Beste wind mont ventoux
Op de site http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... ventoux-op
staan wat rekentools waarmee je aardig kunt berekenen wat een reeele klimtijd is. en in geval van twijfel over de haalbaarheid van 1.25;
http://www.dekaleberg.nl/nieuws/532-je- ... ventoux-op
succes met trainen!
staan wat rekentools waarmee je aardig kunt berekenen wat een reeele klimtijd is. en in geval van twijfel over de haalbaarheid van 1.25;
http://www.dekaleberg.nl/nieuws/532-je- ... ventoux-op
succes met trainen!
Krijgen wij ook een kratje bier van die vriend als we TS al zo ontmoedigen dat hij het zeker niet meer redt?!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Het is zeker niet onmogelijk > 3,5 w/kg voor iemand van 87 kg. Hangt denk ik ook van zijn postuur af, als ie langer dan 2m is geef ik hem meer kans dan als ie 1.80m.liviolivius schreef:87 + 8 kg fiets geeft ca 350 watt. En dat is best wel veel namelijk > 3,5 w/kg. Ga je niet redden of je moet een enorm talent zijn Froome deed het in 59 min dit jaar.Doppertje schreef:Dat de wind uit maakt begrijp ik, maar uit welke wind richting?!
Ik heb niet veel verstand hoeveel watt je moet trappen om 1.25 te rijden, maar ik ben 87 kilo hoeveel wat moet ik trappen en is dat dan veel?
En verder nog tips voor <1:25
- rustig aan beginnen, probeer met een constant vermogen te rijden, wat bij mij helpt is de garmin met hm/u, hartslag en cadans in beeld
- neem een voldoende licht verzet mee, iets wat voor jou passend is (voor mij is dat bijvoorbeeld 34/28)
- niet vergeten te drinken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Dat rustig aan beginnen ben ik het niet mee eens. Ik zou zeggen tot St Esteve moet je behoorlijk het gas erop houden. Na St Esteve gaat je hartslag binnen seconden naar de max ongeacht wat je daarvoor hebt gehad, of dat nu op 80% of op 90% is dat maakt niet uit. Als je echter op dat eerste stuk op 90% rijdt ben je goed opgewarmt en win je misschien 5 minuten._pfw_ schreef:
En verder nog tips voor <1:25
- rustig aan beginnen, probeer met een constant vermogen te rijden, wat bij mij helpt is de garmin met hm/u, hartslag en cadans in beeld
Als je een Garmin hebt vergeet dan niet je Vam groot in beeld te zetten, die moet gewoon gemiddeld 1100 hm/u zijn als je 1:25 wilt rijden, zit je daar onder dan haal je het niet.
Je hoeft daar niet langzaam te gaan rijden, ik zou zeker wel richting omslagpunt proberen te gaan daar (overigens moet je niet proberen daar al een VAM van 1100 te gaan halen ) ik bedoel vooral dat je moet oppassen dat je niet in het begin al boven je omslagpunt(vermogen) te gaan rijden.ericpeters schreef: Dat rustig aan beginnen ben ik het niet mee eens. Ik zou zeggen tot St Esteve moet je behoorlijk het gas erop houden. Na St Esteve gaat je hartslag binnen seconden naar de max ongeacht wat je daarvoor hebt gehad, of dat nu op 80% of op 90% is dat maakt niet uit. Als je echter op dat eerste stuk op 90% rijdt ben je goed opgewarmt en win je misschien 5 minuten.
Als je een Garmin hebt vergeet dan niet je Vam groot in beeld te zetten, die moet gewoon gemiddeld 1100 hm/u zijn als je 1:25 wilt rijden, zit je daar onder dan haal je het niet.
Ook juist het eerste steile stuk, je moet de verleiding weerstaan om harder te rijden dan je vol kan houden. Daar jezelf inhouden betaalt zich later weer terug. Waarom je hartslag daar naar de max zou gaan snap ik niet, dan doe je juist iets verkeerd...
Opwarmen zou trouwens ik van te voren al doen.
En laat ik nu net afgelopen zaterdag omhoog zijn gereden om een toptijd te zetten en mijn oude 'record' te verbeterenzorroi schreef:Eens even lopen Googlen en als je vandaag naar boven wilt dan kun je lol hebben aangezien er een windkracht 4 NW staat.
Ik heb net een fietsvakantie van 2 weken achter de rug met 1700km en +/- 39.000 hoogtemeters. Op de 15e en laatste dag (zaterdag) van de vakantie had ik samen met mijn fietsmaat afgesproken om vanuit onze camping bij Nice naar de Ventoux te rijden, daar dan tegen op te fietsen en dan vandaag (zondag) weer terug naar Nederland te rijden. Mijn doel was vooraf om binnen de 1,5 uur te rijden (weeg +/- 63kg). In 2009 reed ik met +/- 83kg en een mindere conditie +/- 2 uur 2 min dus dit zou een flinke verbetering zijn!
