Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2013 14:58

En de invloed van hun 11sp is toch dermate groot dat ze die vishengelmolenfabrikant ook zover hebben gekregen ;). Oja, en vroeger riep ook iedereen dat die kabels buitenom echt niet lelijk waren, maar ze zijn nu maar wat blij met de weggewerkte kabels. Heb nooit iemand meer horen roepen dat ze graag terug willen naar die losse kabels...
Kortom, de 3 fabrikanten houden elkaar gewoon lekker scherp en dat is goed voor de consument.
Less is bore

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 06 feb 2013 22:55

Racefiets tabellen. (achteraan het magazine)
Hier is duidelijk een kans gemist op een gesmaakt instrument te creeren. Immers ipv. een overzichtelijk naslagwerk is dit een heuse zoektocht.
Gewoon alles ordenen op merknaam geeft een ordentelijker en tijdbesparend (minder opzoekwerk op prijslijsten op sites als dit al te vinden is) en vooral aangenamer gevoel.

amateurke
Forum-lid

amateurke 07 feb 2013 23:32

De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 07 feb 2013 23:48

Nog even terugkomend op die columns; ik vond die van Rose altijd wel leuk om te lezen, maar die heb ik al even niet meer gezien in de Fiets...(of heb ik niet goed gelezen?)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

danny1407
Forum-lid

danny1407 08 feb 2013 00:51

chrissiewizzie schreef:De praktijk is gewoon dat het overgrote merendeel van de mensen met Shimano rijdt en ze geweldige groepen maken. Campa kan als enige met 11 speed niet de toon zetten, dat kan Shimano wel.
+1

Campa is geweldig mooi maar teren op 11 speed...
"Innovatie" van bijna 5 (!) jaar geleden, terwijl Shimano en Sram nagenoeg jaarlijks met vernieuwingen komen.
Een stukje titanium, een beetje extra carbon of een ander opdrukje en dan houdt het wel zo'n beetje op.
Ze staan daar al jaren stil qua ontwikkeling.
Mijn 2007 Mirage groepje zou niks uit de toon vallen tussen de "moderne" campa groepen.

Daar waar Di2 een regelrecht succes is, is EPS (nog) nauwelijks serieus te noemen.
Voor 2013 wanhopig een Athena EPS groep introduceren welke ongeveer een kwart duurder is als een Ultegra Di2... Bellisimo!
FacebookS3RSSite

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 feb 2013 08:05

plantagenet schreef:Nog even terugkomend op die columns; ik vond die van Rose altijd wel leuk om te lezen, maar die heb ik al even niet meer gezien in de Fiets...(of heb ik niet goed gelezen?)
Klopt, maar gelukkig komt er dit jaar wel een boek van me uit over de Tour :) Geen columns, maar best aardig leesvoer.

en dankjewel, ik vind het een reuze compliment om zo genoemd te worden
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2013 08:15

@danny: wat is dat innovatie van SRAM dan bijvoorbeeld de laatste jaren behalve een grammetje links en rechts eraf? Als je het heel cru wilt zien is het gewoon hopeloos ouderwets met slechts 10speed en geen electronische groep in het assortiment.
Less is bore

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 08 feb 2013 09:13

amateurke schreef:De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.
Zoiets als weekend of midweek bestemmingen... Afgaande op het forum lijkt daar wel behoefte aan te zijn. Richting de zomer gaan topics over het Europese laag- en middelgebergte erg goed. Alleen moet je daar wat creatiever zijn voor een mooi stukje. Want het zijn vrij bekende bestemmingen; je moet niet in herhaling vallen.

Ik lees de stukjes over verre bestemmingen ook wel graag. Interessant om te lezen over fietscultuur en -infrastructuur in landen als Oman, Marokko, Vietnam, Togo (geweldig stuk!)... Hoewel het niet echt duurzaam is om zo ver te vliegen om een stukje te fietsen natuurlijk. Maar het is nu eenmaal een trend om verre nieuwe bestemmingen op te zoeken. En veel fietslezer lijken daar wel het geld voor te hebben.

danny1407
Forum-lid

danny1407 08 feb 2013 10:44

daniel1975 schreef:@danny: wat is dat innovatie van SRAM dan bijvoorbeeld de laatste jaren behalve een grammetje links en rechts eraf? Als je het heel cru wilt zien is het gewoon hopeloos ouderwets met slechts 10speed en geen electronische groep in het assortiment.
Dual tap, Wi-Fli, XX1, de maniier waarop de nieuwe Red voorderailleur werkt, de remklauwen...

Innovatie is toch niet alleen een extra versnelling toevoegen?
FacebookS3RSSite

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2013 10:49

Wat is er innovatief aan dual tap? Gewoon een andere manier van schakelen. XX1 is ATB waar campa niet actief is, de remmen van campa zijn al min of meer perfect (zeker in vergelijk tot shimano)... Enige waar je iets voor kunt zeggen is WiFli. Wat feitelijk ook niet meer is dan een ATB derrailleur op een racefiets zetten. Echt innovatief is het ook allemaal niet te noemen.
Wat dat betreft doen ze niet veel voor elkaar onder hoor.
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 feb 2013 10:57

daniel1975 schreef:Wat is er innovatief aan dual tap? Gewoon een andere manier van schakelen. XX1 is ATB waar campa niet actief is, de remmen van campa zijn al min of meer perfect (zeker in vergelijk tot shimano)... Enige waar je iets voor kunt zeggen is WiFli. Wat feitelijk ook niet meer is dan een ATB derrailleur op een racefiets zetten. Echt innovatief is het ook allemaal niet te noemen.
Wat dat betreft doen ze niet veel voor elkaar onder hoor.
+1.

Wat is er eigenlijk überhaupt bijzonder aan de Sram remmen (even los van of ze beter werken dan de andere merken of niet)?

danny1407
Forum-lid

danny1407 08 feb 2013 11:05

Een andere manier vinden voor eenzelfde of verbeterde werking... innovatie!
FacebookS3RSSite

Plaats reactie