Alles over vakanties op én met de fiets

Maratona dles Dolomites 2014

buddo
Forum-lid

buddo 05 apr 2014 21:45

JanWielrenner schreef:Wie heeft er een gouden tip om alsnog aan vier startbewijzen te komen voor de Dolomieten marathon? Ik heb de organisatie gemaild maar die bieden alleen nog maar dure pakketten aan waar je accommodatie bij inbegrepen zit.

Met een groep van vier (goed getrainde) vrienden hebben we een vakantie geboekt naar de Dolomieten en toevallig zitten we er ook tijdens la Maratona dles Dolomites, het zou mooi zijn als we alsnog mee kunnen doen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het "illegaal" meerijden?
Een gouden tip heb ik niet. Zwart rijden vind ik absoluut niet kunnen, heb ik geen goed woord voor over. Oftewel; de dagen ervoor lekker de route rijden, dat kan goed ook dan is het één en al wielrennen & fietsjes wat de klok slaat, of gewoon een startbewijs met accommodatie boeken en je reeds geboekte verblijf proberen (gedeeltelijk) te annuleren.

olleranip
Forum-lid

olleranip 06 apr 2014 19:07

Of doe dit: http://www.sellarondabikeday.com/en/news.html
Het is dan wel een recreatierondje, maar wel verkeersvrij.

buddo
Forum-lid

buddo 27 jun 2014 23:52

Ja, ja... nog een weekje en het is zo ver!

De verwachtingen zijn zwaar naar beneden bijgesteld. Dit jaar goed begonnen met fietsen, maar er een dikke 5 week uit geweest ivm ziekte (begin mei tot paar week terug). Helaas... een groot deel van de voorbereiding gemist dus. Afgelopen weekend maar eens wezen testen hoe de conditie nu echt is, en dat viel wel tegen...

We gaan wel gewoon naar Italie, maar de volledige afstand zal er wel niet in zitten en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook voor de zekerheid maar een triple heb laten monteren... binnenkort dus in het te koop deel van dit forum een triple crankstel + derailleur die allebei maar een week gebruikt zijn ;)

Desalniettemin; ik heb er zin in!

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 28 jun 2014 16:04

Nou ik heb er ook zin in. Zit er vanaf morgen, dorpje verderop. Gelukkig wel voldoende kunnen trainen, maar nog geen berg gereden boven de 350m hoog /4km lang. Zal dus rustig beginnen, wel de lange afstand. Heb speciaal voor het klimmen een nieuwe fiets opgebouwd, Canyon CF SL met DA9000 en Fulcrum R1/Schwalbe Tubeless.
Ben benieuwd hoe het gaat,1e keer, met startnummer boven 9000.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

buddo
Forum-lid

buddo 08 jul 2014 18:10

Gisteren weer terug gekomen uit Corvara. Het waren weer een paar heerlijke dagen in Italië. Donderdag de Sella Ronda gereden, vrijdag het rondje van Corvara-Falzarego-Valporolo-La Villa (het "kneuzenrondje"), beide in fantastisch mooi weer. Zaterdag rustdag met het NL elftal 's avonds... beetje ongelukkige combi, maar slapen is toch meestal niet zo'n succes de dag voor de tocht. Zondag om 5 uur op en om 6.15 klaar in het startvak. Gezien mijn conditie de medium variant gereden en dat ging goed, inclusief de "muur van de kat" aan het einde. Was daar een beetje puzzelen waar te rijden... veel mensen die er af moesten en daar moet je niet achter zitten. Al met al zeer tevreden en ook zondag over het algemeen goed weer, alleen de laatste 8 km een buitje. Net alle foto's besteld, even nagenieten!

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 08 jul 2014 21:13

Lekker weekje in de Dolomieten geweest. Maandag de Sellaronda gereden, goed op de hartslag gelet (precies tegen het omslagpunt aan uit de VO2max meting in Papendal). Hierdoor op de laatste klim, passo Sella, waar een stukje vlak in zit nog ff kunnen knallen. Goed opgelet waar de steile stukken zaten en hoe de afdalingen liepen. Nog wat Canadezen, Duitsers, Zweden en Italianen tegengekomen. En ff de kattenmuur meegepakt (best steil na 4 passen).
Toen op dinsdag en woensdag wat slechter weer, maar donderdag superweer, en dus maar het andere rondje gedaan, Campolongo-Giau-Falzarego-Valparole. Nou die Giau is me een beest zeg, 10km met net geen 10% gemiddeld in 29 haarspeldbochten. En dan de Falzorego, en als je daar op de pashoogte bent en ziet dat de weg naar beneden gaat, mag je nog ff rechtsaf, 1.5km door a 10% de Valparolo op (zoiets als Glandon/Croix de Fer).
En na de supersnelle afdaling nogmaals de kattenmuur op (voor het gevoel).
Vrijdag nog ff met de skilift omhoog bij Corvara en s'avonds startnummer opgehaald (leek de rij van Droomvlucht in de Efteling wel). Nog ff over het marktje gelopen, staan kwijlen bij nieuwe Fulcrum Zero's (anthraciet ook het remvlak) en bij FSA/Vision Metron 4D stuur.
Zaterdag rustdag, fiets helemaal gewassen (heerlijk zo'n Tacx T3050 standaard) en nieuwe Schwalbe Ultremo ZX Tubeless eropgelegt.
En s'avonds met de auto de Campolongo opgereden om mijn vloeibare voeding te verstoppen (niet verder vertellen hoor !)

