Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

In dubio, Di2 of mechanisch op nieuwe fiets?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16525
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2013 19:57

Bauke schreef:Wat zouden jullie over hebben voor een Trek Domane 5.9 (2013) met Ultegra Di2 die door de FM als testmodel is gebruikt en daarvoor een aantal keren is uitgeleend (+/- 2000 km mee gereden). De nieuwprijs bij deze FM voor dit model is 4300 Euro.
Wat ik er voor over heb doet in feite weinig ter zake, namelijk niets;
Ik vind trek niet mooi en rij liever met Campa. Maar dat is allemaal heel subjectief :)

Als je weet dat een fm zijn inkoopprijs met een factor 2,1 vermenigvuldigd om zo aan de aanbevolen verkoopprijs te komen dan lijkt mij 2300 Euro als openingsbod niet verkeerd.

Als je meer wil geven is dat omdat je deze fiets echt wil.
Er staan bij de grotere zaken carbon fietsen met DI 2 al vanaf 2300 Euro en dan heb je echt een nieuwe.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wibbel2
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:03
Locatie: Warmond

wibbel2 18 mei 2013 20:27

Als je voor 2300€ een 5.9 di2 kunt krijgen dan moet je geen seconde twijfelen!
I find your lack of faith disturbing

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 18 mei 2013 22:04

henkv schreef: Zelf heb ik nog geen duraace of ultegra shifter met kabel langer dan 2 jaar kunnen heel houden (= +/- 35000km)

Huh??? Wat doe je met die dingen???

@TS: Zoals al eerder opgemerkt: gezien het dagelijkse hoogteverschil zou ik eerst de keuze maken tussen dubbel/compact of trippel.
staal.....what else.....??

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 19 mei 2013 23:37

Ik zou zeker het gesprek eens aangaan met die dealer.
Domane 5 series is een absolute top fiets. Super comfortabel en stuurt ontzettend scherp en snel.
Op het frame heb je levenslange garantie en de accu zit netjes uit het zicht onder de bracket gemonteerd.
Afstellen is een fluitje van een cent en zelfs onderweg makkelijker dan mechanisch want je hoeft je fiets niet af.
Behalve de chunky looks van de ultegra di2 vind ik t n top groep. Ik rijd zelf nu 2 jaar met de DA 7900 di2 en ik heb er totaal geen klachten over. De voordelen zijn echter legio:
Het systeem is altijd thuis
Het schakelt altijd raak
Het schakelt super snel
Automatisch trimmen van de voor derailleur
Afstelgemak
Cleane look

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 mei 2013 11:25

lange63 schreef:
henkv schreef: Zelf heb ik nog geen duraace of ultegra shifter met kabel langer dan 2 jaar kunnen heel houden (= +/- 35000km)

Huh??? Wat doe je met die dingen???
Die palletjes in de handel (met name links) breken af en dan schakeld het niet meer. Ik woon wel niet in NL maar in de alpen dus schakelen van voorblad doe je hier wel wat vaker :oops: .

Dit weekend een 24 uurs wedstrijd in de regen gereden. Remblokken waren op maar het schakelen met ultegra DI2 bleef perfect lopen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Bauke
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 apr 2013 13:22
Locatie: Neuenhof (CH)

Bauke 05 jun 2013 12:52

Dank voor alle reacties! Het wordt toch een titanium fiets, je hebt me overtuigt 'asmeets' om er nog eens naar te kijken. De nieuwere titanium fietsen hebben gehydroformde buizen wat de fiets al een stuk mooier maakt. (Zoals de bovenbuis van de Van Nicholas Astraus) De duurzaamheid van titanium sprak me wel erg aan.

Ik heb gekozen voor een titanium fiets van Pilot Cycles uit Eindhoven. Deze wordt speciaal voor mij gemaakt met Ultegra Di2 groep set en interne batterij. Zodra hij binnen is zal ik een foto plaatsen.

Plaats reactie