Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
trekshack
- Forum-lid
trekshack
18 sep 2010 21:11
sas62florett schreef:Bedankt TrekShack, misschien niet objectief, wel eerlijk. Veel plezier nog van jouw Trek!
MvG, sas62florett
Bedankt sas62florett,
Wat ik ook nog wil meeggeven is dat sommige mensen het aanhalen dat Trek, Specialized, Scott... fietsen zijn zoals dertien in een dozijn maar als je de Italiaanse markt van racefietsen bekijkt zijn er toch ook wel een dertien in dozijn en er komen er zelfs nog elke dag bij...
Nog veel succes in je keuze, mijn advies heb je in ieder geval.
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
zweef
- Forum-lid
zweef
18 sep 2010 22:24
TrekShack schreef:Een Trek op het gevoel en emotie, een Trek uit praktische overwegingen, een Trek voor de kwaliteit...
Die laatste twee argumenten alla...
Maar dat eerste...
You should see me go downhill...
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
18 sep 2010 22:47
Zweef schreef:TrekShack schreef:Een Trek op het gevoel en emotie, een Trek uit praktische overwegingen, een Trek voor de kwaliteit...
Die laatste twee argumenten alla...
Maar dat eerste...
Ik kan me dat als Colnago-liefhebber toch wel voorstellen hoor. Niets is zo persoonlijk smaak. En die matzwarte livestrong bike heeft toch wel iets hoor.
Camerig is prachtig!
-
tosoni
- Forum-lid
tosoni
19 sep 2010 15:58
Toch een behoorlijk lastige keus...
Ik rij zelf op een Izoard. Het rijdt echt geweldig. Tot nu toch echt op niets, maar dan ook niets, iets aan te merken. Buiten dat de meegeleverde onderdelen niet de lichtste zijn, maar die zijn nu vervangen. Frame kan wel iets lichter trouwens, maar dat is maar relatief en bij velen geen issue. De keus was voor mij vrij makkelijk. puur emotioneel. Dus dat is vrij lastig om te beargumenteren!
Verkleuren van de frames is hooguit een jaar geweest. En als je ermee terug gaat naar de dealer dan wordt hij zonder morren gewoon onder de garantie geruild. De garantie afhandeling van wilier (of veltec, maar wie verantwoordelijk is weet ik niet) is echt wel een van de betere. Hier hoor je niets dan lof over.
Wat ik je wel wil meegeven: Italiaanse frames zijn over het algemeen vrij compact. Trek daarentegen zijn normaal tot lang. Als je zit te twijfelen zou ik toch kijken welke geometrie bij je past.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier
-
elboutero
- Forum-lid
elboutero
19 sep 2010 16:41
TrekShack schreef:sas62florett schreef:Bedankt TrekShack, misschien niet objectief, wel eerlijk. Veel plezier nog van jouw Trek!
MvG, sas62florett
Wat ik ook nog wil meeggeven is dat sommige mensen het aanhalen dat Trek, Specialized, Scott... fietsen zijn zoals dertien in een dozijn maar als je de Italiaanse markt van racefietsen bekijkt zijn er toch ook wel een dertien in dozijn en er komen er zelfs nog elke dag bij...
Dus eigenlijk zijn alle fietsen dertien in een dozijn fietsen?
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
dickygiovanni
- Forum-lid
dickygiovanni
19 sep 2010 17:09
Vraagje aan de TS, weet je het al? En waarom? Laat je m hier even zien als ie binnen is?
-
franklin
- Forum-lid
franklin
19 sep 2010 20:35
Ik denk niet dat ie veel gehad heeft aan de reakties om een keuze te maken. Kiezen van een fiets is nu eenmaal ook een gevoelskwestie, dat zie je ook weer aan alle reakties hier. Ik laat echter zelf ook altijd zwaar meewegen hoe het merk omgaat met garantiekwesties. Een merk waarvan bekend is dat ze niet zo soepel omgaan met problemen valt bij mij meteen af, kan ik het nog zo'n mooie fiets vinden, dan komt ie er bij mij niet in.
Ben net als DickyGiovanni ook wel nieuwsgierig naar wat je uiteindelijk gekozen hebt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
-
sas62florett
- Forum-lid
sas62florett
20 sep 2010 17:27
Hoi allemaal, leuk om te zien hoe de discussie zich ontwikkelt, sas62florett, ik dus was degene die de vraag stelde en het voorgaande aanzwengelde. Ik wil in ieder geval het nieuwe seizoen starten op een nieuwe fiets. Dat zal gaan tussen de Wilier Izoard of de Trek 5.2
Mijn huidige fiets, een Ridley compact staat op MP en op deze site. Omdat Salden niet inruild wil ik eerst verkopen en als ik voldoende geld heb, zo'n 2500,- ga ik kijken en idd de emotie zal het waarschijnlijk winnen. Inmiddels ben ik de geometrie van de modellen aan het vergelijken ze ontlopen elkaar niet veel. ik heb een oude Giant compact. Die is een ietsje te klein voor mij vgls. de maatstaven maar ik rijd er geweldig op.IK hou jullie op de hoogte
Groeten, sas62florett
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
20 sep 2010 22:32
Is deze niet iets voor je?
icemus schreef:Te koop wegens Nekhernia mijn mooie Colnago E1 57s (60 klassiek), afgemonteerd met Chorus 11 speed en campa Eurus 2wayfit wielen...prachtige staat als nieuw. Ik zat zelf te denken aan: 2250,- euro, bieden mag natuurlijk![img=
http://img440.imageshack.us/img440/1653 ... 1eurus.jpg]
Camerig is prachtig!
-
sas62florett
- Forum-lid
sas62florett
21 sep 2010 00:02
Heel mooi Gijs, jammer van die hernia. De maat lijkt me niet voor mijn lengte geschikt. Ik heb normaal 52 tot 53 van fiets. Niettemin een schitterende fiets. Suc6 met de verkoop en beterschap.
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
21 sep 2010 00:40
het is niet mijn fiets overigens maar suc6 met je zoektoch
Camerig is prachtig!