Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rondom Barcelona

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 19 mar 2015 15:34

Leuke thread!

Perez
Forum-lid

Perez 25 mar 2015 17:14

Gaaf topic! Bedankt voor de moeite jsprbcn. Hier ga ik eens een avondje voor zitten om alles door te nemen. Leuk idee om eens samen met m'n vader richting Barcelona te gaan :)!

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 26 mar 2015 11:45

Perez schreef:Gaaf topic! Bedankt voor de moeite jsprbcn. Hier ga ik eens een avondje voor zitten om alles door te nemen. Leuk idee om eens samen met m'n vader richting Barcelona te gaan :)!
Graag gedaan!

Wanneer ik weer iets meer tijd heb kan ik nog andere routes erbij zetten.

Lander
Forum-lid

Lander 20 apr 2015 09:28

Inderdaad een geweldig topic. ik heb er net 3 dagen fietsen in en rond Barcelona opzitten en heb 2 van de 3 dagen gefietst met de routes van Jasper. De routes in Collserola heb ik gedaan en de Colls de Maresme route. De eerste dag ben ik Jasper toevallig tegengekomen in de afdaling van Tibidabo naar de stad en zijn we samen de Montjuic opgefietst.

Als ik zelf nog een tip kan geven is het proberen mee te rijden met een groep. Ikzelf heb meegefietst met de B groep van CC Gracia op hun zaterdagrit naar Mura en Estenalles. Heel gastvrije jongens met een internationaal gedeelte in de groep. De rit was prachtig ( afgezien van de aanloop, die ging over drukke wegen, maar in groep stoort dat minder)

Ze rijden elke zondag in 4 verschillende groepen en posten de kalender en gpx files van hun ritten op voorhand op deze site : http://www.ccgracia.org/patrones/excurs ... gracia.php ( links doorklikken naar de maand ).
Ze vertrekken vanaf Jardinets de Gracia, aan de fontein op een klein pleintje op het einde van Passeig De Gracia.
Groep A vertrekt om 7.30u voor +-140 km en groep B om 7.45u voor +- 120 km. Groep A zijn wel zeer getrainde fietsers en wachten niet op achterblijvers. Bij groep B rijden ze een aangenaam tempo in groep naar de klimmen en daar kan iedereen zijn gang gaan, ze wachten telkens op het einde van de klim of afdaling tot iedereen terug samen is. Halverwege stoppen ze om een broodje te eten..

Op zondag is er vaak een groepsrit met de mensen van Velodrom Studio. Ze vertrekken voor 100+ km om 8.15 u aan de winkel, vlak bij plaça espanya. Met hen ben ik uiteindelijk niet meegeweest omdat ze toevallig dezelfde rit deden die ik zaterdag met Gracia heb gedaan. Je kan mailen met Javier, de eigenaar van de winkel. Hij weet wanneer ze rijden en hoe ver. http://www.velodromstudio.com/contacto

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 21 apr 2015 11:23

Lander schreef:Inderdaad een geweldig topic. ik heb er net 3 dagen fietsen in en rond Barcelona opzitten en heb 2 van de 3 dagen gefietst met de routes van Jasper. De routes in Collserola heb ik gedaan en de Colls de Maresme route. De eerste dag ben ik Jasper toevallig tegengekomen in de afdaling van Tibidabo naar de stad en zijn we samen de Montjuic opgefietst.
Dat was heel toevallig ja :lol:
Ik was bezig met een rondje na het werk en ging naar beneden toen iemand naar boven kwam die mij een beetje vragend aan keek (zo van, ben jij dat nou of niet....). Gezien ik niet wist hoe Lander er uit zag ben ik door gefietst en daarna weer naar boven. Eenmaal op de afdaling bij een uitkijk post zag ik dezelfde fietser weer staan en toch maar even gestopt en wat bleek het was Lander.

Ik ben blij te horen dat mijn topic nut heeft en dat er genoten wordt van het fietsen rondom Barcelona 8-) 8-)

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 05 mei 2015 07:23

jsprbcn schreef:
heijkants schreef:De 23ste naar Barcelona helaas geen fiets mee :p

Zal dit topic opslaan ;)
Je kunt fietsen huren ;)
Fantastisch dit topic, mooie routes lijkt me.

Wij gaan as. zondag vertrekken voor 4 dagen Barcelona en daar wil ik graag een dag fietsen.

Kun je aangeven waar je het beste een fiets kan gaan huren?
Wanneer wordt het Zomer....

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 mei 2015 12:10

atb-sjonnie schreef:Kun je aangeven waar je het beste een fiets kan gaan huren?
Ik heb inmiddels 2 zeer tevreden klanten gesproken (en ook met hun samen gefietst) 8-)

http://terrabiketours.com/

Twan-v-B
Forum-lid

Twan-v-B 09 jun 2015 22:10

Beste fietsers,

Ik ben van plan deze zomer voor het eerst in Spanje te gaan fietsen met de racefiets. Nu ga ik al jaren naar dezelfde streek onder Girona (Baix Emporda) en zie ik vaak fietsers langs de weg fietsen. Ik heb echter niet echt een idee van wat ik kan verwachten.

Ik rijd altijd al defensief en voorzichtig, ik stop liever een keer te vaak dan te weinig en voorrang neem ik nooit.

Zijn er bijvoorbeeld bepaalde tijdstippen waarop ik het beste kan gaan fietsen?
Hoe zit het met fietsen langs wegen waar men 70 km/h mag rijden? Levert dit gevaarlijke situaties op?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Groetjes,

Twan

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 jan 2016 12:55

Meer videos gezien dat meer zegt dan foto's!

De NII langs de kust:
Coll de Parpers afdaling richting Matro
Las costas del Garraf
Ermita de la Trinitat
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 18 jan 2016 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 jan 2016 12:58

Parc del Garraf
Avinyo Nou - Sant Pere de Ribes
Costas del Garraf
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 07 mar 2016 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 jan 2016 15:41

Je maakt wel mooie reclame ;-)

Ik ben ook geïnteresseerd maar dan huur ik een fiets. De laatste keer vond ik het te veel gedoe om zo'n fiets mee te nemen.

Woon je zelf in Barcelona?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 jan 2016 16:20

body schreef:Je maakt wel mooie reclame ;-)

Ik ben ook geïnteresseerd maar dan huur ik een fiets. De laatste keer vond ik het te veel gedoe om zo'n fiets mee te nemen.

Woon je zelf in Barcelona?
Het is erg mooi om te fietsen hier en ideaal te combineren met een stedentrip + strand 8-) 8-)

Ik woon zelf (bijna) 9 jaar in Barcelona

Plaats reactie