Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lightweight topic

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 15 aug 2013 15:14

wasbeer2006 schreef: jij begint er niet meer aan nu ;)
ik ben idd genezen :D
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 aug 2013 15:29

Erik1.0 schreef: Na het crashen van een lightweight wiel en canyon frame vorig jaar heb ik wel zo'n soort verzekering afgesloten bij de KNWU voor mijn nieuwe fiets... was verschrikkelijk duur, iets van 500 euro voor 5 jaar. Sindsdien wel alles heel gehouden (helaas...)
Geldt zo'n verzekering ook voor koersen?

Dan vind ik € 100 per jaar nog extreem weinig, de kans dat je tijdens een koersseizoen schade rijdt is toch aanzienlijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 15 aug 2013 15:52

Niet voor wedstrijden, wel voor cyclo's, was voor mij eigenlijk het belangrijkst

http://www.knwu.nl/verzekeringen/leden/fietsverzekering

grtz

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 15 aug 2013 15:56

Ik betaal 145 per jaar aan verzekering, vind ik niet duur want de dekking is uitstekend nmm. En als je meerdere fietsen hebt dan betaal je alleen voor de duurste.

Is dit veel geld voor een kader, dat is maar waar je het mee vergelijkt het is in ieder geval minder dan wat je op veel nieuwe auto's afschrijft door alleen maar bij de dealer naar buiten te rijden.
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 aug 2013 16:01

De afschrijving van dit frame zal er niet minder om zijn...

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 15 aug 2013 16:02

ericpeters schreef: Is dit veel geld voor een kader, dat is maar waar je het mee vergelijkt het is in ieder geval minder dan wat je op veel nieuwe auto's afschrijft door alleen maar bij de dealer naar buiten te rijden.
Afschrijving op lightweight wielen is iig niet veel, je betaalt nog steeds >1000 euro voor de meeste 2e hands wielsets ;) Voor dit frame zal dat wel anders zijn, vind het toch duidelijk minder exclusief / innovatief dan de wielen... wel mooi afgewerkt trouwens en ik vind de decals ook erg mooi en subtiel geplaatst.

grtz

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 15 aug 2013 16:37

Erik1.0 schreef: Afschrijving op lightweight wielen is iig niet veel, je betaalt nog steeds >1000 euro voor de meeste 2e hands wielsets ;) Voor dit frame zal dat wel anders zijn, vind het toch duidelijk minder exclusief / innovatief dan de wielen... wel mooi afgewerkt trouwens en ik vind de decals ook erg mooi en subtiel geplaatst.

grtz
Haha, maar stel dat je ze voor 3500 hebt gekocht en je krijgt er 1500 voor. Voor 2000 kan ik ook best wel een leuk wielsetje vinden waar ik ook wel weer 600/700 voor krijg na een paar jaar. Blijft relatief gezien een beetje hetzelfde.

Maargoed ik koop fietsspullen iig nooit met in mijn achterhoofd de inruilwaarde. Als je het geld ervoor (over) hebt waarom niet. Ik koop een wielsetje van 1000 euro, niet fietsers vallen dan ook van hun stoel.

20veetee
Forum-lid

20veetee 15 aug 2013 18:57

rene schreef:Mooi , maar erg over priced frame : Geschikt dus voor de Amerikaanse dokter / arts met overgewicht die met zijn Di2 of EPS groep eens iets anders zoekt dan : Baum - Independent - Cervelo VWD. Kan hij weer indruk maken op de golfbaan ..eehhhh fietspad.
Typische Nederlandse reactie; te duur. Dus alleen voor mensen die niet kunnen fietsen en teveel geld hebben.

Ik ben juist blij als ik onderweg iemand op een schitterende fiets tegen kom, en als hij dan ook nog iets minder conditie heeft kan ik er langer van genieten. ;-)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 aug 2013 20:01

Erik1.0 schreef:
ericpeters schreef: Is dit veel geld voor een kader, dat is maar waar je het mee vergelijkt het is in ieder geval minder dan wat je op veel nieuwe auto's afschrijft door alleen maar bij de dealer naar buiten te rijden.
Afschrijving op lightweight wielen is iig niet veel, je betaalt nog steeds >1000 euro voor de meeste 2e hands wielsets ;) Voor dit frame zal dat wel anders zijn, vind het toch duidelijk minder exclusief / innovatief dan de wielen... wel mooi afgewerkt trouwens en ik vind de decals ook erg mooi en subtiel geplaatst.

grtz
Exclusief en met name innovatief is er na bijna twintig jaar ook wel zo'n beetje vanaf. In feite zijn het redelijk achterhaalde wielen, met name qua aerodynamica.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 16 aug 2013 08:33

[/quote]Exclusief en met name innovatief is er na bijna twintig jaar ook wel zo'n beetje vanaf. In feite zijn het redelijk achterhaalde wielen, met name qua aerodynamica.[/quote]

Klopt dat ze niet als beste uit de testen komen qua aerodynamica, klopt dat er in 20 jaar weinig veranderd is maar innovatief blijven ze wat mij betreft. Ik weet niet precies hoe lang je iets innovatief kan blijven noemen, wellicht totdat iemand iets beters heeft bedacht? Het hele concept van velg / spaak /naaf uit een stuk carbon met een heel laag gewicht en hoge stijfheid is wat mij betreft nog steeds het meest vernieuwende op wielgebied van de afgelopen 50 jaar. Mavic en madfiber hebben geprobeerd het concept te imiteren met gedeeltelijk succes. Verder kan ik geen fabrikant noemen die meer out-of-the-box heeft gedacht en met echt iets nieuws is gekomen tov hoe wielen 50 jaar geleden werden gemaakt...

grtz

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 16 aug 2013 08:37

Erik1.0 schreef:
Exclusief en met name innovatief is er na bijna twintig jaar ook wel zo'n beetje vanaf. In feite zijn het redelijk achterhaalde wielen, met name qua aerodynamica.
Klopt dat ze niet als beste uit de testen komen qua aerodynamica, klopt dat er in 20 jaar weinig veranderd is maar innovatief blijven ze wat mij betreft. Ik weet niet precies hoe lang je iets innovatief kan blijven noemen, wellicht totdat iemand iets beters heeft bedacht? Het hele concept van velg / spaak /naaf uit een stuk carbon met een heel laag gewicht en hoge stijfheid is wat mij betreft nog steeds het meest vernieuwende op wielgebied van de afgelopen 50 jaar. Mavic en madfiber hebben geprobeerd het concept te imiteren met gedeeltelijk succes. Verder kan ik geen fabrikant noemen die meer out-of-the-box heeft gedacht en met echt iets nieuws is gekomen tov hoe wielen 50 jaar geleden werden gemaakt...

grtz
Des te vreemder dat het frame gewoon een saai zwart stuk overpriced plastic is, en niet eens heel licht. Of zitten er allemaal af slimmigheidjes in die ik niet zie?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 16 aug 2013 08:44

Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
:winkthumb:

Plaats reactie