Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
03 jan 2014 19:30
materialist schreef:Volgens mij zit je te ver achter je bracket en je fietst met je tenen naar beneden.
Dat laatste kan omdat je te hoog zit maar dat klopt niet met wat arnoud schrijft.
Hoeveel rpm maak je daar op het filmpje?
Ik tel 100rpm
Even wat stills gemaakt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
dieseltje
- Forum-lid
dieseltje
03 jan 2014 19:50
Ik vindt het frame van de Aeroad fraaier als het Ultimate CF frame. Op de rondjes parkeerterrein kan ik niet beoordelen welke fiets fijner fiets. De testfietsen waren uitgevoerd met verschillende wielsets.
De medewerker van Canyon gaf aan dat de Ultimate stijver is en iets meer comfort zal geven. Het comfort is mede afhankelijk van de wiel en band keuze.
Iemand ervaring met de Aeroad CF en hoe volstaat deze m.b.t. de stijfheid t.o.v. mijn CAAD10.
Kortom, ga ik concessies doen op de stijfheid waar ik achteraf spijt van krijg
Ik ben zelf in het bezit van een Utimate CF (het vorige model) en een Aeroad en kan zeggen dat beide zeer fijne fietsen zijn. Het verschil in stijfheid merk ik niet want fietsen zijn beide stijf genoeg. Kan wel zeggen dat de Ultimate iets comfortabeler is. Zelf zou ik de aanschaf van de meest geschikte Geometrie af laten hangen.
No pain no gain, no guts no glory!
-
rene-canyon
- Forum-lid
rene-canyon
04 jan 2014 20:48
Stuntman Mike schreef:Een Aeroad met een VCLS 2 post, klaar!
Maar deze bestaat helaas niet in een ovale uitvoering welke de Aeroad nodig heeft.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een Aeroad als zomerfiets heb en een Ultimate CF (oude versie met externe kabels) als winterfiets.
De balhoofd stijfheid van Ultimate is merkbaar stijver.
Gek genoeg vind de Aeroad veel comfortabeler als de Ultimate.Ik moet er wel even bij vermelden dat de Ultimate voorzien is van Mavic Cosmic Elite wielen welke behoorlijk hard aanvoelen, en een carbon Ritchey zadelpen.
-
Stuntman Mike
- Forum-lid
Stuntman Mike
04 jan 2014 21:21
Die van de Aeroad is niet geheel rond?
Toch is algemeen gezien een Aeroad niet oncomfortabel vanwege die dunne standaard pen.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
04 jan 2014 21:50
Stuntman Mike schreef:Die van de Aeroad is niet geheel rond?
Toch is algemeen gezien een Aeroad niet oncomfortabel vanwege die dunne standaard pen.
Vlgns Canyon site is de zadelpen van de Aeroad ovaal.
"VCLS AERO POST, voor hoogste comfortwaardes en maximale instelbaarheid"
"De ovalen Canyon VCLS Aero Post biedt veel gebruikersgemak"
Ik ben ook niet echt bang voor te weinig comfort maar meer de stijfheid van het frame en dan met name de torsiestijfheid.
-
dieseltje
- Forum-lid
dieseltje
04 jan 2014 22:03
rene-koga schreef:Stuntman Mike schreef:Een Aeroad met een VCLS 2 post, klaar!
Maar deze bestaat helaas niet in een ovale uitvoering welke de Aeroad nodig heeft.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een Aeroad als zomerfiets heb en een Ultimate CF (oude versie met externe kabels) als winterfiets.
De balhoofd stijfheid van Ultimate is merkbaar stijver.
Gek genoeg vind de Aeroad veel comfortabeler als de Ultimate.Ik moet er wel even bij vermelden dat de Ultimate voorzien is van Mavic Cosmic Elite wielen welke behoorlijk hard aanvoelen, en een carbon Ritchey zadelpen.
Dat jij de ultimate als minder comfortabel ervaart is wellicht te verklaren doordat je nog een ritchey zadelpen heb. Ik heb waarschijnlijk een iets nieuwere versie met een zadelpen van canyon. Zelf voel ik geen duidelijk verschil in stijfheid tussen de twee.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
05 jan 2014 14:31
@dieseltje, @ rene-koga
Wat is de reden dat jullie zowel de Ultimate CF en de Aeroad CF bezitten.
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
05 jan 2014 16:26
Greed!
-
xytras
- Forum-lid
xytras
05 jan 2014 17:24
scottpch schreef:Greed!
Geld
-
dieseltje
- Forum-lid
dieseltje
05 jan 2014 17:44
vincent75 schreef:@dieseltje, @ rene-koga
Mijn Aeroad is een mooie witte met carbon wieltjes e.d. dus gezien deze set up bedoeld als beter weer fiets. Had daarnaast een oudere Stevens voor winter e.d. maar aangezien deze een scheur in het frame had net buiten de garantie tijd en ik tevreden was met Canyon heb ik een zwarte ultimate gekocht en deze lekker "hufterproof" met ondermeer handgespaakte wieltjes uitgevoerd voor het slechtere weer en werk.
En nu de minder calvinistische versie: Ik vindt het gewoon leuk, kan het betalen en hoef het niet met mijn vrouw te overleggen. Deel het trouwens wel netjes mede als er iets onderweg is
.
-
rene-canyon
- Forum-lid
rene-canyon
05 jan 2014 19:08
vincent75 schreef:@dieseltje, @ rene-koga
Voor mij dezelfde reden als dieseltje.
De wegen zijn redelijk vuil in de winter maanden.Zeker nu, met de milde winter tot op heden.
Ik ben mijn winterfiets Ultimate via marktplaats gekocht.Er staan er redelijk veel.