Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Sporten met een handicap

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2013 21:15

rob74 schreef:Dankje wel zorroi. De nuance vergeten of even zin om lekker te hakken?

De reden dat ik dat topic aanhaal is omdat ik niet snap je je zo in jezelf kan vergissen. Dat gaat er bij mij niet in. Dat je aan de heel losjes en frivool over een sportieve uitdaging kan schrijven en niet hebt kunnen aanvoelen dat het wellicht iets te hoog voor je gegrepen was. Dat gaat erbij gewoon niet in. Zulke grote uitersten.

@TTT ging dat vorige misverstand over titanium of was dat wat anders?
Nuance zeker niet vergeten en vrolijk om op je in te hakken idd. Met zo'n lompe opmerking kun je niet beter verwachten.

Je kunt toch wel lezen of niet? Daarbij kun je wel eens lezen wat Asperger betekent.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 okt 2013 21:17

Heren, wellicht handig om dit niet hier uit te vechten. Dat vind ik zonde van het topic van TTT.
Less is bore

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 02 okt 2013 21:19

rob74 schreef:
Dit las ik 2 maanden geleden. Een grappig verhaal van iemand die leuk kan schrijven en is voor een lolletje cq sportieve uitdaging. Was je destijds zo naïef en heb je tijdens die niet-gelukte trhiathlon ontdekt hoe de vork echt in de steel zit? Of is er nog meer aan de hand. Ik kan de kwetsbare houding die je nu aanneemt volledig niet rijmen met je vorige vlotte verhaal over je wilde plannen.
Rob, speciaal voor jou:
http://www.dehulplijnvoormensenzonderps ... ziekte.nl/
:mrgreen:

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 02 okt 2013 21:21

sloeren schreef:
Rob, speciaal voor jou:
http://www.dehulplijnvoormensenzonderps ... ziekte.nl/
:mrgreen:
:lol: :lol: Perfecte link
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 okt 2013 21:26

Dank voor de link. Ik heb even de zelftest gedaan om te bepalen wat ik afwist van psychlogische aandoeningen. Ik had 8 van de 9 vragen goed. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld.
Live fast; die young. mijn blog

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2013 21:27

daniel1975 schreef:Heren, wellicht handig om dit niet hier uit te vechten. Dat vind ik zonde van het topic van TTT.
Nee, niks. Zo'n boeren hufter response mag en publiek een schop krijgen.
Ik zal echter verder niet reageren op die post van zakhooi Rob74.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 02 okt 2013 21:28

@ Rob74 Ehm ja , wat moet ik daar nou op zeggen. In mijn entoesiasme heb ik inderdaad niet gezien dat het misschien te hoog gegrepen was. Ik vond het voornamelijk stoer en spannend en leuk. Misschien ben ik een stuk dommer dan je denkt.:)
Zoals gezegd; ik moet er mee leren om gaan, het was niet alleen dat het evenement zelf nog wat te heftig was, maar ik had geen rekening gehouden met hoeveel impact de randomstandigheden op me zouden hebben, omdat ik dat niet had verwacht.

En dat vorige was over die titanium fiets, ik ben nog steeds gek op titanium fietsen maar heb er gewoon (nu) even geen geld voor. Ik had, op mijn tandvlees, toen een budget maar dat is verdampt toen ik een door de crisis getroffen familielid in hoge nood geld "moest" lenen om rond te komen. Hij heeft er een internetbedrijfje mee opgezet waar hij en zijn vrouw nou een inkomen uit schrapen, tja dan maar even een iets minder kekke fiets en ik had toen geen zin om dat aan de grote klok te hangen. Nu eigenlijk nog niet maar ik hoop dat nu duidelijk is dat de dingen soms anders zijn dan je denkt.
Veni. Vidi. Fietsie.

pluk
Forum-lid

pluk 02 okt 2013 21:40

Toch snap ik het dubbele gevoel van Rob74 ook wel. Het lijken 2 uitersten.
Alleen door je juist ergens onbevangen in te storten, kan je er achter komen dat jouw grens ergens anders ligt dan je zelf denkt/wilt. Dit kan heel confronterend zijn.
Op http://www.aspergersyndroom.nl kan je lezen over de kenmerken. je leest oa over intense interesses die een doel geven, dat men in de hand heeft. Dat juist die sterke fixaties iemand tot grote prestaties kan stuwen, alleen ook dat ze moeite hebben met oa onvoorspelbaarheid en grote groepen mensen. Er staat ook een heel stuk over taalgebruik.
De moeite waard om te lezen.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 02 okt 2013 22:21

Ik snap de reactie van Rob wel, in tegenstelling tot de reactie van anderen, daar snap ik dan weer niks van, nou ja dat wil zeggen ik begrijp het wel, ik snap alleen niet waarom mensen het posten, nou ja eigenlijk begrijp ik dat dan ook wel.

Dit warrige topic lezende komt bij mij de steeds een uitspraak van Clint eastwood naar boven. Die uitspraak luidt: " a man gotta know his limitations' wat natuurlijk zoveel betekent als " je moet je grenzen kennen".

In dit topic ontstaat bij mij de indruk dat TumTumTum een redelijk grenzeloos bestaan leid. en iedereen die verstand heeft van de gevolgen weet dat als je teveel en te vaak over je eigen grenzen gaat dat betekent dat je teveel energie verstookt aan de verkeerde dingen. Mensen die bekent zijn met een burn out weten precies wat ik bedoel.

TumTumTum schermt daarnaast met een hele rits diagnoses waarvan ik mij afvraag wie die diagnose gesteld heeft. Die diagnoses zwabberen net zo heen en weer als dit topic en dat snap ik en begrijp ik.

En even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen TumTumTum evenmin tegen andere deelnemers.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 02 okt 2013 22:58

Nicosch schreef: Dit warrige topic lezende komt bij mij de steeds een uitspraak van Clint eastwood naar boven. Die uitspraak luidt: " a man gotta know his limitations' wat natuurlijk zoveel betekent als " je moet je grenzen kennen".
Dat klopt. Maar hoe leer je die grenzen kennen? Misschien dat jij bij je geboorte een handleiding meegekregen hebt over wat te doen en wat te laten, maar ik niet. En wat is er warrig aan dit topic?
In dit topic ontstaat bij mij de indruk dat TumTumTum een redelijk grenzeloos bestaan leid.
Waar leidt je dat in hemelsnaam uit af, wat weet jij van mijn bestaan? Ik heb juist een erg begrenst bestaan, daarom ga ik er zo makkelijk (tegen mijn zin) overheen.
TumTumTum schermt daarnaast met een hele rits diagnoses waarvan ik mij afvraag wie die diagnose gesteld heeft. Die diagnoses zwabberen net zo heen en weer als dit topic en dat snap ik en begrijp ik.
Hele trits? Syndroom van Asperger. De diagnose is 9 jaar geleden gesteld door een psychiater van het Centrum Autisme Volwassenen in Leiden...ik heb het niet zelf bedacht of van een pak melk gecopieërd als je dat soms wilt suggereren. Was het maar waar, dan kwam ik er ook zo weer van af. Ik vind dit een vreemde discussie en begin het idee te krijgen dat ik me ineens ergens tegen moet verdedigen. Je mag uiteraard denken en zeggen wat je wil maar realiseer je wel dat wat jij denkt over handicaps als autisme niks af doet aan de realiteit waar ik (en anderen) mee moeten leven. En dit is nu precies één van de dingen die het af en toe zo verotte lastig maakt.
En ook waarom ik er meestal maar niet over begin.
Veni. Vidi. Fietsie.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 okt 2013 23:10

Nikosch heeft wel een punt als ie zegt dat je met een hele rits diagnoses komt. Ik ga ze niet citeren, het is al een beetje onoverzichtelijk aan het worden. Begrijp me niet verkeerd Tum, no offence. We willen allemaal wel helpen.

Is het dan een idee om eens te gaan praten met degene die die diagnose gesteld heeft en te vragen wat hij er van vindt?
Hij (of zij) is tenslotte de professional die je, in mijn ogen, zou moeten kunnen vertellen wat je in specifieke situaties zou moeten kunnen doen en laten. Toch? Ik heb het idee dat je wel heel veel hooi op je vork neemt door het allemaal zelf te proberen (ok, ook op dit forum vragen) en bezig bent een hoop energie te steken in zelfdiagnose.
Nogmaals, ik schrijf dit met de beste bedoelingen. Kan zijn dat de nuance ontbreekt.
older Budweiser

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 okt 2013 23:30

Ik heb geen trits diagnoses gezien hoor. Syndroom van asperger, en daaraan gekoppeld een probleem met gezichtsherkenning.
Ik bespeur bij een aantal reageerders wel een leesprobleem (en begripsprobleem?).

In in eerdere topics heeft TTT al aangegeven dit probleem te hebben, dus volgens mij is ze juist erg consistent hierin.
Ik vind het gebrek aan begrip voor het probleem en onvermogen buiten het eigen denkkader te denken, bij sommigen in dit topic toch op zijn zachtst gezegd wel verbazend.

Plaats reactie