Alles over vakanties op én met de fiets

Commerciele toertochten

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 19 mei 2013 08:07

lcsmt schreef:
Ik heb nergens geschreven dat een Golazo tocht kwalitatief niet in orde zou zijn.
Wat ik wel schrijf is het volgende:

Als je elke week een erg goed georganiseerde toertocht kan rijden voor 4 tot 8 euro dan is 15 Euro, en voor de RVV zelfs meer dan 30 Euro gewoon duur.

Erg veel onderbouwen is daar niet aan.

Het gaat er hem dan niet om welk winstpercentage er gehanteerd word.
Dit is appels met peren vergelijken. Ik reed vorige week een tocht van 6,50 en kreeg er hoegenaamd niets voor: geen verzorging nada. De medaille hoef ik niet. Bij Golazo moet je maar eens kijken wat je dan allemaal krijgt.
Zoals jij het benaderd ben je zelfs met 4-8 euro erg duur uit want je kunt de rit op elk gewenst moment gratis rijden ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2013 13:48

pinarello schreef:
lcsmt schreef:
Ik heb nergens geschreven dat een Golazo tocht kwalitatief niet in orde zou zijn.
Wat ik wel schrijf is het volgende:

Als je elke week een erg goed georganiseerde toertocht kan rijden voor 4 tot 8 euro dan is 15 Euro, en voor de RVV zelfs meer dan 30 Euro gewoon duur.

Erg veel onderbouwen is daar niet aan.

Het gaat er hem dan niet om welk winstpercentage er gehanteerd word.
Dit is appels met peren vergelijken. Ik reed vorige week een tocht van 6,50 en kreeg er hoegenaamd niets voor: geen verzorging nada. De medaille hoef ik niet. Bij Golazo moet je maar eens kijken wat je dan allemaal krijgt.
Zoals jij het benaderd ben je zelfs met 4-8 euro erg duur uit want je kunt de rit op elk gewenst moment gratis rijden ;)
Je krijgt
Een volledig afgepijld parcours
Rode kruis post voor dringende verzorging
Bezemwagen bij onherstelbare pech
Bevoorrading onderweg
Douchemogelijkheid na de rit


Wat willen jullie nog meer?
Een fietsvakantie, massage onderweg, een wax beurt, pampers? ;)

Maar ik merk al dat ik jullie niet echt kan overtuigen, vooral Golazo tochten blijven rijden dus. ;)
Prima voor mij, we leven in een vrij land (en Nederlanders ook dacht ik) en iedereen doet wat hij zelf wil, ik dus ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2013 18:32

Je hebt vandaag maar weer eens ongelijk gekregen. Heb vandaag de Grensland Klassieker gereden. Inschrijfgeld 10 euro en wat krijgen we daarvoor: waardeloze uitpijling en een zeer matige bevoorrading. "U mag maar één bekertje sportdrank nemen, de rest lengt u maar aan met water"...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2013 20:09

havana schreef:Je hebt vandaag maar weer eens ongelijk gekregen. Heb vandaag de Grensland Klassieker gereden. Inschrijfgeld 10 euro en wat krijgen we daarvoor: waardeloze uitpijling en een zeer matige bevoorrading. "U mag maar één bekertje sportdrank nemen, de rest lengt u maar aan met water"...
En ik heb vandaag de Scheldetrappers Classic gereden.
- Fantastisch goed uitgepijld
- Erg uitgebreide bevoorrading, ook je bidon vullen als je zou willen
- Pechdienst voor een minder fortuinlijke deelnemer.

En dat voor 4 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 19 mei 2013 20:31

lcsmt schreef:
havana schreef:Je hebt vandaag maar weer eens ongelijk gekregen. Heb vandaag de Grensland Klassieker gereden. Inschrijfgeld 10 euro en wat krijgen we daarvoor: waardeloze uitpijling en een zeer matige bevoorrading. "U mag maar één bekertje sportdrank nemen, de rest lengt u maar aan met water"...
En ik heb vandaag de Scheldetrappers Classic gereden.
- Fantastisch goed uitgepijld
- Erg uitgebreide bevoorrading, ook je bidon vullen als je zou willen
- Pechdienst voor een minder fortuinlijke deelnemer.

En dat voor 4 Euro.
Ik vandaag de abijjentocht,in Tilburg.
-Goeie wegbewijzering.
-Uitgebreide bevoorrading.
-3,50 euro.
Was super. :D

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 19 mei 2013 20:56

Heb de voorgaande 5 jaar de grenslandklassieker gereden. Dit jaar voor het eerst niet. Vond het altijd een prettige rit en goed georganiseerd. Niet te druk.