Zondag om 4:45 opgestaan, lekker ontbijten met Kaiserschmarn en Carboloader. Met de auto naar de start (1km ervoor zodat ik na de rit ook weer makkelijk weg kon). Daar rustig omgekleed en naar de start gereden.
Daar vanaf 6:15 moeten wachten tot 7:00 (laatste startvak).
Eindelijk gestart en weer ontzettend op de hartslag gelet, nog 10 slagen onder VO2max, zelfs op de Pordoi van 9km en meer dan 25 haarspeldbochten, hele Sellaronda rustig gereden, daarna weer boven op de Campolongo (laatste vloeibare voeding bijna op) daar de verstopte voeding gepakt en alle bidons weer gevuld. Vol gas naar beneden en in het dal samen met een duitser met klapkuiten door het dal geknald. Helaas was ie bergop niet snel, dus toen ging ik weer alleen verder. Tussenklimmetje voor de Giau gehad en daarna kwam ie, 29 haarspelden. Gelukkug kende ik em al van donderdag, dus nu net tegen VO2max omhoog, iets meer dan 1 uur nodig, weer als een raket naar beneden (kruising tussen 'Il Falcone & Tomba la Bomba). En toen de laatste, 11km maar met een vlakker stuk in het midden (Falrego/Valparolo). Gelukkig wist ik van dat xtra stukje klimmen na de top. Toen weer naar beneden, ff oppassen onderaan toen er wat regen begon te vallen icm splinternieuw asfalt (donderdag toen ik er reed waren ze het net aan het leggen). Lekker wel verkeerd om de rotondes onder toeziend oog van de politie ! En toen beneden nog de kattenmuur met een stuk van 20% erin, tegen de kramp aan en glad wegdek door regen, moest dus blijven zitten, kruipend omhoog.
Daarna ff vlak, terug naar de hoofdweg en vals plat naar Corvara. Wel de weg nog nat, maar al wel voldaan, Finish was in zicht !
Uiteindelijk binnen 8 uur gereden (35min sneller dan geplanned !!!)

Onderweg trouwens ontzettend veel nederlanders tegengekomen, goed te zien omdat op het rugnummer ook naam + landsvlaggetje staat. Ook USA, Noorwegen, Zweden, Kazachstan en Colombia tegengekomen en ff mee gepraat.

Absoluut een gave tocht, onvergetelijk uitzocht en SUPER georganiseerd, je bent gewoon prof voor 1 dag, afgesloten wegen, helicopters voor de LIVE TV opnamen erbij.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 08 jul 2014 22:45

Hier nog wat foto's

Start

Afbeeldingsportograf-51420321 by bigfloor, on Flickr

Onderweg

Afbeeldingsportograf-51338598 by bigfloor, on Flickr

Passo Campolongo

Afbeeldingsportograf-51334540 by bigfloor, on Flickr

Mür dl Giat

Afbeeldingsportograf-51206545 by bigfloor, on Flickr

Finish in Corvara

Afbeeldingsportograf-51177426 by bigfloor, on Flickr

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 jul 2014 07:30

Mooie prestatie bigfloor.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jul 2014 11:04

Ze hebben er een soort Paterberg (zonder de kasseien) bij weten te verzinnen. Was dat nou nodig? :)

Ik zal even met de medische begeleiding gaan overleggen voor de deelname in 2015 :D
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 09 jul 2014 21:09

Goed gedaan Bigfloor en mooie foto's! Niets ten nadele van jou, maar ik heb de "onderweg" foto (waar je dus niet opstaat) meteen gedownload als desktop. ;)

Wat ben je trouwens warm aangekleed, was het zo fris?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 09 jul 2014 22:33

@magoo:
Foto's zijn inderdaad top, ze hebben er 35 van mij gemaakt en bij het hele setje nog 65 algemene gedaan, dus zo'n 100 in totaal (voor 19 euro een koopje).

Ik ben nogal een kouwkleun, had op donderdag de ronde met de Giau gedaan met 25 graden, toen wel in korte broek en shirt, lekker zonnig de hele dag (pas om 11:00 gestart toen).

Was op zondag wel een stuk frisser (zeker om 6:30), op de eerste en tweede klim leek het iets te warm, vol in de zon, maar daarna betrok het en was het nog maar tussen 13 (op de top) en 20 graden (in het dal).

buddo
Forum-lid

buddo 10 jul 2014 09:55

mrcoffee schreef:Ze hebben er een soort Paterberg (zonder de kasseien) bij weten te verzinnen. Was dat nou nodig?
Wel een leuk element, zeker voor de wedstrijdrenners onder de deelnemers, daar kun je misschien het verschil maken en de relatief makkelijke km naar de finish solo uitrijden.
Het lijkt overigens erger dan het is, er moesten wel redelijk wat mensen af maar dat zal meer door de km in de benen komen dan door het muurtje zelf.
bigfloor schreef:@magoo:
Foto's zijn inderdaad top, ze hebben er 35 van mij gemaakt en bij het hele setje nog 65 algemene gedaan, dus zo'n 100 in totaal (voor 19 euro een koopje).
Ik ben nogal een kouwkleun
Allereerst complimenten voor je mooie en volledige verslag, super!
Ook ik heb de foto's gelijk besteld, mooi nagenieten.
Tja, de temperatuur is persoonlijk he. Ik heb de hele dag in korte broek en korte mouwen gereden, alleen bij de afdalingen een windjack aan. Maar ben dan weer niet bovenop de Giau geweest...

Plaats reactie