Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Oprichter Alpe d'HuZes declareerde 160.000 euro

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 aug 2013 11:28

zorroi schreef: Naieve letargische padden en media meelopers.
Waarvan akte! :D :D

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 aug 2013 14:06

Ernie C. schreef:Ik dacht dat je aan Alpe d'huzes mee deed om de aanschaf van een peperdure racefiets te verantwoorden en als vrijbrief om heel veel uren op de fiets te zitten zonder dat de mensen uit je omgeving gaan klagen, ze juichen het zelfs toe. Dat goede doel is gewoon een smoesje volgens mij...

Voor al het fietsplezier dat hij gebracht heeft mag de beste man best een paar euro's opstrijken.
:D

Ik twijfel helemaal niet aan de oprechte goede bedoelingen van alle vrijwilligers en fietsers die zichzelf op die berg komen slopen in de hoop wat te betekenen voor mensen met kanker. Maar het is inmiddels zo'n krankzinnig media spektakel geworden dat ik er een tijdje terug al mijn twijfels bij zette. Het is ongetwijfeld leuk en uitdagend om te doen, zeker met een team. En idd een goeie smoes om een veel te dure fiets te kopen.:)

Mijn nekharen gingen overeind staan toen een vriend van mij die hem vorig jaar heeft gedaan vertelde dat je een minimum aan gesponsord geld mee moet brengen en niet zo'n klein beetje ook, anders mag je niet eens mee doen.

Pardon? Mág je niet mee doen? Ze mogen gvd blij zijn met iedere stakker die daar die berg op komt worstelen en nog wat duiten in het zakkie komt gooien ook. Alsof in een zaak op leven en dood als kanker niet iedere euro welkom is. Ik vind dat van geen kant kloppen. Het is dus, zoals ik al vermoedde, weer een feestje voor succesvolle mensen met enorme (zaken)netwerken die giga-bedragen van hun omgeving los kunnen weken? Tja, als een paar slimme mannetjes er rijk van moeten worden dan snap ik dat wel.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 aug 2013 15:08

Wat mij vooral opvalt aan de deelnemers is dat deelname eigenlijk een plaatsvervangde vorm van rouw is.
In onze cultuur hebben we het er nogal moeilijk mee als er iemand overlijd, zeker als mensen op (relatief) jonge leeftijd overlijden aan een enge ziekte of een ongeval.
Hoe mensen met verlies omgaan moet natuurlijk ieder voor zich weten maar persoonlijk vraag ik me af of tegen een berg oprijden om zo het verlies te verwerken nu echt de manier is.

Los van al dit, kanker is een van de doodsoorzaken, ik geloof dat 1 op 3 mensen in zijn leven te maken krijgt met deze ziekte.
Natuurlijk goed dat er zoveel aandacht voor is maar helaas zorgt deze aandacht er wel voor dat er geen (media)aandacht is voor de 8000 zogenaamde orphan diseases. Dit zijn aandoeningen die relatief weinig voorkomen, toch treffen zij 1 miljoen Nederlanders.
Overigens is de ziekte ALS hier een uitzondering op.

Voor veel van deze aandoeningen wordt niet tot nauwelijks onderzoek gedaan.
Ik denk dat er voor deze groep mensen met relatief weinig middelen grotere vooruitgang kan worden geboekt wat voor hun een langer leven betekent of een verbetering in de kwaliteit van leven.

In mijn ogen wordt het tijd voor een sport event waarbij iedere deelnemers zelf bepaalt ten behoeve van welk onderzoek of steun hij meedoet.
JE haalt dan evengoed gezamenlijk veel geld op, maar op een niveau lager wordt dat doorgesluisd naar de instelling/organisatie die door de deelnemer als begunstigde heeft aangemerkt.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 28 aug 2013 15:39

Nicosch schreef:
In mijn ogen wordt het tijd voor een sport event waarbij iedere deelnemers zelf bepaalt ten behoeve van welk onderzoek of steun hij meedoet.
JE haalt dan evengoed gezamenlijk veel geld op, maar op een niveau lager wordt dat doorgesluisd naar de instelling/organisatie die door de deelnemer als begunstigde heeft aangemerkt.

Dat is marketing technisch en organisatorisch en administratief veel te moeilijk. Werkt tevens kostenverhogend.

Je kunt je beter af vragen of zulke (sport) sponsering überhaupt wel het middel is om na te streven.
Persoonlijk vind ik het een kreupel concept.

