Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 sep 2010 16:59

Hele bericht slaat natuurlijk nergens op dat 't in de Telegraaf staat. Als er in het bericht 'man' had gestaan ipv 'wielrenner' dan hadden ze 't echt niet geplaatst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bmiller
Forum-lid

bmiller 14 sep 2010 17:07

We wijzen allemaal met de vinger naar een ander, geven elkaar geen ruimte en gunnen de ander geen tijd. Wat is iedereen toch altijd opgefokt.

Gisteren werd ik op de dijk bij Pannerden vanuit de auto toegeschreeuwd dat ik op het fietspad aan de andere zijde moest fietsen. Ja dat klopt het bord staat er. Maar de weg was leeg, de ruimte was er. Maar krijg direct een paar opmerkingen en de vinger. Dan vraag ik mij af waar bemoeid deze persoon zich mee. Geef elkaar de ruimte dan is er niets aan de hand.

Daarom valt de reactie van de renner ook niet goed te praten. Jammer dat de media niet dieper op het onderwerp in gaat en de herkomst van deze problemen publiceert.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

delirium
Forum-lid

delirium 14 sep 2010 17:08

Die "oude" man had natuurlijk de fietser niet zien aankomen, dus bijna van het fietspad gemaaid. Voor deze fietser was dat misschien de druppel na vele soortgelijke incidenten, en toen die "oude" man nog verhaal kwam halen ook, heeft hij hem een duw gegeven. Slecht gevallen, nog wat flinke overdrijvingen (gat in men broek?) , en je hebt weer een artikel in de krant over de roekeloze fietser....

Zoiets zou het dus ook geweest kunnen zijn. Want dat je als fietser genegeerd wordt, en niet in het minst door "oudere" mensen (denegrerend?maar ze hebben meestal niet hetzelfde goede overzicht als andere chauffeurs) , is al lang bekend.
Mijn woon-werktraject loopt door drie dorpskernen die niet te vermijden zijn. op een dag sla ik waarschijnlijk ook iemand neer als ik elke dag zou fietsen, stoppen slaan nu éénmaal door op een gegeven moment.
Maar daarmee keur ik voor alle duidelijkheid niet goed dat zoiets gebeurd, ik begrijp het gewoon.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 14 sep 2010 17:26

ik vind dat we een racefiets met vleugels uit moeten vinden. Dan kan je er gewoon overheen vliegen.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 14 sep 2010 17:47

delirium schreef:Die "oude" man had natuurlijk de fietser niet zien aankomen, dus bijna van het fietspad gemaaid. Voor deze fietser was dat misschien de druppel na vele soortgelijke incidenten, en toen die "oude" man nog verhaal kwam halen ook, heeft hij hem een duw gegeven. Slecht gevallen, nog wat flinke overdrijvingen (gat in men broek?) , en je hebt weer een artikel in de krant over de roekeloze fietser....

Zoiets zou het dus ook geweest kunnen zijn. Want dat je als fietser genegeerd wordt, en niet in het minst door "oudere" mensen (denegrerend?maar ze hebben meestal niet hetzelfde goede overzicht als andere chauffeurs) , is al lang bekend.
Mijn woon-werktraject loopt door drie dorpskernen die niet te vermijden zijn. op een dag sla ik waarschijnlijk ook iemand neer als ik elke dag zou fietsen, stoppen slaan nu éénmaal door op een gegeven moment.
Maar daarmee keur ik voor alle duidelijkheid niet goed dat zoiets gebeurd, ik begrijp het gewoon.

sorry, ik begrijp het niet.
Eens wat roepen of een vuist opsteken, akkoord, maar een bejaarde in elkaar slaan moet je echt krapuul voor zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jasperr
Forum-lid

jasperr 14 sep 2010 17:48

jummeltje schreef:ik vind dat we een racefiets met vleugels uit moeten vinden. Dan kan je er gewoon overheen vliegen.

Volgens het verhaal van de Televaag heeft de wielrenner uit het verhaal die al:
Telegraaf schreef:Die man moet gevlogen hebben, want ik had nog gekeken of er geen fietser aankwam en ineens stond hij daar."

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 sep 2010 17:50

Je weet helemaal niet of er geslagen is, want je kent maar 1 kant van 't verhaal. Die kerel die beweerde door iemand van de Wedrenners in elkaar geslagen te zijn had bijv niet meer dan 2 keer een duw gehad...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 14 sep 2010 17:59

Precies. De Telegraaf is een activistische krant die het opneemt tegen alles wat automobilisten niet zint (kilometerheffing). Een campagne tegen wielrenners past ook goed in dat straatje.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2010 18:17

Ik moest meteen hieraan denken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 14 sep 2010 21:08

Ik vind dit eigenlijk meer een topic voor het fietscafe. En dan onder het kopje 'Zaken die standaard eens per 2 maanden voorbijkomen op het forum'.

Verder kan ik er niet wakker van liggen. Idioten heb je overal en de Telegraaf heb ik nog nooit serieus genomen.

pipootje
Forum-lid

pipootje 14 sep 2010 21:24

Waarom wordt de dader hier als "wielrenner" neergezet ? Men had hem ook als Belg als Kwatrechter of als Anderlecht-fan of desnoods als blanke kunnen betitelen (?) De Telegraaf heeft er blijkbaar een bedoeling mee. Men wakkert blijkbaar graag een vuurtje aan. Objectief nieuws bestaat dus niet.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

race-niek
Forum-lid

race-niek 14 sep 2010 21:29

pipootje schreef:Waarom wordt de dader hier als "wielrenner" neergezet ? Men had hem ook als Belg als Kwatrechter of als Anderlecht-fan of desnoods als blanke kunnen betitelen (?) De Telegraaf heeft er blijkbaar een bedoeling mee. Men wakkert blijkbaar graag een vuurtje aan. Objectief nieuws bestaat dus niet.

telegraaf houdt er van om het een beetje anders te vertellen dat de waarheid is.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Plaats reactie