De afgelopen dagen had ik echter wel mijn twijfels, mijn vakantiegenoten gaven al aan dat 1:30 wel heel snel was en gezien de zware 2 weken die we achter de rug hadden en mijn vermoeide benen kreeg ik er zelf ook een hard hoofd in. Dit werd nog versterkt toen wij zaterdag die kan op reden, op de snelweg richting Avignon gaven de matrix borden al windwaarschuwingen en de bomen zwaaiden flink in de wind. Ik zat zelf al flink te balen in de auto, daar ging mijn kans
Maar goed, eenmaal aangekomen in ons hotel in Maluacene zijn we snel omgekleed en goed half 4 op de fiets gestapt richting Bedoin. Ik had vooraf in NL een GPS track gemaakt vanaf de rotonde in Bedoin met een virtual partner die in 1:30 naar boven zou rijden, dus daar kon ik mij iig mee vergelijken.
De wind blies flink, terwijl ik er van te voren mij op ingesteld had dat ik juist op de open delen tijd goed moest maken, want met een gemiddelde van 14km/h door het bos ging ik niet redden, dit was dus een domper.
Vanaf de rotonde gaf ik direct gas, ik wist dat ik tot St Esteve had om tijd te pakken. Dat lukte goed, met een voorsprong van tussen de 6 en 7 minuten begon ik aan het bos, daar zou het lijden echt beginnen
In het bos waren de omstandigheden goed te noemen: niet te warm, geen vliegen en weinig verkeer. De wind werd mooi tegen gehouden tot de laatste km, waar de bomen wat lager werden. Ik kon goed doortrappen, hield de druk er op en schakelde bij wanneer dat kon.
Toen ik de laatste bocht naar Chalet Reynard nam blies de wind mij echter hard tegemoet, ik had ondertussen nog iets van 2:30 a 2:40 van mijn voorsprong op het 1:30 schema over... het was dus nog mogelijk! Maar de kale kilometers richting de top werden flink verzwaard door die verdomde wind.
Bij alle bochten rechts-om blies hij flink tegen, eenmaal kwam ik zowat tot stilstand, en bij de bochten links-om kreeg ik hem gelukkig mee waarbij ik direct schakelde om te profiteren en het tempo op te voren. Zelfs een de lokale schaapsherder deed nog een poging mij te hinderen want zijn kudde liep op de weg. Ik had echter geen tijd om te stoppen en ging dus maar langs de auto's heen en bellend tussen de schapen door.
De fotograaf was er niet en voor Simpson had ik even geen tijd. In de laatste 1,5km zit een bocht links-om die vrij open ligt en hier had ik het nog even zwaar. Bij het ingaan van de laatste kilometer was mijn voorsprong nog minder dan een minuut, het kon dus nog maar het zou close worden...!
In de laatste bocht moest ik nog even een auto ontwijken en sprintte naar de top en drukte af...
1:29:37 ondanks de wind was het gelukt, ik was super tevreden De dagen daarvoor kreeg ik met moeite de hartslag boven de 130 en de benen hadden het zwaar, maar dit toonde toch maar weer aan dat klimmen vooral motivatie en mentaliteit is want ik had de hele klim met een gem hartslag van 158 gereden en hele stukken boven de 160 gezeten. (mijn omslag ligt normaal rond de 172 wanneer ik uitgerust ben)
Mijn fietsmaat kwam een paar minuten later met 1:35 boven, ook een superprestatie.
Ik heb dus mijn oude tijd met 32 minuten verbetert, dat zal niet nog een keer lukken Met minder wind was het vast nog een paar minuten sneller gegaan, maar ik ben nu ook al heel tevreden met deze mooie tijd.
Even ter vergelijking, de berg is nu dus zelfs 1 meter hoger!:
in 2009
in 2013 (links)
zie Strava voor mijn tijden/stats: http://app.strava.com/activities/73629695
Ik ben inderdaad redelijk lang 2.03. Dus als ik 350 watt fiets kan ik het halen?? Op de alpe d'huez heb ik nu een tijd staan van 56.08 vorig jaar gefietst, als ik die weer zou doen zou ik denk ik 3 minuten af kunnen fietsen hoeveel watt heb ik toen gefietst??87 + 8 kg fiets geeft ca 350 watt. En dat is best wel veel namelijk > 3,5 w/kg. Ga je niet redden of je moet een enorm talent zijn Froome deed het in 59 min dit jaar.
Het is zeker niet onmogelijk > 3,5 w/kg voor iemand van 87 kg. Hangt denk ik ook van zijn postuur af, als ie langer dan 2m is geef ik hem meer kans dan als ie 1.80m.
Allemaal bedankt voor jullie (grappige) reacties!!!
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)
Volgens deze site:http://www.wielersportinfo.nl/klimtool.htm 352
Dus met dezelfde vorm zou het inderdaad van de wind afhangen.
Als je nu daadwerkelijk beter bent kun je al vast vrienden gaan uitnodigen om dat kratje bier leeg te drinken.
Dus met dezelfde vorm zou het inderdaad van de wind afhangen.
Als je nu daadwerkelijk beter bent kun je al vast vrienden gaan uitnodigen om dat kratje bier leeg te drinken.
Campagnolo Ultra Dork