Pagina 3 van 4

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 09 apr 2013 17:52
door GoldenRatio
BeOneCyclist schreef:Ik kan het bij Unlimited Colors laten maken voor 265 euro exclusief BTW inclusief spuiten, met levenslange garantie op de reparatie.
Ex btw?
Kijk naar de prijs inclusief btw, dan heb je tenminste een echte prijs.
21% ? In dit geval dik 320 euro dan.

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 08:19
door bandiet
+1 voor de reparatie

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 08:26
door henpaden
Zelf denk ik dat vergeleken met voor het ongeluk zo'n reparatie eerder sterker dan zwakker wordt en ik vind de prijs best meevallen. Bij een aluminium frame had je waarschijnlijk een fikse deuk opgelopen en dat materiaal is volgens mij veel moeilijker te herstellen.

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 08:46
door edwin01
jorrit10 schreef:Ik zou nooit meer op dat frame willen rijden, al zouden ze er 3 kilo carbon aan plakken en 1000 jaar garantie geven. Wees verstandig en koop een mooi, goed en betaalbaar frame, zoals de principia van hierboven.
+1! Van zijn lang zal ze leven niet..............

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 08:54
door haaldoor
Principia is mooier maar mocht die niet je maat zijn is dit ook een strakke optie:
http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3128" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 09:41
door amclassic-fan
Ik vraag me af hoe ze dit uberhaupt willn gaan maken. Er is geen materiaal meer over waarmee druk te zetten is op het nieuwe carbon, terwijl dat toch cruciaal is om een sterke composiet te maken.

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 12:07
door Theo V
Of je het nu wel of niet laat repareren is jouw keus. ;)
Ik zou het wel interessant vinden om je bevindingen na de reparatie hier terug te lezen.
Met foto's natuurlijk.

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 12:13
door rikkert
Als je koerst zou ik zon 79 euro frame kopen. Nee, voor het geld van die reparatie zou ik er drie kopen (en dan hou je nog over). Heb je voor de volgende keer nog wat reserve.

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 16:55
door BeOneCyclist
Ik heb besloten om hem niet te laten repareren, voor mijn veiligheid en die van anderen. Een andere carbonreparateur wil er niet eens aan beginnen.

Ik ga dus op zoek naar een andere frame. De principia en de canyon roadlite zijn al goede opties. Een tweedehands frame van Marktplaats kan ook nog. Ik heb maat 59/60. Dus alles iemand wat tegenkomt....

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 20:12
door rene
Allemaal 58-60 cm , en kosten allen minder dan 250 Euro. Wel moet er bij sommige nog een vork bij.


http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=4542" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... s_id=11810" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=68391" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=92722" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=90591" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 10 apr 2013 21:12
door japiecarbon
BeOneCyclist schreef:Ik heb besloten om hem niet te laten repareren, voor mijn veiligheid en die van anderen. Een andere carbonreparateur wil er niet eens aan beginnen.

Ik ga dus op zoek naar een andere frame. De principia en de canyon roadlite zijn al goede opties. Een tweedehands frame van Marktplaats kan ook nog. Ik heb maat 59/60. Dus alles iemand wat tegenkomt....
Hoi,

Ik heb een alu frame welke net te groot is voor mij. Wellicht interesse?
Het is een 58cm Pro-lite Carrara In januari gekocht. Maar helaas net te groot dus.

Ik ben zelf 1.86

Re: Gat in onderbuis

Geplaatst: 11 apr 2013 23:18
door 0013
amclassic-fan schreef:Ik vraag me af hoe ze dit uberhaupt willn gaan maken. Er is geen materiaal meer over waarmee druk te zetten is op het nieuwe carbon, terwijl dat toch cruciaal is om een sterke composiet te maken.
Ik kan er wel wat bij bedenken... Alles demonteren, Lak grondig afschuren, En een blaas plaatsen vanuit de balhoofd buis ... Nieuwe hars en weefsel aanbrengen, goed omsluiten met een matrijs. Blaas op druk zetten en laten uitharden.

Zo kun je hele frames maken van carbon ! Met een goede overlap en goede hechting hoeft het niet zwakker te zijn vergeleken met een nieuw frame.Het wordt wel wat zwaarder en is vrij kritisch qua uitvoer.

Persoonlijk zou ik hem ook als verloren beschouwen. Of als echte held gewoon op doorracen... aan 't frame kun je bij een volgende valpartij niets meer verpesten... Let wel op je gebit!

Zelf ben ik sowieso een beetje huiverig voor carbon frames... hypocriet want mijn voorvorken zijn het ook en makkelijk praten want ik race niet...

Succes met de volgende !