Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Je keuze in de winter....

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 29 nov 2013 13:58

Tumtumtum, dank je wel voor je welgemeende advies.
Maar het klopt dat ik al heel veel dokters, therapeuten, behandelingen, schoenen, zolen, etc.etc. heb gehad. Helaas blijk ik chronisch geirriteerde pezen te hebben.
Operatie trouwens niet, maar het succes daarvan is al helemaal onvoorspelbaar.

De opbouw, het excentrische rekken, geloof mij maar, allemaal gedaan.
En een record lopen is het punt niet, dat lukt mij wel, maar de pijn tijdens en na is gewoon ondraagbaar geworden.
Wat ik zeg, ben een redelijk fanatiek voetballer geweest en te lang en ta vaak gewoon door gegaan. Mijn karakter omschrijving was altijd "tomeloze inzet". ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 nov 2013 14:29

Excuses, ik dacht dat het ging om te korte achillespezen, maar een chronische irritatie is inderdaad een ander probleem. Dan moet je helemaal oppassen.
Ik hoop dat je een andere sport vindt die je 's winters kan doen, misschien is zoals iemand anders al voorstelde zwemmen zo gek nog niet.
Veni. Vidi. Fietsie.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 29 nov 2013 14:40

TumTumTum schreef:Excuses, ik dacht dat het ging om te korte achillespezen, maar een chronische irritatie is inderdaad een ander probleem. Dan moet je helemaal oppassen.
Ik hoop dat je een andere sport vindt die je 's winters kan doen, misschien is zoals iemand anders al voorstelde zwemmen zo gek nog niet.
Klopt, is ook wel een optie, maar nu vind ik fietsen wel veel leuker :)
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 nov 2013 15:07

Tsja, dan moet je gewoon blijven fietsen... :lol:

Als hardlopen geen opties is kun je misschien wel gaan wandelen... Met hardlopen krijg ik altijd last van knieën op verharde wegen, dus dat doe ik sowieso niet meer. Als kind wel jaren aan atletiek gedaan, voornamelijk korte loopnummers en wat crosslopen. Dat ging nog, maar lange afstanden is lopen sowieso nooit mijn ding geweest.

Fietsen vind ik over het algemeen minder belastend voor mijn gewrichten of wat dan ook. Wandelen gaat ook goed, maar daar moet je ook maar zin in hebben. 2 jaar geleden heb ik een half jaar veel gewandeld (voornamelijk woon/werk) 10 tot 15km met een ommetje ter voorbereiding van een actieve vakantie waarbij veel gewandeld zou worden in de bergen, maar eigenlijk vond ik dat wel lekker (hoewel ik liever op de fiets zit). Van wandelen met een lage hartslag kun je best afvallen, al vraag ik me af of je conditie er wel mee verbeterd. Goede wandelschoenen is wel een pré, maar wandelen kun je ook offroad doen (en in de sneeuw)... ;)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 29 nov 2013 16:03

Haha nee wandelen kan ik niet zien als sporten, sorry.
Ja leuk op vakantie als trekking, dat is bikkelen en gaaf, maar niet voor in nederland als sport.

Hoop leuke opties en ideeen verder, dus komt wel goed. :D

Maar iemand tips qua Tacx?? (gewoon om dat eens uit te zoeken)
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 nov 2013 16:21

Soap schreef:Haha nee wandelen kan ik niet zien als sporten, sorry.
Ja leuk op vakantie als trekking, dat is bikkelen en gaaf, maar niet voor in nederland als sport.

Er zijn geavanceerde Tacx-en, waarbij je virtueel kan fietsen tegen anderen via internet. Maar het blijft Tacx-en... Mijn ding is het niet, heb 10 jaar geleden een paar keer gedaan (op zo'n simpel ding waarbij je alleen de weerstand kon instellen), maar dan ga ik liever op de sportschool 50 min. of een dubbel uur zweten...

