Windmolens te zien vanaf de duinen?
- razenderoeland
- Forum-lid
Dus geen tijdrit meer in april, en al helemaal geen monstertijdrit. Dan kan Corniel misschien als alternatief een tijdrit voor waterfietsen organiseren.havana schreef:En ik ben voor het weer onder water zetten van de lelijkste provincie van ons land: Flevoland. Maar niet voordat we de complete zone vol hebben gezet met windmolens.
Oh ja, de A6 mag ook blijven liggen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- razenderoeland
- Forum-lid
Heel Nederland volleggen met zonnepanelen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid
@sloeren: Goede vraag. De ANWB komt op voor de belangen van haar leden. Niet alleen op het gebied van verkeer en vervoer, maar ook op toerisme en recreatie. De Nederlandse kust is voor veel leden en Nederlanders belangrijk om "dichtbij" te kunnen recreëren. De plaatsing van windmolens voor de kust heeft invloed op de beleving en het gebruik van kust en zee. Door dit topic te starten op het forum, willen we graag horen hoe fietsers aankijken tegen de mogelijke plaatsing van windmolens dichter voor de kust.sloeren schreef:De populistische natuur van veel uitlatingen van deze lobby-clup (intentioneel) stuit mij vreselijk tegen de borst. De stuitende oppervlakkigheid van deze poll is illustratief. Voorts ben ik van mening dat dit forum zich niet zou zou moeten willen binden aan welke politieke stroming dan ook. Het zou mij dan ook plezieren als dit draadje zou kunnen worden verwijderd.
Benevens: kan iemand mij uitleggen waarom de ANWB een mening zou moeten hebben over windmolens? Het lijkt mij niet dat deze organisatie in deze een grotere autoriteit heeft dan de plaatselijke speeltuinvereniging.
-
- Forum-lid
De afgelopen dagen is er veel gereageerd op dit topic! De meeste reacties gaan over verschillende energiebronnen en de voor- en nadelen daarvan. Ik ben vooral benieuwd wat jullie ervan vinden, als windmolens dichter voor de kust worden geplaatst. Of in de duinen, zoals hierboven wordt geopperd. Welke invloed zou dat hebben op de omgeving, als je daar fietst? En op de beleving van het landschap? Of fietsen jullie te hard om daar van te genieten?
Het maakt mij niet uit waar ze die dingen neer zetten zolang het maar niet in bewoond gebied is.
De hoop dat "groene" energie de boel goedkoper zou maken heb ik al jaren geleden laten varen.
Dus hoe de energie nu opgewekt wordt maakt me eigenlijk niet uit.
De hoop dat "groene" energie de boel goedkoper zou maken heb ik al jaren geleden laten varen.
Dus hoe de energie nu opgewekt wordt maakt me eigenlijk niet uit.
-
- Forum-lid
Ach groene energie is vaak veel minder groen dan de gemiddelde Nederlander denkt. Het is in feite gewoon een marketingterm. Een manier om een product zo in de markt te zetten dat eigenlijk hetzelfde wordt verkocht maar met meer winst.
Lees dit maar eensl>
http://www.nu.nl/economie/3421641/groen ... groen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben wel sterk voor energie opwekking die minder belastend is voor het milieu, zogenaamde duurzame energie, maar ben uiterst kritisch over de zogenaamde huidige alternatieven. Die alternatieven worden veel te mooi voorgesteld en de promotors richten zich alleen op wat positieve eigenschappen en houden de gemiddelde mens dom wat betreft de minder goede kanten. Bedrijven uit die alternatieve energie sector willen graag hun producten aan de man brengen om geld te verdienen. Ze willen jou doen geloven dat ze voor het milieu strijden maar meestal strijden ze slechts voor hun bankrekeningen.
Windenergie is dat werkelijk rendabel?
Ik heb horen zeggen dat de fabricage en onderhoud nogal veel kost. Op zee is dat ook significant veel duurder!
Horizonvervuiling
Geluidsoverlast
Stralingseffecten
Vernietiging en verdwijnen van habitat en vliegroutes van vogels en vleermuizen.
(http://www.windenergie.nl/onderwerpen/m ... ing/vogels" onclick="window.open(this.href);return false;)
(http://www.vleermuis.net/windmolens/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Die worden ook massaal verwond of gedood foor die grote gehaktmolens.
