Jij hebt ook altijd mazzel Niet nog een plekje over voor mij?stillekracht schreef:De etappe van 7 sept ga ik ter plaatse in Andorra bewonderen Betreft een uitnodiging van Team Netapp.
Vuelta 2013
- plantagenet
- Forum-lid
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Jammer voor Theo, maar waarom wordt er geen reserve renner ingevlogen?? Ik neem aan dat er altijd een reserve renner zich paraat moet houden. De test is donderdag al uitgevoerd.Swedish Chef schreef:Theo Bos zal niet starten in de Vuelta. Hij heeft een te lage cortisolwaarde. Dat zal een tegenvaller voor Theo Bos zijn, Grote rondes en Bos gaan kennelijk niet zo goed samen. Jammer voor hem en de liefhebbers van Nederlandse renners.
-
- Forum-lid HC
Bij Theo is het jammer en bij Roland was het verdacht?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, dat bedoelde ik ook al op de vorige pagina. Gevalletje preparatie aangezien hij nog steeds niet beoogde succes heeft?ericpeters schreef:Bij Theo is het jammer en bij Roland was het verdacht?
Less is bore
Volgens mij is dit een regeling die in het leven is geroepen door de MPCC om het gebruik van cortisonen dmv attesten tegen te gaan. Als je je niet aan de regels houdt van de Mouvement pour un cyclisme crédible waar je jezelf bij aangesloten hebt maak je jezelf ongeloofwaardig.
Als je er vanuit gaat dat het slechts een fout betreft is wel een erg domme fout. Een ploeg die een renner wil opstellen die in de weken daarvoor een behandeling met cortisonen heeft ondergaan kan het cortisolgehalte gewoon zelf testen ruim voor de wedstrijd en aan de hand daarvan beslissen of ze de renner terugtrekken en een vervanger oproepen.
Dit is wel zo duidelijk voor de renner, je kunt immers afspreken dat hij meedoet aan een bepaalde wedstrijd mits het cortisolgehalte op tijd weer normaal is. Ook hoef je de sponsor niet in verlegenheid te brengen.
Als je er vanuit gaat dat het slechts een fout betreft is wel een erg domme fout. Een ploeg die een renner wil opstellen die in de weken daarvoor een behandeling met cortisonen heeft ondergaan kan het cortisolgehalte gewoon zelf testen ruim voor de wedstrijd en aan de hand daarvan beslissen of ze de renner terugtrekken en een vervanger oproepen.
Dit is wel zo duidelijk voor de renner, je kunt immers afspreken dat hij meedoet aan een bepaalde wedstrijd mits het cortisolgehalte op tijd weer normaal is. Ook hoef je de sponsor niet in verlegenheid te brengen.
Campagnolo Ultra Dork
+1 Dit had voor alle partijen anders af kunnen lopen.Ernie C. schreef:Volgens mij is dit een regeling die in het leven is geroepen door de MPCC om het gebruik van cortisonen dmv attesten tegen te gaan. Als je je niet aan de regels houdt van de Mouvement pour un cyclisme crédible waar je jezelf bij aangesloten hebt maak je jezelf ongeloofwaardig.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Die opmerking komt op mij ongericht over. Ik heb nooit iets geschreven over Roland in relatie tot zijn lage cortisolwaarde, ik kan het ook niet echt waarderen dat het in bovenstaande reactie lijkt alsof dat wel zo is.ericpeters schreef:Bij Theo is het jammer en bij Roland was het verdacht?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik las hem niet persoonlijk, maar meer als algemene opmerking. Bij Rolland vielen velen over die lage waarde, en bij Bos is de toon veel milder.
Less is bore
Ze geven aan dat het komt door een zitvlak blessure waardoor hij onlangs al afstapte.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Maar Belkin houdt hem wel aan de kant volgens afspraak, ...Europcar deed dat niet met Rolland. Vandaar het verschil in ophef...daniel1975 schreef:Ik las hem niet persoonlijk, maar meer als algemene opmerking. Bij Rolland vielen velen over die lage waarde, en bij Bos is de toon veel milder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt. En EC had al een geur van cortisonengebruik rond de ploeg hangen.
Less is bore