Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
27 sep 2010 10:34
Jules_msk schreef:53x11 schreef:Waarom in godsnaam? Als 'dat meisje' haar doctoraal titel wil halen dan mag ze daar best een beetje (meer) moeite voor doen.
Ik ben trouwens anti-enquete, van mij geen antwoorden dus.
Waarom post je dan uberhaupt in dit topic? Hou dan je wijselijk je mond en klik verder.
Anyway, ik heb mijn lijstje al gegeven in dit topic en ik wens je veel succes met je studie. En als je de ideale (en goedkope) fietscomputer hebt ontworpen, hoor ik het wel!
Ten eerste kan ik niet begrijpen dat als iemand met <25 posts iets probeert te verkopen, er minstens 5 forumleden met hun vingertje gaan wijzen, terwijl bij een minstens zo irritante enquete alle schaapjes keurig antwoord gaan geven.
Ten tweede vind ik dat iemand die een academische titel ambieert daar ook naar moet handelen. Een vragenlijstje op een forum (en soms, zoals in dit geval, mag het niet eens die naam hebben) valt daar m.i. niet onder.
Maar ik zal me er niet verder mee bemoeien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
onderzoek
- Forum-lid
onderzoek
27 sep 2010 12:39
Maak jullie maar geen zorgen om mijn onderzoek... er volgt nog een vragenlijst maar wou eerst een beeld hebben over de algemene functies die jullie graag op een fietscomputer zouden hebben ( zodat ik geen overbodige vragen zou stellen die toch niemand zou willen beanmtwoorden).
Toch alvast bedankt aan hen die wel de moeite hebben gedaan om enkele voorkeuren op te geven:-)
-
otje2
- Forum-lid
otje2
01 okt 2010 10:59
Km, rpm, hoogte, tijd, gps, en doe maar een bloedcentrifuge erbij. Dat blijkt ook erg in trek de laatste tijd.
-
jorisb
- Forum-lid
jorisb
01 okt 2010 11:19
Eigenlijk wil ik alles:
snelheid, afstand, trapfrequentie (van deze 3, huidig, max en gemiddeld), hoogtemeter, stijgingspercentage, vermogensmeter, gps, temperatuur.
Alle data over te dragen naar een computer uiteraard. Mogelijkheid tot opslaan van rondes, gps niet alleen navigatie, ook opslag van gereden route. etc etc
Ben wel benieuwd wat hier voor vragenlijst uit komt, want je krijgt zo wel een berg informatie over je heen met zo'n open vraag, wat is de doelgroep etc?
-
eelcoz
eelcoz
01 okt 2010 11:22
Eigenlijk wil ik dat het apparaat ook automatisch een fotootje maakt van iedere mooie vrouw die ik onderweg tegenkom. Ik ben al jaren op zoek naar zoiets, maar heb het nog niet gevonden.
-
kawouter
- Forum-lid
kawouter
01 okt 2010 11:28
53x11 schreef:Waarom in godsnaam? Als 'dat meisje' haar doctoraal titel wil halen dan mag ze daar best een beetje (meer) moeite voor doen.
53x11 schreef:Ten tweede vind ik dat iemand die een academische titel ambieert daar ook naar moet handelen. Een vragenlijstje op een forum (en soms, zoals in dit geval, mag het niet eens die naam hebben) valt daar m.i. niet onder.
Maar ik zal me er niet verder mee bemoeien.
maar ik wel! ik wist niet dat een doctoraal opleiding nog bestond? Bij mijn weten is die toch al een aantal jaren afgeschaft en wordt nu iedereen fijn een Msc. Verder staat nergens dat het om een academische titel gaat? Voor hetzelfde geld is het een onderzoekje voor een bachelor project of een onderzoek in het kader van een MBO of HBO opleiding. De vraagstelling vind ik sowieso van weinig wetenschappelijke waarde.
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
01 okt 2010 20:25
Geweldige nickname. Je bent wat je doet.
Hier moet Polar achter zitten, die zijn EU-markt ziet slinken door het toedoen van Garmin.
Mocht ik zo'n onderzoek doen, nee rustig maar dit is geen dreigement, dan zou ik de vraagstelling anders formulieren: Wat doe je met de data verkregen uit je fietscomputer.
Zoveel vliegen in slechts 1 (één) klap.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
01 okt 2010 22:51
Voor mij is genoeg.
HR, ODO, AV, Dagafstand, Gemiddelde snelheid, Hoogte, Temperatuur, Batterijindicatie,
Verlichting, Draadloos, 1 knops bediening,
De gevraagde info groot op het display de rest wordt kleiner.
Terug in kunnne voeren van je totaal na batterij wissel of een geheugenchip erin.
-
plantagenet
- Forum-lid
plantagenet
02 okt 2010 00:54
De 'gewone fietser' heeft wellicht genoeg aan km/u, dagafstand, totale afstand en rit-tijd.
Ik wilde meer hebben en heb een paar maanden terug een Sigma ROX 9.0 aangeschaft (150 euro) en deze fietscomputer heeft (voor mij) alles wat nodig is. Dus hartslag, hartslagzones, hoogte, cadans, stijgings-percentage, kcal verbruik en bovendien een log-functie zodat de gegevens opgeslagen worden. Je kunt bij het opslaan van de gegevens nog kiezen voor een interval (5s, 10s, 20s en 30s). Dit is vooral leuk om thuis op je PC terug te zien en te analyseren.
Wat er niet op zit is GPS, daarvoor moet je volgens mij een Garmin fietscomputer hebben...
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
fizik
- Forum-lid
fizik
03 okt 2010 17:38
snelheid, gemiddelde, afstand, tijd, stopwatch, totaal gereden afstand, geen storingen.
Leuk speeltje heeft gps, rpm en hartslag, maar dat is extra.