Bidon, welke inhoud ?
Moeilijke keuze.
Ik heb daarom twee 500 en twee 750 ml in de kast staan.
Per keer beslis ik welke ik denk nodig te hebben.
En dat gaat prima tot nu toe.
Vroeger had ik alleen de 500 ml bidons, toen had ik het probleem dat ik te weinig dronk als het warm was omdat ik bang was om de bidons (te vroeg) leeg te drinken.
Na de aanschaf van de 750 ml had ik daar geen last meer van.
Was natuurlijk een psychische kwestie maar het hielp wel.
Ik heb daarom twee 500 en twee 750 ml in de kast staan.
Per keer beslis ik welke ik denk nodig te hebben.
En dat gaat prima tot nu toe.
Vroeger had ik alleen de 500 ml bidons, toen had ik het probleem dat ik te weinig dronk als het warm was omdat ik bang was om de bidons (te vroeg) leeg te drinken.
Na de aanschaf van de 750 ml had ik daar geen last meer van.
Was natuurlijk een psychische kwestie maar het hielp wel.
-
- Forum-lid
Aangezien bidons niet een echte grote kostenpost is kun je makkelijk meerdere bidons kopen in verschillende maten.
Zo kun je de maat afpassen op je doel op dat moment.
Als je trouwens een (behoorlijke) rit gaat maken kun je er ook beter voor zorgen dat je lichaam goed gehydrateerd is, dus van te voren voldoende vocht innemen. (indrinken) Niet in één keer maar steeds wat water drinken (of een isotone drank) met tussenpozen zodat je je lichaam wat tijd geeft op het op te nemen ipv met een klotsmaag op de fiets te zitten. Op die manier hoef je dus ook al minder water mee te nemen.
Zo kun je de maat afpassen op je doel op dat moment.
Als je trouwens een (behoorlijke) rit gaat maken kun je er ook beter voor zorgen dat je lichaam goed gehydrateerd is, dus van te voren voldoende vocht innemen. (indrinken) Niet in één keer maar steeds wat water drinken (of een isotone drank) met tussenpozen zodat je je lichaam wat tijd geeft op het op te nemen ipv met een klotsmaag op de fiets te zitten. Op die manier hoef je dus ook al minder water mee te nemen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wat voor brakke houders heb je er dan op zitten?apexrider schreef:Grotere bidons (vanaf 750ml) worden vaak niet goed geklemd in de houder en gaan klapperen. Ik gebruik zelf 2x 610ml en dat bevalt prima, onderweg zijn voldoende mogelijkheden om een eventueel lege bidon weer bij te vullen. Ook met 2x750ml of nog groter raakt het een keer op.
Daarvoor heb je sideloader bidon houders.farelli schreef:Nog een onderbelicht aspect. In een klein frame kan een grote bidon lastig zijn.
De onderbouwing van rob74 is natuurlijk geen speld tussen te krijgen.
Ik heb overigens 550 en 750 ml bidonhouders.
Ik kies afhankelijk van het weer en de beoogde afstand 1 of 2 bidons en de grootte.
Als het idioot heet is (>32 graden) en ik ga een lange tocht doen, dan heb ik soms ook wel eens een Camelbak bij me, hoewel dat van jullie niet mag
Als randonneur is dat niet zo makkelijk. Probeer om 4 uur 's nachts maar eens ergens water te krijgen (buiten Frankrijk, daar vindt je water op ieder kerkhof).guerciotti schreef:Ik neem altijd 1 bidon van 500 mee.
Ben niet zo'n grote drinker.
Bij een toertocht kun je altijd makkelijk bijvullen.
Als ik een lange training maak, is er altijd wel een cafe waar ik even stop.
Vergeet de sportvelden en achter de kerk niet.ultra_ivo schreef:
Als randonneur is dat niet zo makkelijk. Probeer om 4 uur 's nachts maar eens ergens water te krijgen (buiten Frankrijk, daar vindt je water op ieder kerkhof).