Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Training combineren met baby

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 feb 2013 17:42

4 uur per etmaal? Hoe kan dat in vredesnaam? In het begin horen ze vrijwel alleen maar te slapen en te eten.

Gefeliciteerd met je tweede trouwens!

Tjsa een oppas op je papadag gaat misschien wel wat ver. Aan de andere kant, in het begin heb je nog nauwelijks interactie met zo'n kleine. Echte 'quality time' kon ik het niet noemen. Wordt ongetwijfeld anders als ze gaan praten, lopen, etc. Merk ik nu al; de mijne is net 1 jaar. Die vindt niks mooier dan ritjes op de stadsfiets enzo. In alle eerlijkheid had ik niks met baby's en het vaderschap heeft daar weinig aan veranderd. Wat mij betreft mogen ze geboren worden bij 1 jaar en dan het liefst ook al kunnen lopen, praten en zindelijk zijn ;)
Laatst gewijzigd door havana op 05 feb 2013 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 feb 2013 17:46

havana schreef:4 uur per etmaal? Hoe kan dat in vredesnaam? In het begin horen ze vrijwel alleen maar te slapen en te eten.
...en eten, en schreeuwen... ;-) (details zal ik je besparen, het is hier geen zwangerschapspagina.nl)
havana schreef:Gefeliciteerd met je tweede trouwens!
Thanks
havana schreef:Tjsa een oppas op je papadag gaat misschien wel wat ver. Aan de andere kant, in het begin heb je nog nauwelijks interactie met zo'n kleine. Echte qualitytime kan ik het niet noemen. Wordt ongetwijfeld anders als ze gaan praten, lopen, etc. Merk ik nu al; de mijne is net 1 jaar. Die vindt niks mooier dan ritjes op de stadsfiets enzo.
Vanaf 1 wordt het wel echt leuk, dat klopt. Mijn dochter (toen 2) heeft me afgelopen zomer aangemoedigd in zowat elke bocht van de Ventoux. Dat was echt heel gaaf
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 05 feb 2013 19:19

havana schreef:4 uur per etmaal? Hoe kan dat in vredesnaam? In het begin horen ze vrijwel alleen maar te slapen en te eten.

Gefeliciteerd met je tweede trouwens!

Tjsa een oppas op je papadag gaat misschien wel wat ver. Aan de andere kant, in het begin heb je nog nauwelijks interactie met zo'n kleine. Echte 'quality time' kon ik het niet noemen. Wordt ongetwijfeld anders als ze gaan praten, lopen, etc. Merk ik nu al; de mijne is net 1 jaar. Die vindt niks mooier dan ritjes op de stadsfiets enzo. In alle eerlijkheid had ik niks met baby's en het vaderschap heeft daar weinig aan veranderd. Wat mij betreft mogen ze geboren worden bij 1 jaar en dan het liefst ook al kunnen lopen, praten en zindelijk zijn ;)
Ben het wel met je eens, maar de hechtingstheorie gaat er toch van uit dat de binding tussen kind en opvoeder echt eerder gebeurt dan van af het moment dat ze "zinnig" kunnen communiceren...
Die eerste maanden zijn wel degelijk heel belangrijk in de ontwikkeling van een kind en de relatie met de opvoeders.
Dus gewoon gaan fietsen als het kan, schema's houden met veel zaken geen rekening waar je als nieuwbakken ouder mee te maken krijgt. Geen stress, je krijgt er veel voor terug!
Allard

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 feb 2013 21:31

Als vader van twee (inmiddels zwaar puberende) kinderen heb ik het ook allemaal meegemaakt. Ik had alleen een hele goeie reden om te fietsen, namelijk geen auto, en mijn werk was 20 kilometer verderop.
Enne, na twee dagen verlof moest ik dus alweer fietsen. :P

Als je het er allemaal bij moet doen, dan is het inderdaad een hele toer. De manier die je beschrijft moet je volgens mij wel helpen om een acceptabel basisniveau te halen. Maar wie weet, valt alles veel meer mee dan je nu denkt. Het scheelt in ieder geval al wel dat je een vrouw hebt die zelf ook graag sport.

