Lichtgewicht snelspanners
- boswielrenner
- Forum-lid
Parts of Passion (POP-products) uit Zwitserland maakt ook hele goede snelspanners. Deze worden ook door lightweight Carbon Sports gebruikt. Daarnaast zijn deze snelspanners (34 gram per set) getest en goedgekeurd tot 120kg.
http://www.pop-products.ch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Carbon-ti was volgens mij ooit onderdeel van POP, vandaar dezelfde snelspanners.
http://www.carbon-ti.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pop-products.ch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Carbon-ti was volgens mij ooit onderdeel van POP, vandaar dezelfde snelspanners.
http://www.carbon-ti.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Al heel lang Tune AC-14... Ik zou geen andere willen.
(het verschil tussen de AC-14 en DC-14 is de vorm van de 'hefboom'?)
(het verschil tussen de AC-14 en DC-14 is de vorm van de 'hefboom'?)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
Dit jaar maak ik de 11 jaar vol met de Tune AC-14. Ongeëvenaard.
Overal is een downside aan. Ze kosten destijds, 2002, hetzelfde als ze nu kosten! Dus: doe er je voordeel mee!
Overal is een downside aan. Ze kosten destijds, 2002, hetzelfde als ze nu kosten! Dus: doe er je voordeel mee!
-
- Forum-lid
Ik ben ook op zoek naar nieuwe snelspanners ... enkel heb ik schrik van die van Tune wegens zo licht. Is er nergens een gulden middenweg? Het is ofwel <40g of >100g ...
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
Die Tunes zijn gewoon degelijk, die kun je blind kopen.
Niet niet vermeld: de combinatie wiel/vork is heel belangrijk. Bij sommige combinaties heb je meer klemming nodig dan bij andere. Om die reden voldoen de KCNC's bij sommigen wel en bij sommigen niet.
Niet niet vermeld: de combinatie wiel/vork is heel belangrijk. Bij sommige combinaties heb je meer klemming nodig dan bij andere. Om die reden voldoen de KCNC's bij sommigen wel en bij sommigen niet.
Ik heb inmiddels uitgevonden dat de KCNC snelspanners als je ze eenmaal spant en de hevel over het nokje is wat speling hebben. Ik zet zet ze niet heel vast maar dat beetje speling is goed voelbaar en maakt dan dat het wiel net niet echt vast zit, zeker als je ze voorzichtig zonder geweld aanspant.
Wat ik nu doe is de spanner nog wat aandraaien met de hevel nadat ze al aangespannen zijn. Door ze nog een kwartslagje of zo aan te draaien draai je het beetje speling eruit. Ik doe dat zonder kracht uit te oefenen.
Tot op heden lijkt dat te werken ze blijven nu mooi strak zitten zonder speling.
Wat ik nu doe is de spanner nog wat aandraaien met de hevel nadat ze al aangespannen zijn. Door ze nog een kwartslagje of zo aan te draaien draai je het beetje speling eruit. Ik doe dat zonder kracht uit te oefenen.
Tot op heden lijkt dat te werken ze blijven nu mooi strak zitten zonder speling.
The wind is my friend
-
- Forum-lid HC
Ik zag dat lightweigt ook mooie lichte spanners heeft 36 gram set.
Nog even over het setje KCNC snelspanners voor op m'n reserve-/winterfiets (Canyon Ultimate AL).Ik vond die lompe Campa Zonda snelspanners niet bepaald fraai en kocht daarom een setje KCNC snelspanners. Na verloop van tijd begon de fiets te kraken en dan weet je niet waar het vandaan komt. Tot ik er weer Campa snelspanners op mijn achterwiel monteerde. Het zou kunnen dat de KCNC snelspanners op carbon niet kraken maar ik heb ze nog niet op m'n carbon fietsjes geprobeerd. Verder heb ik nog Tune snelspanners, die doen het in ieder geval goed op carbon.Van de KCNC snelspanners werkt het heveltje gewoon niet goed. Als het heveltje over het dode punt is gaat er flink wat spanning vanaf en staan ze vervolgens niet meer strak genoeg. Je kan er dan spanning bij zetten door de gespannen hevel wat aan te draaien.De moer op de andere zijde van de as is erg ondiep, heeft dus weinig schroefdraad, en heeft dus veel speling en kan daardoor gaan wrikken op de as. De KCNC voorwiel snelspanner doet het wel goed (genoeg) maar daar komt veel minder kracht op te staan.
In ieder geval zijn KCNC snelspanners wat mij betreft niet aan te raden, in ieder geval niet op fietsen met aluminium padjes.
Edit: Typos en dat het een uitvoering met stalen as betreft
In ieder geval zijn KCNC snelspanners wat mij betreft niet aan te raden, in ieder geval niet op fietsen met aluminium padjes.
Edit: Typos en dat het een uitvoering met stalen as betreft
Laatst gewijzigd door C.R3.2011 op 02 jan 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
The wind is my friend
-
- Forum-lid HC
Daarom gebruik ik op m'n carbon wielen de snelspanners van Campa Eurus of Fulcrum R1 of de originele van Reynolds.
Ik heb nl nog geen titanium lichtgewicht snelspanners gevonden die niet kraken na verloop van tijd.
Geen grotere ergernis dan kraakjes en rammeltjes die van je fiets komen.
Ik heb nl nog geen titanium lichtgewicht snelspanners gevonden die niet kraken na verloop van tijd.
Geen grotere ergernis dan kraakjes en rammeltjes die van je fiets komen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Deze kraken ook niet. Parts of Passion (POP-products) uit Zwitserland maakt ook hele goede snelspanners. Deze worden ook door lightweight Carbon Sports gebruikt. Daarnaast zijn deze snelspanners (34 gram per set) getest en goedgekeurd tot 120kg.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik heb mijn snelspanners van KCNC terug verkocht, ik vertrouwde ze voor geen haar. Pas nadat ik ze gekocht had ben ik er wat beginnen over te lezen en er zijn wel meer mensen die er problemen mee hebben. Wat mij betreft dus ook geen aanrader.
Nu gebruik ik de spanners dat bij men Chinese wielen zaten, klemmen pakken beter en zijn nog lichter ook.
Nu gebruik ik de spanners dat bij men Chinese wielen zaten, klemmen pakken beter en zijn nog lichter ook.