Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Waarom zou ik een handgebouwd setje kopen?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 26 feb 2013 20:15

Iemand ervaring met HPlusson Archetype velgen?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 26 feb 2013 22:38

colnagofreak schreef:Iemand ervaring met HPlusson Archetype velgen?
Is die C59 met schijfremmen? Dan blijven ze wel mooi. Marc van Wheel-tec was ook wel enthousiast over die velgen, toen ik mijn Hope wielset ging bestellen.... En ook hier zijn ze er wel enthousiast over....http://fairwheelbikes.com/cycling-blog/ ... undup.html.

Maar met velgremmen zou ik zo'n zwarte velg niet doen, ook al is het hard-geanodiseerd. Meestal blijven alleen ceramic velgen "mooi". Geanodiseerde velgen krijgen meestal toch zo'n "gebruikte" look... Dat moet je smaak maar zijn. Ik vind die velgen wel mooi overigens, ook zoals de decals er op staan... Ook vind ik de breedte van die velg een groot pluspunt, waardoor de wegligging (voornamelijk bochten) beter zal zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 mar 2013 17:43

Ik ben eruit!
Ik had in de schuur nog een 36 spaaks Mavic Open Pro Ceramic wielset hangen, velgen zijn nog in perfecte staat, hangen er al vele jaartjes inmiddels.........ongebruikt.
Nog met zilveren spaken en chorus zilveren naafjes.
Zwarte Hope Pro3 naven gekocht bij Bike Components en zwarte spaken erin en ze zijn weer up-to-date.

Betrouwbaar en bombproof, lijkt mij en lekker zwart!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 mar 2013 20:01

colnagofreak schreef:Ik ben eruit!
Ik had in de schuur nog een 36 spaaks Mavic Open Pro Ceramic wielset hangen, velgen zijn nog in perfecte staat, hangen er al vele jaartjes inmiddels.........ongebruikt.
Nog met zilveren spaken en chorus zilveren naafjes.
Zwarte Hope Pro3 naven gekocht bij Bike Components en zwarte spaken erin en ze zijn weer up-to-date.

Betrouwbaar en bombproof, lijkt mij en lekker zwart!
Dat lijkt mij zeer bomp proef! Die kan je zo onder een 29 schroeven

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 mar 2013 20:25

wasbeer2006 schreef:Dat lijkt mij zeer bomp proef! Die kan je zo onder een 29 schroeven
Ja, 36 spaaks het is niet anders!
Gewicht is niet echt een issue........dus en open pro ceramic is bijna niet meer aan te komen! :cry:
Dus vandaar deze keuze.

Plaats reactie