Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Compact naar 50/39?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mar 2016 11:00

body schreef:Kreeg zojuist een email van Stronglight en deze adviseren om kettingbladen van het zelfde merk te hanteren.

Speed 11 luistert idd nauw en volgens mij heeft dit te maken met de dikte van de bladen.
Volgens mij niet.,
Kettingbladen hebben nogal eens wat "offset" (tanden uit de hartlijn) en dan kan er bij 2 verschillende typen wat verschil in "pitch"ontstaan.
Dikte 10/11 speed verschilt niet noemenswaard.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 22 mar 2016 12:25

body schreef:
ProTon schreef:Misschien de combinatie 39/46, daar zit ik zelf ook al aan te denken.
Ik heb overigens nog geen problemen ondervonden met de 39/50 kwa schakelen, moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nou niet zo bijster veel op die 50 rijd ;-)
Zijn beide bladen van het zelfde merk?
Yep, beide van Shimano Ultergra 6800.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 22 mar 2016 12:47

Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 22 mar 2016 12:50

meuk schreef:Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.
Di2 of mechanisch?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

meuk
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 22 mar 2016 12:56

Mechanisch

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 22 mar 2016 13:21

meuk schreef:Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.
+1 (maar dan TA/39 met 105/50 met steek 110, ook mechanish).
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 22 mar 2016 13:57

Hier idem.
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 23 mar 2016 18:56

Hier 50/39 Stronglight bladen op Rotor crank zonder problemen.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 23 mar 2016 21:15

Hier: FSA Gossamer Pro 52-36 386 (en 11 speed achterin)

Buitenblad vervangen voor een 48 (ook FSA, en op het buitenblad staat ook 48/36 vermeld ... dus speciaal voor gemaakt lijkt me). Schakeld uitstekend.
Binnenblad zou ik eigenlijk ook wel willen vervangen voor een paar tandjes meer. Zou een 38 of 39 ook nog goed functioneren?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 mar 2016 09:31

Ik rij momenteel met 42/48, binnenblad is een hele ouwe uit de 8 speed tijd en buitenblad Stronglight , geen probleem.
Ik kijk nooit wat fabrikanten willen, probeer ut gewoon.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4398
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 mar 2016 13:30

Heb nu een 38 sram gemonteerd naast de 50 sram compact en de ketting valt gelukkig niet tussen de bladen. Bij sram speed 11 kan je dus beter bij het zelfde merk blijven.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 25 mar 2016 13:45

Ik heb een stonglight CT2 op mijn force22 crankset. Buitenblad is SRAM 50t en bij mij valt de ketting idd zeer regelmatig tussen de bladen.

Zal dus op zoek moeten naar een 38t SRAM? Kon die zo gauw niet vinden voor 11spd.

Plaats reactie