Pieter_B
Forum-lid

Pieter_B 06 feb 2013 07:16

Zoals al gezegd hangt bijna alles samen met hoe je de kleine gaat slapen 's nachts. Als je een huilbaby krijgt ga je echt niet ’s middag of ’s avonds nog trainen. Dat ga je echt niet trekken. Dan kom je niet verder als bank hangen. HAHA.

Afgelopen 26 januari voor de 2e keer vader (ben nu 28 jr) geworden. We hadden al een zoontje (3 jr) en nu hebben we een meisje gekregen. Onze 1e is echt een super slaper geweest en eigenlijk wel weer super makkelijk. Eet zelf, speelt, kan je wat wijs maken, geeft zelf aan als die wat wil, etc. Dus daar zag ik wel weer tegenop, die gebroken nachten en zo. En je weet nooit hoe ze zullen zijn. We zijn nu 1,5 week verder en het gaat super gelukkig. Ze slaapt goed ’s nachts en het drinkt ook perfect. Het is een heerlijk rustige baby tot nu toe. Je nachtrust maakt of breekt echt alles met die kleintjes. Zeker bij een 2e. De 1e moet je nu ook aandacht geven, mee spelen, douchen, eten, opvoeden zo goed als mogelijk, etc. Het kost nu dubbele energie, een 2e is toch heel anders.

Je zal ons niet horen klagen, maar zonder kids heb je echt zoveel meer tijd over. Niet normaal. We vragen ons weleens af wat we voor die tijd allemaal deden om de dag door te komen. HAHA!

En plannen is echt geen optie. Met kids lopen dingen altijd anders als dat jij zelf wil!!
Succes.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

rinke
Forum-lid

rinke 06 feb 2013 07:32

Bij onze eerste was het redelijk goed te doen om 3x per week te trainen. Sinds 7 maanden zijn we wederom trotse ouders. Echter heeft onze zoon wat maagproblemen en hebben we de afgelopen 7 maand nog geen nacht doorgeslapen. De max tot 2 weken terug was 1,5 tot 2 uur achter elkaar. Ik kan je vertellen dat je dan echt niet meer de energie hebt om nog op de fiets te stappen. Gister lag ik er om 20.30, zo moe was ik.
Wat wij thuis hebben gedaan is het volgende:
- maandag beide vaste trainingsdag (oppas).
- di / wo / do zijn voor mij als ik de puf heb
- vrijdag is voor haar als ze puf heeft.

Bij ons eerste kind was het prima te behappen maar was het frustrerend als je niet aan sporten toe kwam. Nu bij de 2e kijken we elke dag hoe we ons voelen of we zin hebben om te trainen.
Het belangrijkste, geniet van je kind! Sport is echt niet meer het belangrijkste als je de hele nacht met je kind in de weer bent geweest ;)
Geniet ervan!!

zorba
Forum-lid

zorba 06 feb 2013 08:37

rinke schreef:Echter heeft onze zoon wat maagproblemen en hebben we de afgelopen 7 maand nog geen nacht doorgeslapen.
Bij ons eerste kind was het prima te behappen maar was het frustrerend als je niet aan sporten toe kwam. Nu bij de 2e kijken we elke dag hoe we ons voelen of we zin hebben om te trainen.
Het belangrijkste, geniet van je kind! Sport is echt niet meer het belangrijkste als je de hele nacht met je kind in de weer bent geweest ;)
Geniet ervan!!
+1

