Ingevreten Body
Om er niet nóg een topic voor te openen, het volgende:
Ik rijd met 52/36 en daardoor vaak op de 11 achter.
Nu is mijn body aan het inslijten, (vooruit, dat kan..) maar ook aan het uiteinde bij de lockring.
Mijn vraag is of dit kwaad kan of dat ik de body moet vervangen?
Ik rijd met 52/36 en daardoor vaak op de 11 achter.
Nu is mijn body aan het inslijten, (vooruit, dat kan..) maar ook aan het uiteinde bij de lockring.
Mijn vraag is of dit kwaad kan of dat ik de body moet vervangen?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Kan geen kwaad en is normaal.
Je zou afhankelijk van jou casette verhouding ook 52-19 gaan rijden op het vlakke.jwkeij schreef:Bedankt voor de reacties, stelt mij weer wat gerust.
Dit zou ik nog doen bij een 25 tot 28 cassete, maar niet bij 21 of 23 casettes. Dan rijdt je namelijk constant met een ketting op een grote hoek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00
Ik neem aan dat je dan op het voorblad rijdt?jwkeij schreef:Om er niet nóg een topic voor te openen, het volgende:
Ik rijd met 52/36 en daardoor vaak op de 11 achter.
Nu is mijn body aan het inslijten, (vooruit, dat kan..) maar ook aan het uiteinde bij de lockring.
Mijn vraag is of dit kwaad kan of dat ik de body moet vervangen?
Da's een flink verzet....
In het andere geval (kleine blad voor) loopt je ketting scheef en slijt alles snel...
Rijd 9 van de 10x op de 36. Slijtage is op zich geen ramp, als er onderweg maar niks kapot gaat en ik over de kop sla, zegmaar.
Ik neem aan dat ik met een nieuwe body en een 38/39 binnenblad weer klaar ben en minder snel last heb van slijtage?
Ik neem aan dat ik met een nieuwe body en een 38/39 binnenblad weer klaar ben en minder snel last heb van slijtage?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Je kunt ook voor een 50 buitenblad kiezen. Dan kun je vaker op het buitenblad rijden. Een 39 werkt nog beter, maar dan zul je moeten sleutelen als je naar de bergen gaat.
Maar waarom rijdt je met 36*11 (à 37 km/u) als je dan ook 52*16 kunt rijden (à 37 km/u)?
Als je echt de hele tijd 37 ramt dan kun je beter op het buitenblad gaan rijden en als je langzamer rijdt dan 37 kun je beter het beentempo opvoeren en op de 12 of 13 gaan rijden.
Probeer ook de casette echt goed vast te zetten. 40Nm is veel vaster dan je denkt. Bij de meeste mensen is dat wel ongeveer maximale kracht met zo'n casette tool.
Als je echt de hele tijd 37 ramt dan kun je beter op het buitenblad gaan rijden en als je langzamer rijdt dan 37 kun je beter het beentempo opvoeren en op de 12 of 13 gaan rijden.
Probeer ook de casette echt goed vast te zetten. 40Nm is veel vaster dan je denkt. Bij de meeste mensen is dat wel ongeveer maximale kracht met zo'n casette tool.
Ik rijd natuurlijk niet constant zo hard, hè, Gerboon. Maar kom toch wel steeds bij mijn laatste 5/6 kransjes uit in plaats van netjes in het midden van de cassette.
En waarom zo weinig buitenblad?
Hiervoor altijd met een 39 gereden en daar kon ik alles mee af. Had met die vertanding buitenblad zelden nodig, zit gewoon 'nog niet in m'n systeem' om even wat vaker op t buitenblad te schakelen.
En, oke, vast is vast. Thanks voor de tip!
En waarom zo weinig buitenblad?
Hiervoor altijd met een 39 gereden en daar kon ik alles mee af. Had met die vertanding buitenblad zelden nodig, zit gewoon 'nog niet in m'n systeem' om even wat vaker op t buitenblad te schakelen.
En, oke, vast is vast. Thanks voor de tip!
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander