Slapen
[quote="FWR"]Ik slaap erg slecht. Het kost me minimaal een uur (maar vaak langer) om in slaap te komen. Vaak word ik een paar uur later wakker en kan dan weer niet in slaap komen.
Als ik vroeg op moet is het helemaal een drama. In slaap komen duurt dan nog langer en als ik 's nachts wakker word kom ik gegarandeerd niet meer in slaap.
[/quote]
Same here..... 5 uurtjes per nacht en dan is het wel gedaan... Het gaat bij mij wel in periodes, soms langere tijd geen last van en dan opeens is het weer raak....
En als ik een woensdagavondkoers heb gereden op de club lig ik nog uren na te stuiteren en komt er van slapen weinig terecht....
Als ik vroeg op moet is het helemaal een drama. In slaap komen duurt dan nog langer en als ik 's nachts wakker word kom ik gegarandeerd niet meer in slaap.
[/quote]
Same here..... 5 uurtjes per nacht en dan is het wel gedaan... Het gaat bij mij wel in periodes, soms langere tijd geen last van en dan opeens is het weer raak....
En als ik een woensdagavondkoers heb gereden op de club lig ik nog uren na te stuiteren en komt er van slapen weinig terecht....
ik hou toch wel een minimum aan van 7 uur. ik ben een makkelijke slaper en ga meestal tussen 11:00 a 11:10 naar bed en sta om 6:40 op
-
- Forum-lid
- Contact
Normaal gesproken heb ik 7 a 8 uur slaap per nacht nodig en godzijdank lig ik meestal binnen 10 minuten te snurken. Na een flinke training met ongeveer 1/3 echt intensief mountainbiken heb ik echt ruim 10 uur slaap nodig om de volgende ochtend mijn bed uit te kunnen komen.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
-
- Forum-lid
7 uur bij mij. De lekkerste 10 minuten hiervan zijn toch vlak voordat je opmoetstaan..helaas
Ik slaap zo'n 9 uur per dag, maar slaap slecht door. Wanneer ik 6 tot 8 uur in de week train slaap ik beter door.
De positieve effecten van meditatie/yoga ken ik ook. Na meditatie slaap ik beter door, na yoga slaap ik beter in. Vooral na een fysiek of mentaal inspannende dag kan inslapen lastig zijn. Of wanneer je tot vlak voor bedtijd gewerkt hebt. Het beste is natuurlijk de 2 uur voor bedtijd rustig aan doen.
De positieve effecten van meditatie/yoga ken ik ook. Na meditatie slaap ik beter door, na yoga slaap ik beter in. Vooral na een fysiek of mentaal inspannende dag kan inslapen lastig zijn. Of wanneer je tot vlak voor bedtijd gewerkt hebt. Het beste is natuurlijk de 2 uur voor bedtijd rustig aan doen.
Door mijn werk in de groenvoorziening ben ik de hele dag lichamelijk bezig, daarnaast fiets ik minimaal 2x peer week. Ik probeer te slapen van 22.00 tot 6.00 maar in de praktijk houd het in dat ik vaak op 7 uurtjes uitkom , te weinig merk ik, elke avond moe. Tijdens vakanties heb ik aan 7/8 uurt wel genoeg. Ideaal is denk ik 8/9 uur slaap.
zoals het (vrij) bekende gezegde:
"De tour de france win je in bed"
slapen is gewoon, zeker na intensief sporten, heel belangrijk voor je herstel. zelfs nog belangrijker dan de eiwitshakes die men evt. gebruikt voor snel/beter spierherstel.
't hoeft er nog geen eens om te gaan of je moe bent of niet als jij je bed uit stapt, als je benen maar niet slap voelen (vanuit herstel oogpunt gezien dan, met een duffe kop je dag doorgaan is natuurlijk ook niet lekker).
"De tour de france win je in bed"
slapen is gewoon, zeker na intensief sporten, heel belangrijk voor je herstel. zelfs nog belangrijker dan de eiwitshakes die men evt. gebruikt voor snel/beter spierherstel.
't hoeft er nog geen eens om te gaan of je moe bent of niet als jij je bed uit stapt, als je benen maar niet slap voelen (vanuit herstel oogpunt gezien dan, met een duffe kop je dag doorgaan is natuurlijk ook niet lekker).
Ik probeer de laatste week een uurtje extra per nacht te slapen. Mijn streven is nu gewoon 8 uur en ik moet zeggen dat dat prima bevalt. Ik zorg er dan wel voor dat ik in het weekend niet te lang blijf liggen.
Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik 8 uur nodig heb. We kunnen natuurlijk niet allemaal zoals Churchill met een uurtje of 2/3.
Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik 8 uur nodig heb. We kunnen natuurlijk niet allemaal zoals Churchill met een uurtje of 2/3.
Ik slaap tussen de 6 en 7 uur per nacht; sta om 7:30 op, dan blijft mijn vriendin nog lekker een paar uur liggen, 'savonds ben ik moe en zij niet, dus blijven we nog op tot 1u =P
In het weekend tank ik gewoon lekker bij, zo is het prima te doen.
Na trainingen wil ik wel langer slapen, maar meestal kan dat niet, de volgende dag merk ik er overigens niet heel veel van, alleen de beentjes zijn dan wat slap.
In het weekend tank ik gewoon lekker bij, zo is het prima te doen.
Na trainingen wil ik wel langer slapen, maar meestal kan dat niet, de volgende dag merk ik er overigens niet heel veel van, alleen de beentjes zijn dan wat slap.