Rechtspositie bij slechte wielen
Gisteren een mail gekregen van de FM. ZIPP heeft de wielen nagekeken en de lagers van het achterwiel waren versleten was de conclusie. Voor de zekerheid vervangt men het achterwiel door een 2014 exemplaar wat een verbeterde achternaaf zou moeten hebben.
Erg vreemd dat na slechts twee weken fietsen nadat ik de wielen terug heb gekregen van een reparatie aan een krakende en niet lekker lopende naaf, en de spaken natuurlijk, de lagers versleten blijken.
Het was de eerste keer dat men twee maal een wiel moest vervangen (volgens ZIPP).......
De ZIPP site bevestigt de vernieuwde achternaaf voor 2014, maar ja in 2013 was hij ook verbeterd t.o.v. 2012 en zouden deze problemen over moeten zijn. Daarnaast heeft de 2014 uitvoering andere stickers en een andere achternaaf.
Mijn reactie naar de FM was dat ik graag hun voorstel zie voor vrijdag 2- september.
Erg vreemd dat na slechts twee weken fietsen nadat ik de wielen terug heb gekregen van een reparatie aan een krakende en niet lekker lopende naaf, en de spaken natuurlijk, de lagers versleten blijken.
Het was de eerste keer dat men twee maal een wiel moest vervangen (volgens ZIPP).......
De ZIPP site bevestigt de vernieuwde achternaaf voor 2014, maar ja in 2013 was hij ook verbeterd t.o.v. 2012 en zouden deze problemen over moeten zijn. Daarnaast heeft de 2014 uitvoering andere stickers en een andere achternaaf.
Mijn reactie naar de FM was dat ik graag hun voorstel zie voor vrijdag 2- september.
-
- Forum-lid
Erg vreemd, bij dergelijke wielen, die toch worden gezien als een van de beste.
Niet eens eenmaal problemen maar zelfs meermaals met verschillende sets.
Dan hoop je toch een topset te kopen en dan krijg je een kat in de zak.
Veel succes in ieder geval
Niet eens eenmaal problemen maar zelfs meermaals met verschillende sets.
Dan hoop je toch een topset te kopen en dan krijg je een kat in de zak.
Veel succes in ieder geval
Lijkt me 'simpel' Je rijdt met die nieuwe wielen en maakt de afspraak met FM (en FM op zijn beurt met ZIPP) dat als er nog maar iets gebeurd zoals voorheen, de koop ontbonden wordt.
Zoals je zegt asmeets: 'Mijn reactie naar de FM was dat ik graag hun voorstel zie voor vrijdag 2- september.' De 27ste was het toch?
Je hangt aan een jojo. Telkens wordt beterschap beloofd en telkens komt het niet, Ik zou me houden aan die datum van 27 September zoals opgetekend in die aangetekende brief aan je FM.
Is er op 27 September geen complete oplossing voor wat jou betreft dan zou ik je rechtsbijstandsverzekering zijn werk laten doen. Er is een grens.
Zoals je zegt asmeets: 'Mijn reactie naar de FM was dat ik graag hun voorstel zie voor vrijdag 2- september.' De 27ste was het toch?
Je hangt aan een jojo. Telkens wordt beterschap beloofd en telkens komt het niet, Ik zou me houden aan die datum van 27 September zoals opgetekend in die aangetekende brief aan je FM.
Is er op 27 September geen complete oplossing voor wat jou betreft dan zou ik je rechtsbijstandsverzekering zijn werk laten doen. Er is een grens.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
@zorroi, 27 september is inderdaad de datum. Ik heb de neiging om mee te denken met de FM moeten onderdrukken. Dat kan ze alleen maar het idee geven dat ik akkoord ga met een minder goed voorstel.
Heb de update alleen maar gepost om jullie op de hoogte te houden zoals beloofd.
Nog één weekje wachten.
Heb de update alleen maar gepost om jullie op de hoogte te houden zoals beloofd.
Nog één weekje wachten.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Ik dacht gezien te hebben dat je dit "Dit is of vervanging voor een set wielen van vergelijkbare kwaliteit en prijs van een ander merk of een toegoedbon voor de winkel ter waarde van de wielen" als oplossing bedongen had, waarom laat je je nu weer afschepen met een reparatie?
Lijkt me dat je inmiddels recht hebt op compleet andere wielen of geld terug (koop ontbinden, niet kluitje in riet laten sturen met tegoedbon...)
Lijkt me dat je inmiddels recht hebt op compleet andere wielen of geld terug (koop ontbinden, niet kluitje in riet laten sturen met tegoedbon...)
Nee, Supergrover. Deadline die was gesteld in de aangetekende brief van TS stond op 27 September dus moeten we wachten tot 27 September.supergrover1 schreef:Ik dacht gezien te hebben dat je dit "Dit is of vervanging voor een set wielen van vergelijkbare kwaliteit en prijs van een ander merk of een toegoedbon voor de winkel ter waarde van de wielen" als oplossing bedongen had, waarom laat je je nu weer afschepen met een reparatie?
