Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Northwave Celsius Artic GTX winterschoen

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 20 nov 2013 15:52

zorroi schreef:Eerst even mijn normale ATB schoenen met neopreen overschoenen testen en dan de volgende dag de Northwave Celsius Artic zonder overschoen.
Ik denk dat het voor mijj nog kouder moet worden om de Northwave Celsius Artic te dragen maar we zullen zien.
Het is inderdaad maar wat voor een koukleum je bent of niet... Afgelopen winter vond ik ze ieder geval erg fijn met temperaturen ver onder het vriespunt. Ik twijfel ook nog of ik ze komende zaterdag met Rabo Beach Challenge aantrek. Ik denk dat ik ze nog een beetje te warm vind. Vorig jaar reed ik tijdens de RBC voor de eerste keer met m'n Celsius Arctics... Doordat ik toen stukken door het water reed, stroomde het water er wel van boven in. Hoewel ik geen koude voeten kreeg van het water in mijn schoenen irriteert het klotsen wel. Dus misschien maar even tapen of niet door diep water rijden...

Afgelopen zondag nog gewoon in mijn zomerschoenen gereden bij een ritje van 86km op de racefiets, maar aan het eind kreeg ik toch wel wat frisse voeten bij de 4 graden Celsius. Had wel dikke Merino wollen sokken aan...

@Peter1981
Misschien is de Mavic Frost of Drift wat voor je? Ik gebruik ook Mavic schoenen op de mountainbike, maar m'n Mavic Screes zitten een stuk krapper dan al mijn Northwave schoenen. Sidi heeft natuurlijk ook smalle schoenen.

peter1981
Forum-lid

peter1981 20 nov 2013 17:15

Als ik op de mavic site een dealer zoek vind ik niks :S
Morgen ofzo maar eens wat fietsenzaken afgaan want wil toch graag warme voetjes hebben :)
Die mavic`s zien er in ieder geval goed uit
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 21 nov 2013 09:25

peter1981 schreef:Als ik op de mavic site een dealer zoek vind ik niks :S
Morgen ofzo maar eens wat fietsenzaken afgaan want wil toch graag warme voetjes hebben :)
Die mavic`s zien er in ieder geval goed uit
Ik heb mijn Mavics Cruize (nu voor naar werk) bij Chain Reaction Cycles (op de gok voor weinig) gekocht en mijn Mavics Screes (toen voor een betere prijs dan nu) bij Futurumshop in dezelfde maat als mijn Northwaves (maat 42 in mijn geval). Lengte is bij mijn Northwaves hetzelfde als bij Mavic, maar de Mavics zijn smaller en zitten krapper. Dat ze bij mij wat te smal zitten merk ik alleen de 1e 5 minuten even. Daarna zitten ze gewoon lekker...

Ik zie dat Futurumshop wel de Frost verkoopt in een paar maten, maar dat is een webshop natuurlijk. Salden verkoopt ook Mavic, maar zo te zien hebben ze niet de wintermodellen...

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 12 sep 2015 07:50

De nw celsius artic gtx gisteren gekocht bij Rose voor maar 90,- (lagererverkauf)
De voldoening duurt langer dan de pijn...

rielplayer
Forum-lid

Gebruikersavatar rielplayer 12 sep 2015 08:09

dat is echt geen geld. Fijne schoenen. Ik gebruik de fahrenheit op de racer met veel plezier.

Plaats reactie