Pagina 3 van 5

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 12 feb 2013 14:50
door edwin01
havana schreef:
Persoonlijk ben ik alleen geen fan van 53 bladen met 110 bcd i.v.m. de verminderde stijfheid van het geheel.
Een doos champagne voor jou als je blind het verschil ervaart met een 53 en 130 bcd! Is allemaal theoretisch geneuzel.
Ga die doos maar vast halen.... Jorrit is een uitstekend sprinter met bovenbenen waar menig renner jaloers op is....... ;)

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 12 feb 2013 15:56
door japiecarbon
En waarom zou ik met een compact met dubbel bladen rijden??

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 18:05
door wpigge
Misschien domme vraag... En off topic.... Ik heb een sram red compact crank. Kan ik daar een 39t op krijgen? Zo ja, waar te krijgen.
Ik kan alleen 39t kettingbladen vinden met 130 BCD terwijl de 34t 110 BCD heeft.....

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 18:08
door Livio Livius
wpigge schreef:Misschien domme vraag... En off topic.... Ik heb een sram red compact crank. Kan ik daar een 39t op krijgen? Zo ja, waar te krijgen.
Ik kan alleen 39t kettingbladen vinden met 130 BCD terwijl de 34t 110 BCD heeft.....
Bijv Stronglight heeft 39-110 BCD. Even een beetje google gebruiken ;)

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 18:22
door lange63
havana schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er nog dubbels verkocht (en gekocht) worden. Niemand koopt toch nog een auto met 4 versnellingen?
:D :D :D :D :D :D

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 18:59
door bve
lange63 schreef:
havana schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er nog dubbels verkocht (en gekocht) worden. Niemand koopt toch nog een auto met 4 versnellingen?
:D :D :D :D :D :D
En ik snap niet dat er nog compacts verkocht worden. Heb je de ketting dan niet helemaal schuin staan terwijl je 29-31 km/h fietst?

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 19:20
door Le Grimpeur
bve schreef:...En ik snap niet dat er nog compacts verkocht worden. Heb je de ketting dan niet helemaal schuin staan terwijl je 29-31 km/h fietst?
Huh :?:.

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 19:28
door elefantino
bve schreef:
lange63 schreef:
havana schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er nog dubbels verkocht (en gekocht) worden. Niemand koopt toch nog een auto met 4 versnellingen?
:D :D :D :D :D :D
En ik snap niet dat er nog compacts verkocht worden. Heb je de ketting dan niet helemaal schuin staan terwijl je 29-31 km/h fietst?
Niet als je in de polder de 34 vervangt door een 39.

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 19:57
door roadslave1954
Als je maar niet denkt aan een triple

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 20:01
door elefantino
roadslave1954 schreef:Als je maar niet denkt aan een triple
Ach gut, een stoere jongen die zich te goed voelt voor een triple... :roll:

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 20:58
door wasbeer2006
Een triple is voor de niet sleutelaars de beste optie, net als voor sommige forum leden die vragen of er een 11/32 of 11/36 op en racer kan. Wat mij betreft heb je dan de verkeerde confi.

Ik wacht nog op degene die vraagt of ie er een xx1 cassette op kan zetten

Re: Helaas een dubbel

Geplaatst: 13 feb 2013 21:16
door japiecarbon
Kan vast wel, als je hope naven gebruikt ;D Als je dan niet boven komt met 34-42 ofzo :)