Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietspomp Aldi

racemonster
Forum-lid

racemonster 21 sep 2010 17:27

-1

het valt me op dat vragen van forumleden heel imperatief worden beantwoord en dat andersluidende initiatieve hardhandig worden tegengesproken, niet alleen door andere leden maar ook door de moderatie. Ik zie dat niet alleen in dit topic, maar ook in andere. Waarom kunnen de positieve ervaringen van anderen niet gewoon worden gerespecteerd?
Op zoek naar een eerste fiets

mj
Forum-lid

mj 21 sep 2010 17:39

ik heb een pomp van sks maar moet zeggen dat dit de grootste tegenvaller is die ik ooit heb gekocht.

Ding sluit voor geen meter aan op het ventiel, lekt lucht bij de aansluiting, schiet er vaak af....

Daarbij, moeilijk op druk te krijgen door de lange slang die eraan zit en dus de slechte aansluiting

Had hiervoor een joe blow sport............... 50x beter.

heb de pomp gekocht omdat deze bij tubes misschien wat makkelijker meer druk erin kon krijgen. (tot zestien bar wordt mee geadverteerd). momenteel haal ik de 7 bar met moeite.

swoosh
Forum-lid

swoosh 21 sep 2010 17:41

RaceMonster schreef:-1

het valt me op dat vragen van forumleden heel imperatief worden beantwoord en dat andersluidende initiatieve hardhandig worden tegengesproken, niet alleen door andere leden maar ook door de moderatie. Ik zie dat niet alleen in dit topic, maar ook in andere. Waarom kunnen de positieve ervaringen van anderen niet gewoon worden gerespecteerd?

Je hebt niets aan een pomp die niet de benodigde bar behaald en zonder drukmeter weet je al helemaal niet wat je doet. Niemand doet er goed aan zo'n product voor racefietsbanden aan te schaffen.
Afbeelding

racemonster
Forum-lid

racemonster 21 sep 2010 18:03

Maar Swoosh, welke negatieve ervaringen heb je dan met een pomp van de Hema of van de ANWB? Je verhaal horen we graag om een gefundeerde aankoop te kunnen doen. Met mijn Hema-pomp krijg de banden mooi op spanning. Ik lees hiervoor dat SKS niet voor iedereen hosanna is.

swoosh
Forum-lid

swoosh 21 sep 2010 18:12

RaceMonster schreef:Maar Swoosh, welke negatieve ervaringen heb je dan met een pomp van de Hema of van de ANWB? Je verhaal horen we graag om een gefundeerde aankoop te kunnen doen. Met mijn Hema-pomp krijg de banden mooi op spanning. Ik lees hiervoor dat SKS niet voor iedereen hosanna is.

Ik denk gefundeerd genoeg
je hebt 2 punten gemist

1] als een pomp niet de benodigde bar haalt heb je er niets aan
2] als er geen drukmeter op een pomp zit kun je er niets mee

Zonder drukmeter weet je niet hoeveel druk er in een band zit. Schatten door deze met de hand in te drukken gaat niet op boven de 3 bar. Het verschil van een halve bar is wel waarneembaar bij het rijgedrag. er is een behoorlijk verschil tussen 6 1/2 en 7 1/2 bar. Hoe wil jij je banden op de juiste spanning brengen zonder drukmeter?

Natuurlijk zijn er best andere redelijk goedkope pompen te koop die goed functioneren, maar daarnaast zijn de meeste goedkope pompen vaak brak.
Afbeelding

swoosh
Forum-lid

swoosh 21 sep 2010 18:19

MJ schreef:ik heb een pomp van sks maar moet zeggen dat dit de grootste tegenvaller is die ik ooit heb gekocht.

Ding sluit voor geen meter aan op het ventiel, lekt lucht bij de aansluiting, schiet er vaak af....

Daarbij, moeilijk op druk te krijgen door de lange slang die eraan zit en dus de slechte aansluiting

Had hiervoor een joe blow sport............... 50x beter.

heb de pomp gekocht omdat deze bij tubes misschien wat makkelijker meer druk erin kon krijgen. (tot zestien bar wordt mee geadverteerd). momenteel haal ik de 7 bar met moeite.
Wat is er met de Joe Blow gebeurt dan? Stuk gegaan?? :rolleye:

Verder verzuim je te vertellen welk model/uitvoering pomp van SKS je hebt.
Dus kunnen we er niets van vertellen of zelfs maar denken.
Ook is er tenslotte nog de mogelijkheid dat jij iets verkeerd doet.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2010 18:26

Dat weet ik wel zeker, met de juiste SKS pompen kan je een tube zonder moeite tot 12 bar (of nog verder) oppompen. Die lange slang heeft als enige nadeel dat je aan 't begin een keer vaker moet pompen, omdat je ook druk op de slang moet zetten. Je band of tube gaat echt niets moeilijk op druk door die langere slang.