Je kunt het meewerken aan zulk soort sponsering (vanuit psychologisch inzicht) nog het beste vergelijken met de "aflaat".
Inherent het oude Rooms katholieke gebruik waarbij je als het ware je zonden afkoopt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aflaat
Laatst gewijzigd door GoldenRatio op 28 aug 2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 aug 2013 16:05

Alle banden doorgesneden met inspire2live:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/28/alp ... pire2live/

En toch stinkt het.
Maandag hoorde ik de voorzitter van Ad'Hu6 (Johan van der Waal)op radio 1 nog zeggen dat alleen de communicatie niet goed was.

Van Veenendaal trad in dienst bij inspire2live en trad gelijktijdig af bij Ad'Hu6.
Alleen was de vergadering pas later, want het waren allemaal vrijwilligers.
Alsof je niet per onmiddellijk af kunt treden.
Blijft nog staan dat van Veenendaal zichzelf dus feitelijk een goede baan heeft bezorgd bij inspire2live.

Typisch gevalletje van damage control als je mij vraagt.
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 aug 2013 17:18

loos schreef:Alle banden doorgesneden met inspire2live:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/28/alp ... pire2live/

En toch stinkt het.
Maandag hoorde ik de voorzitter van Ad'Hu6 (Johan van der Waal)op radio 1 nog zeggen dat alleen de communicatie niet goed was.

Van Veenendaal trad in dienst bij inspire2live en trad gelijktijdig af bij Ad'Hu6.
Alleen was de vergadering pas later, want het waren allemaal vrijwilligers.
Alsof je niet per onmiddellijk af kunt treden.
Blijft nog staan dat van Veenendaal zichzelf dus feitelijk een goede baan heeft bezorgd bij inspire2live.

Typisch gevalletje van damage control als je mij vraagt.
Heeft niets met damage- control te maken. Het is een vooropgezet een-tweetje. De nieuwe voorzitter wil de oude uit het speelveld en zo doe je dat.
Wel een beetje opzichtig dat wordt hem ook niet in dank afgenomen en hij ruimt het veld in de komende drie maanden.
Opgevolgd door degene die hem deze move heeft ingefluisterd.
Zo gaat dat in charitas.
Als ik zou mogen kiezen dan heb ik liever dat het over geld gaat in plaats van ego

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 aug 2013 17:28

chrissiewizzie schreef:
mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:En toen bleek hij een zwarte band te hebben? ;)


Wat het salarislijstje betreft: zeer goedkope journalistiek/redenatie imho. Directeuren van bedrijven met een vergelijkbare omzet verdienen veel meer. Als je met zulke geldstromen en belangen te maken hebt dient er een capabele bestuurder te zitten. En die kosten geld. En zoals eerder aangehaald: als het goed is genereren ze een veelvoud.
Ik ben dat niet met je eens. Een directeur van een commerciële onderneming heeft ook te maken met afbreuksrisicio. Dus dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen dat iemand een leuk bedrag mee naar huis neemt. Je kunt dan nog wel een verantwoording geven dat de betreffende persoon zoveel meer meerwaarde genereerd voor het bedrijf. Als de kaars op is of het gaat slecht kun je hem/haar, natuurlijk met een leuke ontslagvergoeding, buiten zetten.

Wanneer iemand voor een non-profit of publieke organisatie een bedrag mee naar huis neemt van pak hem beet meer dan een ton per jaar dan is dat eigenlijk moreel niet te verantwoorden.....
Dit gaat niet over het verschil tussen non-profit, publieke sector en bedrijfsleven. Dit gaat om organisaties die als doel hebben om zoveel mogelijk geld op te halen. Net zoals een commercieel bedrijf. Dat betekent, afhankelijk van de grootte en complexiteit van de instelling, een stevige bestuurder met een bijbehorende beloning. Het is ook totaal niet interessant hoe hoog die is. Die lijst met beloningen heeft alleen enige waarde als de meeropbrengst voor de organisatie daarnaast staat. Sommigen zijn hun gewicht in goud waard, sommigen niet. Het afbreukrisico voor dergelijke bestuurders is ook net zo groot. Het is een kleine wereld aan de top en ook disfunctioneren bij een goede doelen instelling heeft zn effect.

