Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

MTB naast racefiets

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 09 dec 2013 19:30

Heeft een 29er mountainbike meer onderhoud nodig ivm de modder? Hoe vaak demonteren jullie de cranks om het schoon te houden?

Naar welke 29er mountainbike moet ik kijken die de zelfde soort cranks hebben als Campa (torque)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2013 20:08

Je kunt voor een MTB geen Ultratorque cranks krijgen, die bestaan niet. Waarom zou je uberhaupt je crank eraf halen met schoonmaken?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 09 dec 2013 20:18

Inderdaad.

Ik blijf er mooi vanaf totdat ik er klachten (Kraken en speling) van krijg. Ik schat dat ik bij mijn crosser' ongeveer iedere 10000 kilometer een keer mijn bracketlager moet (laten) vervangen. Voor een euro of dertig ben ik er dan voorlopig weer mee klaar.

Volgens mij gaan dergelijke onderdelen juist eerder stuk als je er vaak aan zit te draaien.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 dec 2013 21:48

flores schreef:
nijkie schreef: Wel fiets ik indien droog in de winter door en doe rpm/spining 3 uur in de week,Komt dus op hetzelfde neer dan met een mbt gaan rijden :lol:
Pas enkele weken ervaring maar het op een MTB rijden verruimt voor mij de mogelijkheden van fietsplezier. Andere routes, technieken enz.
Nog meer extra plezier maar dan vanuit de zetel. Al jaren sla ik de bladzijdes van fietsmagazines over die betrekking hebben op MTB-en. Nu kom ik dus de winter wel door met lezen 8-)
Ik bedoel ook kwa tijd dat ik van huis ben ;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 11 dec 2013 09:24

Waarom heb je eigenlijk een MTB nodig?
http://www.youtube.com/watch?v=HhabgvIIXik#t=126
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 dec 2013 12:34

Wel een goeie reclame voor die wielen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 11 dec 2013 13:26

En frame

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 dec 2013 15:16

Ik ben gestart op de MTB en vier jaar geleden met een racer erbij. Wat ik heb gemerkt toen ik minder op de MTB zat (door tijdgebrek ivm het gezin. Ik reed wel even veel uren, maar geen tijd meer om regelmatig naar limburg en de ardennen te gaan ed.)

Je hebt als je gaat zoeken echt wel mooie routes in nederland. Zelf rijd ik regelmatig in de loonse druinense duinen (45min met de auto), mooie route van 25km, waarin je echt goed aan je techniek kan werken en met 5 graden en harde wind is het daar prima rijden in tegen stelling tot op de weg, dat vind ik persoonlijk een verschikking.

Bij geen tijd rijd ik van oktober tm maart op de weg op de MTB, ook wel door de pekel, maar voor pekel geld waar je ook mee rijd het is gewoon troep, dus na je rit wel goed afspoelen je fiets. Velgen met ceramische remvlakken kunnen er iig heel slecht tegen en daarnaast vooral je aandrijflijn.

Ik ben zelf niet van de Weilandtourtochten, om over het vlakke door de modder te crossen waar er gewoon een fietspad naast ligt.

Het is ook goed om wat andere spieren aan te spreken, periode gehad dat ik zes maanden niet op de mtb heb gezeten, kreeg ik snel last van mijn rug ed.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 11 dec 2013 17:31

de zwarten schreef:Waarom heb je eigenlijk een MTB nodig?
http://www.youtube.com/watch?v=HhabgvIIXik#t=126
:shock: Over fietsbeheersing gesproken!!!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 11 dec 2013 18:04

Op dit moment heeft hij overigens een dwarslaesie(door een ongeval tijdens een van zijn stunts).

Het is maar even om in perspectief te plaatsen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 11 dec 2013 18:06

Op het internet kom ik steeds de Cube LTD race, 29er, tegen. Hoe zijn deze fietsen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 dec 2013 20:50

Prima fietsen, fijne geo, voor de algemeen iets langere nederlander. Maar let vooral op de schijfremmen. Shimano,magura en hope zijn top, de andere merken zijn nogal wissend. Soms zitten er prima setjes bij maar dan ineens een paar slechte van hetzelfde type.

Bij de LTD race zit er dacht ik deore op prima remmen! Echt een value for money fiets met goede degelijke onderdelen

Plaats reactie