Zie mijn vorige post.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Supergrover
- Forum-lid HC
Zwaardmans,zorroi schreef:Nee, Supergrover. Deadline die was gesteld in de aangetekende brief van TS stond op 27 September dus moeten we wachten tot 27 September.supergrover1 schreef:Ik dacht gezien te hebben dat je dit "Dit is of vervanging voor een set wielen van vergelijkbare kwaliteit en prijs van een ander merk of een toegoedbon voor de winkel ter waarde van de wielen" als oplossing bedongen had, waarom laat je je nu weer afschepen met een reparatie?
Zie mijn vorige post.
Het ging mij om de actie die ondernomen wordt, heb geen deadline/datum genoemd...
Nou we tellen af. Over 22 minuten is het 27 September en aangezien ik geen verder opvolging van TS heb gezien denk ik dat er dus ook niets concreets is gebeurd.
Mocht ZIPP idd van alle details op de hoogte zijn (zoals eerder gezegd vertrouw ik die FM voor geen meter) dan laten ze zich hier toch wel kennen.
Mocht ZIPP idd van alle details op de hoogte zijn (zoals eerder gezegd vertrouw ik die FM voor geen meter) dan laten ze zich hier toch wel kennen.
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Er is wel nieuws hoor. Er is nu sneller gereageerd. Lees hier onder de reacties. Ik ben met name verbolgen over de insinuatie dat het nu in een keer aan mij zou kunnen liggen. Ik heb nog even uitgezocht wat een geldige reden is om tot ontbinding van een koop over te gaan. Ik neem vandaag contact op met mijn rechtsbijstandsverzekering en leg het aan hun voor.
===========================================================================
Melding dat het nieuwe wiel binnen is:
Beste,
Het nieuwe achterwiel is binnengekomen, alsook het voorwiel natuurlijk.
Wanneer wenst u deze af te halen?
De FM
====================================================================================
Mijn reactie op bovenstaand bericht:
Hallo FM,
Dank voor de update. In de mail en mijn schrijven heb ik aangegeven dat vervanging van de wielen geen optie meer is voor mij na alle problemen en een eerdere vervanging door ZIPP. Daarnaast heb ik gezien dat de bestikkering voor 2014 is veranderd alsmede het spaakpatroon van het achterwiel. Naast alle zeer langdurige problemen dus een grote kans dat ik met twee verschillend lijkende wielen ga fietsen.
Zoals aangegeven in de mailtrail en de verstuurde brief zie ik jullie voorstel graag uiterlijk morgen 27-09-2013 tegemoet. Eventueel kunnen we morgen telefonisch contact hebben (vandaag ben ik moeilijk te bereiken) om te kijken of we tot een voor ons beiden acceptabele oplossing kunnen komen. Dat initiatief laat ik aan jullie.
Ad
=====================================================================================================
Reactie van de FM:
Beste Ad,
De stickers heeft zipp speciaal vervangen zodat het voorwiel perfect past bij het achterwiel.
Het "probleemwiel" is vervangen, dus verder zou het nu opgelost moeten zijn
We kunnen deze wielen helaas niet inruilen.
Ik heb uw vraag ook voorgelegd aan de eigenaar. Hieronder kan u zijn reactie lezen:
Mvg
De FM
Reactie eigenaar
Het kan niet zo zijn dat ZIPP geen deugdelijke wielen kan maken, want ze worden met de duizenden verkocht en deze meneer heeft op meerdere wielen problemen. Dat is op zich al uiterst merkwaardig.
Onderstaande voetnoot komt van http://www.consuwijzer.nl waar je terecht kan voor alle mogelijke gevallen van geschillen.
Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.
===========================================================================
Melding dat het nieuwe wiel binnen is:
Beste,
Het nieuwe achterwiel is binnengekomen, alsook het voorwiel natuurlijk.
Wanneer wenst u deze af te halen?
De FM
====================================================================================
Mijn reactie op bovenstaand bericht:
Hallo FM,
Dank voor de update. In de mail en mijn schrijven heb ik aangegeven dat vervanging van de wielen geen optie meer is voor mij na alle problemen en een eerdere vervanging door ZIPP. Daarnaast heb ik gezien dat de bestikkering voor 2014 is veranderd alsmede het spaakpatroon van het achterwiel. Naast alle zeer langdurige problemen dus een grote kans dat ik met twee verschillend lijkende wielen ga fietsen.
Zoals aangegeven in de mailtrail en de verstuurde brief zie ik jullie voorstel graag uiterlijk morgen 27-09-2013 tegemoet. Eventueel kunnen we morgen telefonisch contact hebben (vandaag ben ik moeilijk te bereiken) om te kijken of we tot een voor ons beiden acceptabele oplossing kunnen komen. Dat initiatief laat ik aan jullie.
Ad
=====================================================================================================
Reactie van de FM:
Beste Ad,
De stickers heeft zipp speciaal vervangen zodat het voorwiel perfect past bij het achterwiel.
Het "probleemwiel" is vervangen, dus verder zou het nu opgelost moeten zijn
We kunnen deze wielen helaas niet inruilen.
