Zoals LCSMT het stelt is een scenario wat binnen nu en 2 jaar heel wel mogelijk is.lcsmt schreef:Nee, Veltec levert materiaal aan een normale prijs aan de gewone fm.amclassic-fan schreef:Ben je de smiley vergeten? Met de marges die Veltec richting de normale dealers rekende was echt niets mis, het was eerder wel erg veel voor sommige merken.
Op het forum echter, en daar hoor ik ook bij, schakelen we soms de tussenpersoon (de fm) uit door rechtstreeks in China te kopen.
Als we het al niet rechtstreeks uit China halen zoeken we achter de goedkoopste, al dan niet internet, aanbieder.
De fm die dan aan normale inkoopprijzen bij Veltec aankoopt en ook nog eens een normale marge neemt valt dan nogal eens dikwijls uit de boot.
Als de fm minder afneemt bij Veltec probeerde deze zijn stocks toch kwijt te raken.
En dan komen Vos en dergelijke in beeld.
Een vicieuze cirkel.
Verder zal Veltec ook zelf wel fouten gemaakt hebben maar daar is in de eerste plaats het gewone Veltec personeel slachtoffer van. Hopelijk vinden ze snel een nieuwe baan.
De verkopen vanuit China rechtstreeks exploderen momenteel omdat en de douane bijna niets doet aan het hele vervalsen en de consument ziet hoeveel het scheelt.
Heb er zelf ook veel last van en heb mijn zaak al omgebouwd naar andere speerpunten dan verkoop van Fietsen, wielen en onderdelen.
Het nadeel is dat Internet echt erg veel kapot maakt en ik zit zelf momenteel elke dag op de baan en zie dat ook bij de grote zaken er mensen uit moeten en dat er mensen ontslagen worden.
Feit is wel dat zeker in de fabriekswielen er niet echt veel meer verkocht word door de reguliere handel omdat dat al helemaal overgenomen is door de grote webshops , zo ook met de onderdelen ( iedereen kijkt waar het het goedkoopste te halen is en dat gaat een nog grotere vlucht nemen.)
Service modellen aanpassen dat is momenteel erg hot en zorgen dat wat je klant ook heeft er service en onderhoud gegeven word daar win je het mee.
Grtz; Mtbfool