Hoe meer molens op verschillende plekken in vliegroutes des te dramatischer effect zal dit hebben.
Wij als Nederlanders gebruiken overigens maar een schijntje energie in vergelijking met bijv Amerika en China. Wat wij hier doen aan zogenaamde groene energie heeft dan ook weinig tot geen effect op wereldschaal. Hoe wij omgaan met energie en hoe wij dat opwekken kan echter wel degelijk van invloed zijn op onze gezondheid en leefomgeving. Daarom zeg ik: Windenergie? Nee!
Lees dit maar eensl>
http://www.nu.nl/economie/3421641/groen ... groen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben wel sterk voor energie opwekking die minder belastend is voor het milieu, zogenaamde duurzame energie, maar ben uiterst kritisch over de zogenaamde huidige alternatieven. Die alternatieven worden veel te mooi voorgesteld en de promotors richten zich alleen op wat positieve eigenschappen en houden de gemiddelde mens dom wat betreft de minder goede kanten. Bedrijven uit die alternatieve energie sector willen graag hun producten aan de man brengen om geld te verdienen. Ze willen jou doen geloven dat ze voor het milieu strijden maar meestal strijden ze slechts voor hun bankrekeningen.
Windenergie is dat werkelijk rendabel?
Ik heb horen zeggen dat de fabricage en onderhoud nogal veel kost. Op zee is dat ook significant veel duurder!
Horizonvervuiling
Geluidsoverlast
Stralingseffecten
Vernietiging en verdwijnen van habitat en vliegroutes van vogels en vleermuizen.
(http://www.windenergie.nl/onderwerpen/m ... ing/vogels" onclick="window.open(this.href);return false;)
(http://www.vleermuis.net/windmolens/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Die worden ook massaal verwond of gedood foor die grote gehaktmolens.
Hoe meer molens op verschillende plekken in vliegroutes des te dramatischer effect zal dit hebben.
Wij als Nederlanders gebruiken overigens maar een schijntje energie in vergelijking met bijv Amerika en China. Wat wij hier doen aan zogenaamde groene energie heeft dan ook weinig tot geen effect op wereldschaal. Hoe wij omgaan met energie en hoe wij dat opwekken kan echter wel degelijk van invloed zijn op onze gezondheid en leefomgeving. Daarom zeg ik: Windenergie? Nee!
Ik vraag mij af of deze discussie begin 18e eeuw ook heeft plaatsgevonden in Kinderdijk en omstreken...
Verder vind ik het geen enkel probleem dat er windmolens gebouwd worden. ik zie het gewoon als een logisch gevolg van onze behoefte aan energie. Zelf ben ik voorlopig niet van plan om mijn computer, koelkast, wasmachine en tv de deur uit de doen en over te stappen op kaarsen en olielampen dus laat ze maar lekker windmolens planten.
Verder vind ik het geen enkel probleem dat er windmolens gebouwd worden. ik zie het gewoon als een logisch gevolg van onze behoefte aan energie. Zelf ben ik voorlopig niet van plan om mijn computer, koelkast, wasmachine en tv de deur uit de doen en over te stappen op kaarsen en olielampen dus laat ze maar lekker windmolens planten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Hoezo logisch gevolg? Alsof een paar windmolens het energievraagstuk even oplost.Ernie C. schreef:Ik vraag mij af of deze discussie begin 18e eeuw ook heeft plaatsgevonden in Kinderdijk en omstreken...
Natuurlijk lossen een paar windmolens het probleem niet op. Netzomin als een paar zonnecentrales, zonnepalen op je dak of energiezuinige apparaten. Maar al die zaken samen helpen wel om het probleem kleiner te maken. Wat het probleem in ieder geval niet gaat oplossen is stilzitten en roepen dat het allemaal geen zin heeft.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Boorplatforms en langsvarende olietankers lossen het probleem voorlopig ook niet adequaat op en die mogen gewoon het uitzicht over zee vervuilen. Niet alleen het uitzicht trouwens...GoldenRatio schreef:Hoezo logisch gevolg? Alsof een paar windmolens het energievraagstuk even oplost.Ernie C. schreef:Ik vraag mij af of deze discussie begin 18e eeuw ook heeft plaatsgevonden in Kinderdijk en omstreken...
Campagnolo Ultra Dork