Gazelle Champion Mondial AA Special Frame?
Dat gaat net.Ik heb deze banden op m'n twee L'Eroica Champion Mondials (1979 en 1980) zitten.

Afbeelding
Bedankt! En wat is dat toch een schitterende kleur dat parelmoer!
Heb je zo een volledige foto van dit stalen ros?
Afbeelding

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 07 feb 2013 12:17

Die foto staat volgens mij op het andere, door jezelf gestarte topic. Onder de link van ciclista.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 07 feb 2013 16:16

gazelle79 schreef:Een vraag; passen Challenge Parigi Roubaix (27mm width) op/onder een Gazelle Champion Mondial AA Special Frame?
Als het net past dan is dat niet goed. Je moet nagaan wat er nog overblijft aan ruimte rondom de banden.
Te krap dan krijg je het probleem van onderstaande foto als de weergoden jou willen pesten. Lijkt alsof je met een aanhanger fietst.
Ik woog afgetraind 69 kg en dan is 25mm meer dan voldoende. Meer dan dit was ook niet mogelijk op de TREK 5500: slechts 1 a 1,5 mm ruimte tussen
band en mono-achtervork..
Weeg je zwaarder en is er plaats genoeg dan kun je bv. Continental 4 seasons 28 mm nemen. Gebruikt tijdens L' Eroica. Is minimaal breder op de MA2 velgen. 26mm. Wel wat hoger met voldoende sterkte in de wangen.

Foto: "Aanhanger" P-R 2010
Afbeelding
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 07 feb 2013 21:39

Cervino schreef:
gazelle79 schreef:Een vraag; passen Challenge Parigi Roubaix (27mm width) op/onder een Gazelle Champion Mondial AA Special Frame?
Als het net past dan is dat niet goed. Je moet nagaan wat er nog overblijft aan ruimte rondom de banden.
Te krap dan krijg je het probleem van onderstaande foto als de weergoden jou willen pesten. Lijkt alsof je met een aanhanger fietst.
Ik woog afgetraind 69 kg en dan is 25mm meer dan voldoende. Meer dan dit was ook niet mogelijk op de TREK 5500: slechts 1 a 1,5 mm ruimte tussen
band en mono-achtervork..
Weeg je zwaarder en is er plaats genoeg dan kun je bv. Continental 4 seasons 28 mm nemen. Gebruikt tijdens L' Eroica. Is minimaal breder op de MA2 velgen. 26mm. Wel wat hoger met voldoende sterkte in de wangen.

Foto: "Aanhanger" P-R 2010
Afbeelding
Met net passen bedoelde ik dat het wiel nog net te plaatsen is (zonder de band leeg te laten lopen).Het is n.l. ook een hoge band.Zeker bij de rem is er nog voldoende ruimte.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 07 feb 2013 22:07

gazelle79 schreef:
sunitram schreef:
gazelle79 schreef:Een vraag; passen Challenge Parigi Roubaix (27mm width) op/onder een Gazelle Champion Mondial AA Special Frame?
Dat gaat net.Ik heb deze banden op m'n twee L'Eroica Champion Mondials (1979 en 1980) zitten.

Afbeelding
Bedankt! En wat is dat toch een schitterende kleur dat parelmoer!
Heb je zo een volledige foto van dit stalen ros?
De ruimte bij de achterrem.
Afbeelding

Een foto van dit stalen ros voor de start van de L'Eroica 2012

Afbeelding
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 07 feb 2013 22:24

Een alleskunner !
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie