Dit gegeven sluit aan bij een andere reply in deze topic. Voor mij, iemand met jarenlange MTB ervaring maar zonder racefietservaring, een belangrijke statement !ottie schreef:De snelheidverschillen zijn minimaal. Op 50 ritten racefiets ben ik 2 km/h gemiddeld sneller dan op de laatste 50 ritten MTB WW. Zeg maar 27 vs 29 kmh. Scheelt een paar minuten op 22 km enekele reis.
ottie schreef:En toch ga ik twijfelen door modellen als de Idworx Marathon en de randonneur achtige modellen hierboven. Met 28mm banden, bagagedrager, naafdynamo en eventueel een Roglofnaaf heb je ook een onderhoudsvrijd allround woon-werk fiets.
Tsja keuzes...lastig
Is het ook, welcome to the club zou ik zeggen Ottie
Als nog meer mensen me uit hun persoonlijke ervaringen kunnen bevestigen dat de verschillen qua gemiddelde rijsnelheden racefiets in deze thread aangehaalde fietsen eerder minimaal zijn, ga ik de kaart trekken van een fietsconfiguratie zoals ook jij deze beschrijft. De voordelen die dergelijke fietsen bieden t.o.v. het gebruiksprofiel wat ik voor ogen heb, plaatst de optie racefiets in een heel ander daglicht.