Tegenwoordig kun je virtueel allerlei collen beklimmen, maar voor de geavanceerde Tacx-en moet je ook in buidel tasten. Tacx is niet de enige meer die dit soort dingen aanbiedt, maar concurrenten zijn niet echt goedkoper. Beetje zonde als je geen plezier gaat beleven aan binnen fietsen, maar als je er bij voorbaat al gemotiveerd genoeg bent om je trainingen binnen te doen dan is een Tacx o.i.d. wellicht iets voor je. Ik zou er wel een trainingsband in gebruiken, misschien wel een compleet trainingswiel (tenzij je een Wahoo aanschaft natuurlijk in dat geval... ;) ).

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 nov 2013 16:52

Ik tacx met "begeleiding" van sufferfest video's. Gewoon met de standaard Tacx sartori. Deze video's maken het tacxen (voor mij in elk geval) erg leuk.
Kijk maar eens op http://www.thesufferfest.com

En natuurlijk alleen maar als het echt te slecht is om buiten te rijden!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 nov 2013 17:27

Ok, dan heb ik ook weer een vraagje. Ik heb zelf een Tacx Satori, heb hem zelfs net weer uit de kast gehaald. Hoe werkt dat dan met die sufferfest video's? Die speel je dan op je tv? Ik zet mijn Tacx opstelling beneden neer en daar heb ik geen computer (en nee, ik heb ook geen tablets en andere gadgets).
Dus...dvd in je speler en gaan? Ofzoiets? Neem me niet kwalijk als dit stupide klinkt maar ik ben een neanderthaler op het gebied van moderne media gedoe.

En als het zo simpel is...kan ik dan "een handige vriend die dit alles wel snapt" het internet opsturen om een en ander op een USB stick te zetten?
Veni. Vidi. Fietsie.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 29 nov 2013 17:33

hanz1963 schreef:

Ik tacx met "begeleiding" van sufferfest video's. Gewoon met de standaard Tacx sartori. Deze video's maken het tacxen (voor mij in elk geval) erg leuk.
Kijk maar eens op http://www.thesufferfest.com

En natuurlijk alleen maar als het echt te slecht is om buiten te rijden!
cool, ga ik bookmarken.
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 nov 2013 17:38

TumTumTum schreef:Ok, dan heb ik ook weer een vraagje. Ik heb zelf een Tacx Satori, heb hem zelfs net weer uit de kast gehaald. Hoe werkt dat dan met die sufferfest video's? Die speel je dan op je tv? Ik zet mijn Tacx opstelling beneden neer en daar heb ik geen computer (en nee, ik heb ook geen tablets en andere gadgets).
Dus...dvd in je speler en gaan? Ofzoiets? Neem me niet kwalijk als dit stupide klinkt maar ik ben een neanderthaler op het gebied van moderne media gedoe.

En als het zo simpel is...kan ik dan "een handige vriend die dit alles wel snapt" het internet opsturen om een en ander op een USB stick te zetten?
Op de sufferfest-site kun je de video's kopen, ze kosten per stuk tussen 10 en 15 euro. Na betaling (paypal, creditcard) krijg je per mail een download-link. Hiermee download je zo'n trainingsfilm als mp4 bestand. Sommige dvd-spelers kunnen hiermee uit de voeten, maar voor de meeste spelers moet je dit bestand dan weer converteren om er een normaal bruikbare dvd mee te kunnen branden.
Dat laatste doe ik zelf ook. En dan zet ik m'n tacx voor de TV, TV aan, ventilator aan, dvd in de recorder, en dan lijden!

(Wellicht is voor de stappen om het gedownloade bestand op DVD te zetten die handige vriend wel een uitkomst! ;) )

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 29 nov 2013 18:01

Een ventilator, geen slecht idee...

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 nov 2013 18:23

xml schreef:Een ventilator, geen slecht idee...
Eerder noodzaak!

Plaats reactie