Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

tune versus dt swiss

stefan
Forum-lid

stefan 02 nov 2010 19:49

wtosser schreef:Voor mooie blauwe naven kun je eens een kijkje nemen op http://www.gokiso.jp. Heb een tijdje met ze staan praten op BM en ze hebben een mooi concept bedacht. Kon er met drie paar kritische ogen niks echt slechts op aanmerken, al zijn de gewichten wat hoog. De naven worden op verzoek in elk willekeurig spaaggatenaantal geboord.

Geweldig om te zien hoe beleefd deze mensen waren. Ze hadden ook nog een tolk meegenomen. De eigenaar/oprichter kon wel wat Engels praten maar verstaan had hij toch wel wat moeite mee.
Ik heb mijn email adres achtergelaten. Ik ben benieuwd of ik nog ooit een mailtje zal krijgen van Gokiso

Het klopt dat ze pas over enige tijd op de markt komen. Ook ik ben vergeten te vragen wat de prijs is van deze naven. Maar volgens mij is er ook nog geen concrete prijs vastgesteld. Het zag er in elk geval goed/degelijk uit.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2010 19:57

De prijs is erg goed te doen, weet 't niet meer precies, maar was iets in de 300 voor het setje.

Crossen met Tune naven, dat is toch vragen om problemen. Tune naven hebben niet meer afdichting dan de seals van de industrielagers en dat is gewoon onvoldoende om alles buiten te houden in zeer natte omstandigheden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 02 nov 2010 22:51

Kan iemand in het kort uitleggen wat de meerwaarde is van zo'n zware naafset van een onbekend merk voor ruim 300 euro t.o.v. bewezen oerdegelijke naven als Hope Pro III of PMP die allebei stukken lichter en goedkoper zijn?

ace1978
Forum-lid

ace1978 02 nov 2010 23:11

Op Bike Motion sprak ik iemand op de stand van bikeboosting en die vertelde me dat je Tune naven vooral kiest omdat ze licht zijn. Wil je degelijkheid en duurzaamheid, dan neem je DT Swiss.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 02 nov 2010 23:17

Amclassic-fan schreef:De prijs is erg goed te doen, weet 't niet meer precies, maar was iets in de 300 voor het setje.

Crossen met Tune naven, dat is toch vragen om problemen. Tune naven hebben niet meer afdichting dan de seals van de industrielagers en dat is gewoon onvoldoende om alles buiten te houden in zeer natte omstandigheden.

Had een crosser gekocht waarvan het frame toch te groot was. Heb toen alleen het frame verkocht en de wielen gehouden. Achter zat er toevallig een tune naaf in. De uitspraak van ace heb ik wel ooit vaker gehoord maar ik kan het zelf (nog) niet bevestigen.

Heb zelf ook een set met hope III naven. Deze set heb ik gekocht omdat hope bekend staat om hun oerdegelijke naven. Een nadeel van deze set vind ik weer dat de body wel enorm invreet. Het komt regelmatig voor dat ik de gehele body eraf trek als ik er een andere cassette op wil zetten.

Plaats reactie