In Nederland worden salarissen als kosten gezien door het grote publiek. FOUT: het zijn investeringen. En een goede investering levert geld op.
Op zich mee eens, maar het probleem is dat het onmogelijk is om vast te stellen wat de meeropbrengst van een bestuurder is. Dus dat argument is niet helemaal valide, wat mij betreft. Plus dat dat argument vreemd genoeg nooit wordt gebruikt voor salarissen van mensen die lager in de organisatie staan.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 aug 2013 10:40


Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 31 aug 2013 11:43

peter1981 schreef:Ik geef iet voor niks geen geld

Afbeelding

Ik ga een beetje de villa`s sponsoren van die directeuren
En dan kunnen mensen wel zeggen ja ze doen daar ook hun werk voor maar ik vind als je voor z`n goed doel werkt dan doe je dat omdat je voor dat goede doel bent
En dat je loon ontvangt ook prima maar waarom moet je een kapitale villa hebben en 2 ferrari`s
+1
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 31 aug 2013 11:47

GJEvK schreef:
Plaatjes zoals hierboven vind ik nogal makkelijk. natuurlijk is 370.000 euro voor Henk Franken een hoop geld, ik ken de beste man niet en weet niet wat hij ervoor doet, maar als hij vervolgens 10 miljoen extra binnen haalt, is hij dat geld wel weer waard...

Weet je hoe lang ik moet werken om 370.000.- te verdienen? Daar sta ik toch zeker 10 jaar lang voor achter de werkbank. 5 dagen in de week staat de wekker op 4 uur of nog vroeger. Ik vindt dit soort inkomsten dan ook passen in de categorie zelfverrijking. Ongeacht welk bedrag je met acties of collectes binnenhaalt. Daarnaast heeft dit soort kopstukken vaak ook nog een baan of andere inkomstenbron naast hun werk voor deze organisatie.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 aug 2013 11:54

razenderoeland schreef:
GJEvK schreef:
Plaatjes zoals hierboven vind ik nogal makkelijk. natuurlijk is 370.000 euro voor Henk Franken een hoop geld, ik ken de beste man niet en weet niet wat hij ervoor doet, maar als hij vervolgens 10 miljoen extra binnen haalt, is hij dat geld wel weer waard...

Weet je hoe lang ik moet werken om 370.000.- te verdienen? Daar sta ik toch zeker 10 jaar lang voor achter de werkbank. 5 dagen in de week staat de wekker op 4 uur of nog vroeger. Ik vindt dit soort inkomsten dan ook passen in de categorie zelfverrijking. Ongeacht welk bedrag je met acties of collectes binnenhaalt. Daarnaast heeft dit soort kopstukken vaak ook nog een baan of andere inkomstenbron naast hun werk voor deze organisatie.

Peter Kapitein van Inspire2live heeft al sinds 2010 drie dagen per week vrijaf bij z'n werkgever DNB, met behoud van salaris!, om aan z'n (dik betaalde) hobby te besteden. Plus dat DNB allerlei onkosten vergoedt. Volkomen schaamteloos, als je t mij vraagt.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 31 aug 2013 13:26

elefantino schreef:
razenderoeland schreef:
GJEvK schreef:
Plaatjes zoals hierboven vind ik nogal makkelijk. natuurlijk is 370.000 euro voor Henk Franken een hoop geld, ik ken de beste man niet en weet niet wat hij ervoor doet, maar als hij vervolgens 10 miljoen extra binnen haalt, is hij dat geld wel weer waard...

Weet je hoe lang ik moet werken om 370.000.- te verdienen? Daar sta ik toch zeker 10 jaar lang voor achter de werkbank. 5 dagen in de week staat de wekker op 4 uur of nog vroeger. Ik vindt dit soort inkomsten dan ook passen in de categorie zelfverrijking. Ongeacht welk bedrag je met acties of collectes binnenhaalt. Daarnaast heeft dit soort kopstukken vaak ook nog een baan of andere inkomstenbron naast hun werk voor deze organisatie.

Peter Kapitein van Inspire2live heeft al sinds 2010 drie dagen per week vrijaf bij z'n werkgever DNB, met behoud van salaris!, om aan z'n (dik betaalde) hobby te besteden. Plus dat DNB allerlei onkosten vergoedt. Volkomen schaamteloos, als je t mij vraagt.
En wat is nu in feite het weerwoord van Peter Kaptein ...dat was niet zo handig..en hij komt er gewoon mee weg.. :evil:

en dan die arrogante kop erbij..

Plaats reactie