Onze dochter heeft de eerste anderhalf jaar (!!) slecht geslapen en moesten m'n vriendin of ik er elke nacht wel een keer of 5 uit. Ik kan je vertellen, het is klote maar ook dat gaat wennen.
In het begin daalt je energielevel enorm en staat sporten op 'n erg laag onderhoudend niveau. Maar je lichaam gaat eraan wennen en naarmate de tijd verstrijkt ga je weer de drive vinden om weer gerichter en intensiever te gaan trainen. Ik spreek natuurlijk voor mezelf maar alles komt goed ;)
Do not CROSS the road!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2013 08:46

Ik heb 2 kinderen, een van 6 en een van net 3. De oudste heeft altijd goed geslapen, die kreeg je na 2 weken al niet meer wakker voor de nachtvoedingen. Maar de 2e wordt al 3 jaar 3 à 4 keer per nacht wakker, vroeger huilend maar nu vooral met allerlei vragen. Uiteindelijk went het inderdaad wel en ik kan nu prima fietsen met 4 of 5 uurtjes slaap achter de rug, zij het op een wat lager niveau. Ambities voor lange toertochten e.d. heb ik voorlopig dan ook niet.

Juist als je een huilbaby hebt of zoals ik eentje die niet wil slapen, is het fijn om af en toe lekker te gaan fietsen. Gewoon om je hoofd leeg te maken en wat te bewegen, dat maakt het ook makkelijker om van je kind te genieten.

Uiteindelijk krijg je er veel voor terug:
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

w0uter
Forum-lid

w0uter 06 feb 2013 15:28

@53x11 Gefeliciteerd! Ik hoor van verschillende kanten dat de overgang van 1 naar 2 kinderen groter is dan van geen naar 1. ;)

@allemaal. Bedankt voor alle adviezen! We zullen maar eens kijken hoe het allemaal gaat. Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk in D2 en D3 intervaltrainingen doen om zo effectief mogelijk te trainen. En nu maar hopen dat ze straks in slaap valt van het geluid van de Tacx. ;)

Ik zal de maanden na de geboorte hier af en toe even laten weten hoe de combi gaat en wat voor mij de meest nuttige trainingen zijn.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2013 16:10

w0uter schreef: En nu maar hopen dat ze straks in slaap valt van het geluid van de Tacx. ;)

Dat zou best kunnen mijn dochter sliep echt overal doorheen. In ieder geval nu al vast beginnen met iedere dag een uurtje tacxen in de buurt van de vrouw, zodat de kleine alvast aan het rustgevende geluid kan wennen. ;)
Campagnolo Ultra Dork

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 06 feb 2013 21:23

Ernie C. schreef:
w0uter schreef: En nu maar hopen dat ze straks in slaap valt van het geluid van de Tacx. ;)
Dat zou best kunnen mijn dochter sliep echt overal doorheen. In ieder geval nu al vast beginnen met iedere dag een uurtje tacxen in de buurt van de vrouw, zodat de kleine alvast aan het rustgevende geluid kan wennen. ;)
Precies dan krijg je na twee jaar zoiets:
Afbeelding

Op 26 januari is onze dochter geboren, en ja, het fietsen schiet er wat bij in. Gelukkig staat de Tacx op zolder en kan ik als iedereen slaapt een uur of anderhalf uur fietsen. Met onze zoon kon ik na anderhalf jaar lange tochten buiten fietsen, maar dat hangt natuurlijk ook van vrouwlief af.

Zoals al eerder gezegd is: heb je tijd, lekker gaan fietsen.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pieter_B
Forum-lid

Pieter_B 07 feb 2013 10:45

w0uter schreef:@53x11 Gefeliciteerd! Ik hoor van verschillende kanten dat de overgang van 1 naar 2 kinderen groter is dan van geen naar 1. ;)
Een 2e is wel iets anders, je heb wat minder rust. Maar om de overgang nu groter te noemen kan ik niet zeggen. Er zijn een hoop dingen bij een 2e die nog herken van de 1e. Dat had je bij de 1e niet, toen moest je alles nog ontdekken.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

Plaats reactie