Koga of Cannondale; lastige keuze.
Nee natuurlijk hoeft dat niet. Mijn Skoda Octavia TDI is technisch ook niks bijzonders en de saaiheid zelve (om over imago nog maar te zwijgen), maar dat ding is voor mij een ideale auto.
Ik schrijf nergens dat een Pina een slechte fiets is. Het is een prima fiets, er worden zelfs prijzen op gewonnen
Ik schrijf nergens dat een Pina een slechte fiets is. Het is een prima fiets, er worden zelfs prijzen op gewonnen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Klopt, imago is het belangrijkst. mensen willen belazerd worden. Hoe vaak heeft een trotse bezitter zijn nieuwe karretje laten zien en sta je daar met je mond vol tanden. Zo iemand kan je niet teleurstellen.
De echte race specialisten onder de fietsenmakers vertellen je dat mensen 4 fietsen gekocht hebben voor dat ze zover zijn dat ze op zoek gaan naar een goed adres.
Er is wel een oplossing: wordt lid van een fietsclub dan hoor je alles, welke frames, welke banden, welke wielen.
De echte race specialisten onder de fietsenmakers vertellen je dat mensen 4 fietsen gekocht hebben voor dat ze zover zijn dat ze op zoek gaan naar een goed adres.
Er is wel een oplossing: wordt lid van een fietsclub dan hoor je alles, welke frames, welke banden, welke wielen.
Toch wel een beetje een vreemde associatie. Dacia heeft bij de meeste mensen meer het imago van een budgetmerk. Dat vind ik niet echt bij Koga passen (voor een instap alu racer met 105 kun je voor minder bij cannondale terecht...), is eerder relatief prijzig.havana schreef:
Ik schreef dan ook dat ik een Koga qua imago gelijk vind staan aan Dacia. Elders schrijf ik dat met de kwaliteit van Koga niks mis is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
LOL, daar is de chaos en overtuiging nog veel groter dan hier op het forummaterialist schreef: Er is wel een oplossing: wordt lid van een fietsclub dan hoor je alles, welke frames, welke banden, welke wielen.
Gisteren, criterium Standaardbuiten, 75% straatsteentjes, twee renners:
- die malloot rijdt op 60mm, die zelfs op 80!! Doe mij maar comfortable 24mm lage velgen.
* Geef mij maar hoog, full carbon; stijf, reactief, goed op snelheid
(overigens heb ik mij ook staan verbazen over de (imho) malloten op loeihard hoog carbon over de straatstenen)
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat wil je dan?daniel1975 schreef:LOL, daar is de chaos en overtuiging nog veel groter dan hier op het forummaterialist schreef: Er is wel een oplossing: wordt lid van een fietsclub dan hoor je alles, welke frames, welke banden, welke wielen.
Gisteren, criterium Standaardbuiten, 75% straatsteentjes, twee renners:
- die malloot rijdt op 60mm, die zelfs op 80!! Doe mij maar comfortable 24mm lage velgen.
* Geef mij maar hoog, full carbon; stijf, reactief, goed op snelheid
(overigens heb ik mij ook staan verbazen over de (imho) malloten op loeihard hoog carbon over de straatstenen)
Voor 2 euronen de testen van het duitse blad Tour downloaden???
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed zelf nadenken icm goed om je heen kijken/luisteren
Less is bore
Net een proefrit gemaakt op een Caad 10 met 105. Geometrie voelde heel vertrouwd. Begin ik toch wel een beetje warm te lopen voor deze C'dale. Andere wielen worden wel aanbevolen: Mavic Aksium, kost een paar tientjes meer. Wordt een mooie fiets voor een heel mooie prijs . . .
Komen ze met de Synapse, in Carbon buiten je begroting, maar hij is er ook in Aluminium! Geeft wat meer comfort, bla bla bla.
Die havana Supersix, zelfde geometrie dan de Caad 10, is toch ook wel een mooie fiets en valt ook nog binnen budget . . .
Twijfels alom.
Woensdag toch ook de Koga proberen.
Wordt vervolgd.
Komen ze met de Synapse, in Carbon buiten je begroting, maar hij is er ook in Aluminium! Geeft wat meer comfort, bla bla bla.
Die havana Supersix, zelfde geometrie dan de Caad 10, is toch ook wel een mooie fiets en valt ook nog binnen budget . . .
Twijfels alom.
Woensdag toch ook de Koga proberen.
Wordt vervolgd.
Avatar gebruiker
Aksium is geen upgrade.
Wat zou wel een upgrade zijn? Ik heb nu zo'n 5000 km probleemloos gereden op RS10, waarvan iedereen zegt dat deze niet geschikt zijn voor mijn gewicht, 95 kg. Zowel de Caad 10 als de Supersix komen met RS10.havana schreef:Aksium is geen upgrade.
Avatar gebruiker
De RS10 is zeker geen topwielset, maar waarom direct vervangen als ze jou goed bevallen? Je kunt in een later stadium altijd nog een ander wielsetje steken.
(hier overigens nog een zeer tevreden supersix eigenaar).
(hier overigens nog een zeer tevreden supersix eigenaar).
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
RS-10 is allang niet meer zo slecht als een paar jaar geleden. Ik had ze in mijn huurfiets op Gran Canaria (nu al 2x) en beide keren prima. Het is geen topset, maar it gets the job done.
Als je 95 kg weegt zou ik gewoon lekker op RS-10 gaan toeren en dan sparen voor een handgespaakt setje bij Wheeltec o.i.d.
Als je 95 kg weegt zou ik gewoon lekker op RS-10 gaan toeren en dan sparen voor een handgespaakt setje bij Wheeltec o.i.d.