Nog nooit gehoord dat je maar één bekertje te drinken mag. Altijd genoeg te drinken en een lekker stuk vlaai! Vond de rit ook altijd goed uitgepijld. Misschien dat het ermee te maken heeft dat dit jaar de organisatie heel laat akkoord kwam.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 19 mei 2013 22:00

lcsmt schreef:
Je krijgt
Een volledig afgepijld parcours
Rode kruis post voor dringende verzorging
Bezemwagen bij onherstelbare pech
Bevoorrading onderweg
Douchemogelijkheid na de rit


Wat willen jullie nog meer?
Een fietsvakantie, massage onderweg, een wax beurt, pampers? ;)

Maar ik merk al dat ik jullie niet echt kan overtuigen, vooral Golazo tochten blijven rijden dus. ;)
Prima voor mij, we leven in een vrij land (en Nederlanders ook dacht ik) en iedereen doet wat hij zelf wil, ik dus ook.
Ik begrijp dat je gewoon gelijk wilt hebben; dat mag je van mij hebben. Wel zou ik dan nog even willen weten waar ik had kunnen douchen bij de Princenhoftocht op 30 april, waar de Rode Kruis post was en waar ik de verzorgingsposten over het hoofd heb gezien ;)

Omdat we in een vrij land leven hoef je denk ik niemand te overtuigen; iedereen kan voor zichzelf de afweging wel maken of hij of zij het inschrijfgeld te hoog of niet vind en daarna handelen. Zo te lezen kun jij dat ook prima voor jezelf doen en dat is prima natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2013 22:25

pinarello schreef:
lcsmt schreef:
Je krijgt
Een volledig afgepijld parcours
Rode kruis post voor dringende verzorging
Bezemwagen bij onherstelbare pech
Bevoorrading onderweg
Douchemogelijkheid na de rit


Wat willen jullie nog meer?
Een fietsvakantie, massage onderweg, een wax beurt, pampers? ;)

Maar ik merk al dat ik jullie niet echt kan overtuigen, vooral Golazo tochten blijven rijden dus. ;)
Prima voor mij, we leven in een vrij land (en Nederlanders ook dacht ik) en iedereen doet wat hij zelf wil, ik dus ook.
Ik begrijp dat je gewoon gelijk wilt hebben; dat mag je van mij hebben. Wel zou ik dan nog even willen weten waar ik had kunnen douchen bij de Princenhoftocht op 30 april, waar de Rode Kruis post was en waar ik de verzorgingsposten over het hoofd heb gezien ;)

Omdat we in een vrij land leven hoef je denk ik niemand te overtuigen; iedereen kan voor zichzelf de afweging wel maken of hij of zij het inschrijfgeld te hoog of niet vind en daarna handelen. Zo te lezen kun jij dat ook prima voor jezelf doen en dat is prima natuurlijk ;)
Samengevat:
Een Golazo tocht is kwalitatief in orde, ik heb ook nooit iets anders beweerd :)
Er zijn onnoemelijk veel tochten (heb enkel ervaring met Belgische tochten) die ook erg goed georganiseerd zijn waar je merkelijk minder moet betalen. oa VWB -, Bianchi trofee tochten.

Dat er bij deze tochten ook minderwaardige organisaties zitten is niet te vermijden, ik beweer ook nergens dat ze allemaal in orde zijn.
Het is enkel zaak om de betere (en dat is het merendeel) er uit te halen en de slechte links te laten liggen.

Succes en vele mooie tochten voor iedereen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 19 mei 2013 22:31

stephan68 schreef:Heb de voorgaande 5 jaar de grenslandklassieker gereden. Dit jaar voor het eerst niet. Vond het altijd een prettige rit en goed georganiseerd. Niet te druk.

Nog nooit gehoord dat je maar één bekertje te drinken mag. Altijd genoeg te drinken en een lekker stuk vlaai! Vond de rit ook altijd goed uitgepijld. Misschien dat het ermee te maken heeft dat dit jaar de organisatie heel laat akkoord kwam.
Je mocht best meer dan één bekertje drinken, maar je mocht niet je bidon vullen met sportdrank (of ranja). Jammer dat organisaties niet lijken te beseffen dat je geen 200 km (of iets minder) in de warmte kan rijden op alleen maar water, je verliest op zo'n dag wel iets meer dan alleen vocht. Gelukkig had ik Isostar tabletten bij me. En de uitpijling was inderdaad matig, vrij kleine pijltjes die niet altijd duidelijk waren opgehangen. En na de tweede bevoorrading was nergens aangegeven dat we., (voor het laatste stuk van de 210 km route) de 145 route moesten volgen. Dus we reden helemaal fout. Gelukkig kwam dat weer snel goed dankzij het richtingsgevoel van de beide fietskameraden. ;)
Overigens was de vlaai wel aanwezig, en lekker!

Dus, om nog even on topic te blijven, bij niet commerciele organisaties kan er zo nu en dan nog wel eens iets verbeterd worden. Desondanks zijn hun tochten wel vaak leuker om te rijden.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 20 mei 2013 10:56

Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 mei 2013 11:31

knutmo schreef:Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...
:lol: ja inderdaad!
Maar begrijp dat nou knutmo, 100 keer 2 euro besparen is toch weer zo'n deftig Assos truitje bij elkaar gespaard.

Gisteren een toertocht gereden van een plaatstelijk clubje, het kostte niks en je kreeg ook niks. Behalve dat er pijlen (erg duidelijk) opgehangen waren, maar een lol dat we hadden. Voor niet-leden was het twee euro. Soms wil de lokale groenteveiling nog wel eens appels uitdelen maar deze keer niet.
Veni. Vidi. Fietsie.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 mei 2013 11:35

knutmo schreef:Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...
+1

Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen.... Er wordt zonder blikken of blozen, als volleerde "fashionvictims", duizenden euro's aan overbodige/overpriced frames, wielen, onderdelen en accessoires uitgegeven, en hier wordt op leven en dood gediscussieerd over een paar euro meer of minder voor een toertocht.

Plaats reactie