Je moet alleen zo nu en dan 't rubbertje in de kop vervangen bij de SKS pompen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2010 18:34

RaceMonster schreef:-1

Wie respecteert wie nu niet? Waarom mag ik (en andere) niet stellen dat je gewoon beter kunt investeren in een SKS pomp? Mijn ervaringen zijn gewoon slecht met goedkope pompen. Uiteindelijk ben je gewoon veel beter af door 1 keer iets meer uit te geven aan een SKS pomp.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 21 sep 2010 18:57

OK, hier dan even weer een imperatieve doch objectieve ervaringspost: mijn broertje (ik heb alvast de forumnaam "Cheapskate" voor 'm gereserveerd ;-) heeft dus die Aldi pomp gekocht. Maar bij 5 bar sprong het schroefdeksel van de schacht af...

mj
Forum-lid

mj 21 sep 2010 19:20

Ik kan mezelf weinig bedenken wat ik fout doe, alleen de "hendel" de verkeerde kant op en daar heb ik alle mogelijke variaties al op bedacht.

Mijn joe blow was perfect, alleen die ging maar met heel veel moeite tot 10 bar. Daarom dacht ik slim te zijn met een sks pomp die door iedereen aangeraden werd. Hiermee heb ik nog geen enkele band goed op weten te pompen.

Ik krijg nu zelfs het idee dat dit aan mijn binnenbandjes ligt....... (vredestein 8 centimeter ventiel).

het betreft een SKS airbase pro, ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe, want ik sta op het punt om een lezyne met schroefkop te bestellen omdat ik hier helemaal gek van word.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 sep 2010 19:36

MJ schreef:Ik kan mezelf weinig bedenken wat ik fout doe, alleen de "hendel" de verkeerde kant op en daar heb ik alle mogelijke variaties al op bedacht.

...edit

ventiel opendraaien en even een beetje lucht aflaten, dan weet je dat het ventiel "los" zit.
Het kleinste gaatje van de pomp over het ventiel.
Het hendeltje 90° rechtzetten.

Pompen.

Zou normaal dan toch moeten lukken.
Indien niet kan je best terug naar de winkel om raad en eventueel ruilen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

racemonster
Forum-lid

racemonster 22 sep 2010 13:47

Alle respect voor het feit dat je tevreden bent met een SKS-pomp. Het verbaast me dat je blijkbaar een probleem hebt gehad met een (niet nader benoemde) goedkope pomp en nu maar meteen alle goedkopere pompen over één kam scheert. En dat zonder de specifieke (ANWB/HEMA) pomp ooit te hebben gebruikt.
Als een blonde vrouw je ooit teleur heeft gesteld, schrijf je dan meteen alle blonde vrouwen af?

Je kunt prima stellen dat iemand "gewoon beter kan investeren in een SKS pomp", maar dat moet je dan wel motiveren, anders kan niemand er iets mee. Zeg dus waarom je dat vindt, wat precies je negatieve ervaring was met die goedkope pomp, zodat we bij aankoop kunnen opletten of een pomp dat euvel heeft, en waarom die SKS daarin wel uitblinkt. Iets "gewoon" vinden is na de kleuterschool weinig meer geaccepteerd.

TS vraagt of de Aldi-pomp uit de aanbieding wellicht stiekem waar voor je geld is. BonoCross geeft aan dat hij er niet meer druk dan 4 Bar mee bereikt en Nespresso's broertje heeft de (mijns inziens niet imperatieve maar wel objectieve) ervaring dat die Aldi-pomp bij 5 Bar uit elkaar plopt. Kijk dat zijn duidelijke redenen om van aankoop af te zien.

Daarnaast betwijfel ik of elk drukmetertje dusdanig precies is geijkt dat een verschil van een halve bar er altijd uitkomt, maar dat is een andere discussie.

Plaats reactie