Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Renner van het Jaar

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 14 okt 2010 17:15

Mag ik hierbij aantekenen dat Gesink en Mollema nog maar 24 zijn. Als je kijkt wat Boogerd en Dekker op die leeftijd klaarspeelden dan denk ik dat Gesink zeker al een stap verder is.

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 17:23

Timo 2.0 schreef:
Wieler Revue schreef:Positief zeker, maar eerst en vooral ook realistisch. Mijn punt is dat we het afgelopen seizoen niet mee hebben gedaan om de hoofdprijzen in de grote koersen. En dat er daarom voor mij niemand aanspraak maakt op de titel. Zou eindelijk eens een keer een statement zijn, om de prijs dan maar eens niet uit te reiken.

Samengevat: jij wil de huidige generatie Nederlandse wielrenners straffen voor het gegeven dat buitenlandse renners beter zijn dan zij en die straf is de symbolische constatering dat er dit jaar geen wielrenner van het jaar is. En wat moet dat oplossen dan? Schrikken ze wakker en winnen volgend jaar wel de Tour en grote klassiekers? Je suggereert dat de huidige generatie Nederlandse renners de Tour wel kan winnen maar te lamlendig is om het te doen.

Foute interpretatie. Ik geloof zeker dat de huidige renners er alles aan doen om het maximale uit hun carriere te halen. Dit statement is vooral bedoeld als een signaal naar de opleiding, en dan met name de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn, want daar gaat het klaarblijkelijk fout. En aangezien het wielrennen geen Johan Cruijff heeft om de boel wakker te schudden, zullen anderen op moeten staan.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 okt 2010 17:25

Je straft de renners als signaal naar de opleiders?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 17:25

Wat Ever zegt(Mag ik hierbij aantekenen dat Gesink en Mollema nog maar 24 zijn. Als je kijkt wat Boogerd en Dekker op die leeftijd klaarspeelden dan denk ik dat Gesink zeker al een stap verder is.) is waar. Dat illustreert nog maar eens hoe slecht we er voor staan. Waar is de generatie tussen Dekker en Boogerd. Waarom stond er niemand klaar om hun op te volgen. Bedankt voor je hulp Ever.

geer
Forum-lid

geer 14 okt 2010 17:32

Een talent als Gesink of Boogerd of Breukink komt een keer in de tien jaar voor. Toen Breuking afscheid nam, was Boogerd ook nog (geen) wereldtop. Bij Gesink hetzelfde. Er was geen echt gat tussen Boogerd en Gesink. Boogerd zijn vertrek (2007) werd vrijwel direct opgevuld door Gesink! Wat dat betreft gaat het prima.

Maar het gaat nergens over...

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 17:33

Timo 2.0: Je straft de renners als signaal naar de opleiders?

Dat kun je moeilijk een straf noemen, geen renner zal daar wakker van liggen. En vermoedelijk ook niemand die verantwoordelijk is voor de opleiding. Je moet ergens beginnen, en niks doen, is altijd de gemakkelijkste oplossing. Maar er zal meer moeten gebeuren, zeker. Wat je zegt is overigens waar; deze renners kunnen er niks aan doen dat ze (op dit moment) te weinig kwaliteit hebben.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 okt 2010 17:38

Wieler Revue schreef:Dat kun je moeilijk een straf noemen, geen renner zal daar wakker van liggen. En vermoedelijk ook niemand die verantwoordelijk is voor de opleiding. Je moet ergens beginnen, en niks doen, is altijd de gemakkelijkste oplossing. Maar er zal meer moeten gebeuren, zeker. Wat je zegt is overigens waar; deze renners kunnen er niks aan doen dat ze (op dit moment) te weinig kwaliteit hebben.

Maar wat is dan je punt als je stelt dat we dit jaar geen prijs voor de beste renner moeten uitreiken? Je zegt immers:
Wieler Revue schreef:Mijn punt is dat we het afgelopen seizoen niet mee hebben gedaan om de hoofdprijzen in de grote koersen. En dat er daarom voor mij niemand aanspraak maakt op de titel. Zou eindelijk eens een keer een statement zijn, om de prijs dan maar eens niet uit te reiken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

HenH
Forum-lid

HenH 14 okt 2010 18:51

@Wieler Revue, persoonlijk vind ik dat je pas zo extreem mag oordelen(we presteren niet genoeg) als je daar zelf niet aan mee zou kunnen doen(het verbeteren van de prestaties) dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt, maar dat is mijn mening. Natuurtalent kun je niet maken maar moet geboren worden en alleen die zullen vandaag de dag er boven uitschieten bij het wielrennen en winnen.
Eigenlijk heb ik meer medelijden met jou dat jij zo negatief denkt over de Nederlandse wielersport(dat je er dan nog plezier aan beleeft met het volgen:p). Ik hoop voor jou dat we volgend jaar de tour, giro of vuelta winnen dan kun jij ook tevreden zijn:)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 14 okt 2010 19:21

Maar het is toch eigenlijk heel simpel: de Gerrit Schulten trofee gaat naar de beste Nederlandse wielrenner van het jaar. Kortom, het gaat om de vergelijking met de andere Nederlandse renners, niet om de vergelijking met buitenlandse renners.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 14 okt 2010 19:25

O, en Wieler Revue, voor Gesink hadden we geloof ik nog ene Thomas Dekker... hoor je ook nooit meer wat van ;)

Plaats reactie