Ik heb uw vraag ook voorgelegd aan de eigenaar. Hieronder kan u zijn reactie lezen:
Mvg
De FM
Reactie eigenaar
Het kan niet zo zijn dat ZIPP geen deugdelijke wielen kan maken, want ze worden met de duizenden verkocht en deze meneer heeft op meerdere wielen problemen. Dat is op zich al uiterst merkwaardig.
Onderstaande voetnoot komt van http://www.consuwijzer.nl waar je terecht kan voor alle mogelijke gevallen van geschillen.
Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Er zijn nog meer strada's die naar Rome leiden:
"Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden."
Terug te vinden op rijksoverheid.nl
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... inden.html
En wat een arrogante aanname van die "eigenaar" zeg, is dat de importeur of eigenaar van de FM???
Bottomline is dat je een product koopt dat waarde voor zijn geld moet bieden, als dit product steeds gerepareerd moet worden is dit geen goed product en daar betaal je niet voor.
"Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden."
Terug te vinden op rijksoverheid.nl
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... inden.html
En wat een arrogante aanname van die "eigenaar" zeg, is dat de importeur of eigenaar van de FM???
Bottomline is dat je een product koopt dat waarde voor zijn geld moet bieden, als dit product steeds gerepareerd moet worden is dit geen goed product en daar betaal je niet voor.
- urdvurk1.1
- Forum-lid
Wat supergrover1 zegt, plus:
asmeets, het wordt me uit je posts niet helemaal duidelijk: had je in je reactie aan de FM waarin je de datum van 27 september noemt ruimte gelaten voor het aanbieden van het vervangende achterwiel als oplossing? Of had je expliciet gezegd dat vervanging geen acceptabele oplossing meer is? Indien het eerste het geval is: dat geeft weer ruimte voor discussie, ook als je nu tot ontbinding wil overgaan. De FM zal immers zeggen dat hij wel een goede oplossing heeft aangeboden.
Gezien het verloop van dit alles - in het begin verkeerde wielen geleverd, gerepareerde en vervangen onderdelen die onmiddelijk dezelfde problemen vertonen als de oude - had ik allang ontbonden. Aan een FM die er in twee jaar niet in slaagt een set wielen goed draaiend te krijgen, en die zo omspringt met een klant die toch een aardig bedrag heeft achtergelaten heb je niets.
Gelukkig heb je een rechtsbijstandsverzekering.
Klopt niet, de verkoper kan wel eindeloos blijven repareren of vervangen. Dit is natuurlijk geen goede oplossing - voor beide partijen overigens. In dit geval lijkt het me duidelijk dat dit al veel te lang duurt - en op de koop toe wordt nu ook nog geinsinueerd dat dat aan asmeets zou kunnen liggen.asmeets (eigenlijk de FM) schreef:Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.
Onzin. Een vervangend product hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als het oorspronkelijke. Ze willen de wielen misschien niet inruilen, maar dat is wat anders. Bovendien hebben ze blijkbaar de helft van de set al ingeruild voor een nieuwere versie?asmeets (eigenlijk de FM) schreef:We kunnen deze wielen helaas niet inruilen.
asmeets, het wordt me uit je posts niet helemaal duidelijk: had je in je reactie aan de FM waarin je de datum van 27 september noemt ruimte gelaten voor het aanbieden van het vervangende achterwiel als oplossing? Of had je expliciet gezegd dat vervanging geen acceptabele oplossing meer is? Indien het eerste het geval is: dat geeft weer ruimte voor discussie, ook als je nu tot ontbinding wil overgaan. De FM zal immers zeggen dat hij wel een goede oplossing heeft aangeboden.
Gezien het verloop van dit alles - in het begin verkeerde wielen geleverd, gerepareerde en vervangen onderdelen die onmiddelijk dezelfde problemen vertonen als de oude - had ik allang ontbonden. Aan een FM die er in twee jaar niet in slaagt een set wielen goed draaiend te krijgen, en die zo omspringt met een klant die toch een aardig bedrag heeft achtergelaten heb je niets.
Gelukkig heb je een rechtsbijstandsverzekering.
@Urdvurk, ik heb totaal geen ruimte gelaten voor vervanging van het achterwiel. Of een wielset van een ander merk van dezelfde kwaliteit, of een tegoedbon. That is it! Daar niet mee akkoord gaan betekent dat ik wil ontbinden.
Ik stuur dit wekende spullen op naar de rechtsbijstandverzekering en zij gaan bepalen of het juridisch haalbaar is te ontbinden. Ze doen nog even geen uitspraak, en dat kan ik begrijpen, omdat ze de stukken eerst willen lezen. Disucussiepunt dat er kan zijn is dat er in de wet niks is aangegeven over een aantal acceptabele reparaties, aldus de jurist.
Ik stuur dit wekende spullen op naar de rechtsbijstandverzekering en zij gaan bepalen of het juridisch haalbaar is te ontbinden. Ze doen nog even geen uitspraak, en dat kan ik begrijpen, omdat ze de stukken eerst willen lezen. Disucussiepunt dat er kan zijn is dat er in de wet niks is aangegeven over een aantal acceptabele reparaties, aldus de jurist.