ZIPP 2001 tijdritfiets
-
- Forum-lid
Wat leuk om je verhaal over dit bijzondere frame te lezen.
Net als Timo ken ik dit frame van lang geleden, maar dan zonder het vocht er bij
Zo'n drie jaar geleden tijdens Limburgs Mooiste heb ik een tijdje naast iemand gefietst die met dit type frame de 150Km reed, ik had medelijden met hem omdat het frame op de helling (we waren met een klim bezig) constant in veerde. Wat moet dat zwaar zijn geweest al dat energie verlies.
De Zipp's vind ik de mooiste wielen in de frame.
ik blijf je volgen, Ronald
Net als Timo ken ik dit frame van lang geleden, maar dan zonder het vocht er bij
Zo'n drie jaar geleden tijdens Limburgs Mooiste heb ik een tijdje naast iemand gefietst die met dit type frame de 150Km reed, ik had medelijden met hem omdat het frame op de helling (we waren met een klim bezig) constant in veerde. Wat moet dat zwaar zijn geweest al dat energie verlies.
De Zipp's vind ik de mooiste wielen in de frame.
ik blijf je volgen, Ronald
Met een dicht wiel is het net een pizza snijder, maar het hoort wel zo vind ik. Het frame is sowieso mooi van lelijkheid. Met recht cult dus. Gaaf project m.a.w., keep us posted
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Om de beam te bevestigen is het enige wat je lijkt te missen de "suspension preload bolt" een mooi woord voor een plat inbus boutje m6 met 20mm lengte.
Verder mist het teflontape op het frame ter plaatse van de zwarte rijhoogte instelling. (maar dit lijkt bij de meeste ZIpp's verdwenen te zijn.) Mocht je dit nog ergens vinden dan hou ik me ook aanbevolen. En het frame beschermingsblok net onder de voorderailleur.
Verder mist het teflontape op het frame ter plaatse van de zwarte rijhoogte instelling. (maar dit lijkt bij de meeste ZIpp's verdwenen te zijn.) Mocht je dit nog ergens vinden dan hou ik me ook aanbevolen. En het frame beschermingsblok net onder de voorderailleur.
Bedankt voor de snelle reactie!!!fred12 schreef:Om de beam te bevestigen is het enige wat je lijkt te missen de "suspension preload bolt" een mooi woord voor een plat inbus boutje m6 met 20mm lengte.
In ben vandaag aan de slag gegaan met het stuur voor de ZIPP. Een tijdje geleden heb ik op MP een goedkoop ITM Dual Aero stuur kunnen kopen, maar dat stuur was er niet al te best aan toe. Daarom heb ik vandaag de anodisatielaag die op het stuur zat verwijderd en daarna ben ik aan het polijsten geslagen. Het polijsten is nog niet klaar, maar het stuur ziet er al een stuk beter uit. De vraag is nu of het niet te opzichtig is geworden...
Mooi project, zeker met de huidige paintjob!
Heb zelf nog een MCR frame liggen, wachtend tot het moment dat ik zin en geld heb om dat ding voor de fun op te bouwen
Tijdens ironman Kona 2012 reed Tollakson ook met een Zipp 2001:
http://bicycledesign.net/2011/07/is-tj- ... triathlon/
een van de mooiste bikes, en met de nodige wereldtitels in triathlon is natuurlijk de CAT Cheetah van Natasha Badmann, wordt nog steeds gemaakt (oa met ingebouwd waterreservoir):
Heb zelf nog een MCR frame liggen, wachtend tot het moment dat ik zin en geld heb om dat ding voor de fun op te bouwen
Tijdens ironman Kona 2012 reed Tollakson ook met een Zipp 2001:
http://bicycledesign.net/2011/07/is-tj- ... triathlon/
een van de mooiste bikes, en met de nodige wereldtitels in triathlon is natuurlijk de CAT Cheetah van Natasha Badmann, wordt nog steeds gemaakt (oa met ingebouwd waterreservoir):
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Heerlijk dit soort vormen.
Gelukkig lopen de overkoepelende triathlonbonen niet te muggeziften over framevormen.
Gelukkig lopen de overkoepelende triathlonbonen niet te muggeziften over framevormen.
De WTC niet....ITU/ETU daarentegen. En helaas volgen heel veel nationale bonden de regels van de ITU/ETU. Het zij met materiaal, het zij met kleding. Geen idee of ze volgens de NTB nog toegestaan zijn in non-stayerwedstrijden.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3