Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 nov 2010 16:56

Mee eens, maar met een simpele fietscomputer kun je prima zelf timen. Of ik in de uitslag sta boeit me niet zoveel, als ik zelf mijn tijd maar weet.

charite
Forum-lid

charite 12 nov 2010 17:04

[quote="Gandalf"]Stephan1, dat was deze link: Tussentijden 2009, maar volgens mij mogen ze die niet meer gebruiken van wege het gezeik over de Glandon afdaling. Ook de tijden inclusief de Glandon moesten worden verwijderd.

Zonde, en de organisatie van zo'n evenement onwaardig.[/quote]

Ik heb hem dit jaar ook met enkelband gereden. Dus dat is er nog steeds.

Groet,
Peter

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 12 nov 2010 17:35

Bonjour,
Heb afgelopen versie voor het eerst gereden. Geweldige ervaring!! Ik stond een week lang op camping Belledonne. Ideaal als je er al een aantal dagen bent. Kan je even goed wennen en een aantal (langere) beklimmingen doen. Ik heb oa een ronde Chamrousse gefietst met ook de Col Luitel. Lekker rustig. Ook de sfeer van te voren was erg goed.
Ik had 2200 gefietst als voorbereiding in NL. Had er eigenlijk 3000 willen fietsen maar door lange winter een paar honderd minder gefietst.
Als je daar bent is het moeilijk om je in te houden. Heb daar nog ca 200 van te voren gefietst. Wilde iedere dag wel lange tochten maken maar denk dat je dan jezelf opbrandt. Heb de laatste 2 dagen van te voren niks gedaan.
Het was superzwaar. Kwam vooral door de hitte. Laatste klim deed ik in 1:20 terwijl de woensdag ervoor ik ruim binnen een uur naar boven reed.
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden/trots op mijn prestatie, 8:35 en dus goud.
Ik zou zo weer willen maar ga in maart verhuizen. Bij elkaar kost het een boel tijd en mijn vrouw wil wel een andere vakantie dan mijn fietsvakantie.
Wellicht in de toekomst nog een keer met een paar fietsmaten.
Veel plezier/succes met de voorbereiding.
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

stephan1
Forum-lid

stephan1 12 nov 2010 22:18

Jammer dat dat met die tussentijden niet meer werkt. Ik had graag de klimtijden van dit jaar vergeleken met die van 2008 om te zien waar ik het " heb laten liggen".

molenwiek
Forum-lid

molenwiek 21 nov 2010 15:30

Hallo,

Naast het fietsen moet er ook geslapen en gegeten worden. Heeft iemand nog tips voor goede accommedaties voor een lage prijs (we blijven nederlanders)?

Groet,
Marcel

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2010 15:32

In ieder ski-oord heb je zeer goedkope appartement in de zomer, zo ook op de Alpe d'Huez. Als je met z'n 2'en gaat zou ik alleen wel een 5-6 persoons appartement boeken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 22 nov 2010 14:16

Ik ga ook terug en neem voor het eerst het 'jong geweld' zijnde mijn oudste zoon mee. We hebben de afspraak gemaakt dat we samen blijven dit jaar, kan hij zo de paar tricky points leren kennen zijnde de twee schuine spoorwegovergangen een paar km voor de voet van de Télégraphe en dat donker en nat tunneltje met putten erin net over La Grave. Het jaar erop mag hij dan gerust zijn gang gaan.

Ambitie niet echt vastgelegd, we zien wel. Vind het sowieso super dit te kunnen doen samen en zou het dan ook al te stom vinden een tijd na te streven om dan uitgewrongen aan de voet van Alpe d'Huez toe te komen en dan niet meer boven te rijden.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

wcs
Forum-lid

wcs 26 nov 2010 13:59

Even een vraagje,

Heb de div topics over de Marmottes van afgelopen jaren ook gelezen.
En daar staan natuurlijk ook vragen in over hoe je in de eerste vakken komt en zo, maar ik mis toch iets.

Wil mezelf namelijk ook snel inschrijven (gewoon om zeker te zijn dat ik een nr heb en mee kan doen), maar wordt voor mij de eerste keer, en heb niet de illusie om voor een mooie tijd te gaan. Gaat mij puur om de prestatie van het uitrijden.
Verder niet echt ervaring in afdalen en zo. (wil nog wel de heuvels in NL, Ardennen en Eiffel opzoeken voor wat klimtraining, naast veel km's maken), dus ik hink op 2 gedachten:

- vooraan starten levert me net wat extra tijd op ivm het tijdstip van afsluiten van de Alpe.
- maar als ik vooraan start, wordt ik dan niet helemaal van de weg gereden door degenen die super fanatiek voor een PR of een goede klassering gaan? Heb nl geen zin om in een afdaling door een of andere idioot die alleen aan zijn eigen tijd denkt uit een bocht gerost te worden.
Verder is het wellicht wel zo dat ik in het 2e of 3e vak misschien meer broeders met hetzelfde tempo en dezelfde gedachte (uitrijden is voldoende) vindt.

Wat denken jullie?

Oja, en nog wat: over eten en drinken om mee te nemen, en de bevoorradingen is ook al veel geschreven, maar als ik bedenk dat ik hier in NL al per uur soms 2 750ml bidons op kan, en per uur ook wel een gelletje of reepje erin, dan vraag ik me af wat ik nodig heb als ik met warm weer een paar bergen over moet.
Dan is het wellicht aan te raden een Camelbag vol te doen en daar dan een berg reepjes bij te stoppen?
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 nov 2010 15:14

Tegenwoordig wordt (dacht ik) gestart in vakken met 15 minuten ertussen. Volgens mij (correct me if I'm wrong) heeft iedereen dezelfde tijd om de voet van de ADH te bereiken.

Als je die extra tijd toch nodig zou hebben, moet je je afvragen of je wel wil starten. Het zal dan vreselijk afzien worden op die berg. Anders verwoord: als je je gewoon goed voorbereid, heb je geen extra tijd nodig.

Ik denk dat het in jouw geval aan te raden is niet in het voorste vak te starten. Je wordt dan inderdaad vaak ingehaald en dat is in meerdere opzichten niet fijn.

Qua drinken: de eerste paar uur rijd je in de kou, dus drink je niet enorm veel. Er zijn genoeg punten waar je kunt bijvullen. Zou je daarover geen zorgen maken. Gewoon 2x 750 ml meenemen.

Gelletjes en reepjes passen makkelijk in je shirt, lijkt me onnodig daar een Camelback voor mee te nemen. Meer dan 1 gell per uur eten heeft sowieso geen zin, meer neemt je lichaam namelijk niet op.

wcs
Forum-lid

wcs 26 nov 2010 15:26

[quote="havana"]Tegenwoordig wordt (dacht ik) gestart in vakken met 15 minuten ertussen. Volgens mij (correct me if I'm wrong) heeft iedereen dezelfde tijd om de voet van de ADH te bereiken.[/quote]

O, ik dacht dat ie op 1 vaste tijd gewoon "dicht" ging.

En natuurlijk wil ik me goed voorbereiden en genoeg km's rijden. :)
Mbt eet/drink info: ok bedankt.
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

gandalf
Forum-lid

gandalf 26 nov 2010 15:56

Hij gaat ook op 1 vaste tijd dicht. Officieel moet je volgens mij na 18.15 uur je chip inleveren. Maat van mij vertrok echter nog rond 18.35 voor de laatste beklimming. Vlak daarna zagen we dat de mat werd opgerold.
It is not a lie if you believe it...

goodriddance
Forum-lid

goodriddance 30 nov 2010 11:10

Volgens de laatste berichten begint de inschrijving volgende week!

Plaats reactie