Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Terugblik 2013, doelen 2014

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 jan 2014 23:45

Terug blikkend op 2013;

Een heerlijke week gefiets in Limburg , geen super voorbereiding ivm slecht weer in februari/maart, maar dankzij een gift van een collega ( Tacx Grand Excel ) toch kunnen trainen in februari en maart. Ook gelijk mijn eerste hartritme stoornis dit jaar gehad. Ook aangesloten bij de plaatselijke toerclub en de nodige kilometers gemaakt voor de zomervakantie.

In juni tijdens de Delta ride for the roses weer een ritmestoornis , hartslag 248 , niet fijn na 5 kilometer. Na 5 minuten rustig, zodoende van: ach komt wel goed. Na een goede juni maand naar de Alpen in de buurt van Annecy voor de juli vakantie. Heerlijk gereden met mijn zoon, met de nodige hoogtemeters en veel leuke mensen ontmoet die ook de fiets als afgod hebben. Zo ook wat Zweden en Engelsen waar we een prachtige week mee gehad hebben, en die we dit jaar weer ontmoeten. Na juli weer getraind met de club, veel mooie kilometers - en leuke toertochten. De Johnny Hoogerland tocht voor de stichting Jayden was een topper.

In oktober / november na de 5e hartritmestoornis dit jaar toch maar besloten om mezelf nog een hartoperatie kado te doen. Op 26 november hebben ze in Antwerpen de ingreep gedaan, met een top resultaat. De controle was goed en de training mag dus hervat worden voor dit jaar.

Mijn doelen zijn voor dit jaar dan ook ;

Meer kilometers maken dan 2013 - dus + 7000 ongeveer.
Etappe du Tour fietsen met mijn Engelse en Zweedse vrienden , samen met mijn zoon.
Leuke toertochten ; Ride for the Roses - Johnny Hoogerland voor st. Jayden , en zo nog wat.
Weekje klimmen in Limburg om de benen te testen voor de zomer.
Nog 3 tot 4 kilo afvallen om op 65 kilo te zitten in tegenstelling tot vorige zomer ... Toen 72 kilo.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 31 jan 2014 09:50

Veel te weinig gefietst. Komt mede doordat ik begonnen ben met hardlopen. Dit wordt in 2014 zeker verder op gepakt, maar hoop een betere combo te gaan maken tussen die 2. Tevens ook het fitness weer opgepakt om zo wat aan de spierkracht te gaan doen, want dat schoot niet op.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 03 feb 2014 13:38

Geen exotische fietsuitstapjes in 2013, en waarschijnlijk ook niet in 2014. Nou ja, gelukkig kan het in Noord-Holland soms ook best mooi zijn.

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 04 feb 2014 11:01

Het ambitieuze doel voor 2013 was 10k rijden wat, lastig zou worden omdat ik naast mijn reguliere werk ook een excutive master opleiding ben gestart inmaart de dag nadat nummer 2 geboren was. Uiteindelijk nog tot mijn zomer vakantie aardig op schema gebleven, alleen na de vakantie laten varen. Op vakantie de Stelvio, Ressia en Kandel en en een rondje zwartwoud mogen fietsen, hierna begon de harde werkelijkheid. Werk, studie en privé verplichtingen en het beroerde weer hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik net geen 8k heb gereden in 2013. Thuisfront is tevreden en voor de studie loop ik op één vak met hertentamen van vorig week nominaal. 8-)

Voor 2014 heb ik als doel Tour du ALS, op die dag zal ik opgaan voor Galérien de Ventoux. In de week voor Tour du ALS ben ik van plan om op zondag met de TGV naar Chambéry te gaan om in drie dagen van Chambéry naar Bédoin fietsen.
Dag 1; Madelène, Télégraphe en Galibier zal doen en afdalen naar Briancon (200km).
Dag 2 ; Izoard, Vars en als ik nog zin heb de Bonnet, terug/verder richting Barcelonette richting Bédion, doel 180 tot 200km.
Dag 3; naar Bédion via pas de Graille en de Salt Ventoux flank naar Bédion, 150km.
Dag 4; rust en fiets(en) (p)repareren voor de komende dag.
Dag 5; Tour du ALS
Dag 6; lift naar huis met teammaten.
Tijdens de tocht zal ik nauwelijks bagage meenemen en overnachten in hotels, kleding en gereedschap wordt meegenomen door mijn teammaten. De driedaagse tocht zal ik op mijn gemak rijden, maar mocht het na de eerste dag minder gaan heb ik voldoende alternatieven.

Om dit te kunnen ben ik sinds december het trainingsvolume weer aan het opbouwen, waarbij ik zeer goed naar mijn lichaam luister. Ik heb voor 2014 dan ook geen trainingsdoel in km's maar eerder een doel voor mijn conditie :D .
enjoy the ride

Plaats reactie