Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
22 mar 2016 11:00
body schreef:Kreeg zojuist een email van Stronglight en deze adviseren om kettingbladen van het zelfde merk te hanteren.
Speed 11 luistert idd nauw en volgens mij heeft dit te maken met de dikte van de bladen.
Volgens mij niet.,
Kettingbladen hebben nogal eens wat "offset" (tanden uit de hartlijn) en dan kan er bij 2 verschillende typen wat verschil in "pitch"ontstaan.
Dikte 10/11 speed verschilt niet noemenswaard.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
ProTon
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
- Locatie: Hillegom
ProTon
22 mar 2016 12:25
body schreef:ProTon schreef:Misschien de combinatie 39/46, daar zit ik zelf ook al aan te denken.
Ik heb overigens nog geen problemen ondervonden met de 39/50 kwa schakelen, moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nou niet zo bijster veel op die 50 rijd
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Zijn beide bladen van het zelfde merk?
Yep, beide van Shimano Ultergra 6800.
-
meuk
- Forum-lid
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58
meuk
22 mar 2016 12:47
Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.
-
vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
vrderuiter
22 mar 2016 12:50
meuk schreef:Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.
Di2 of mechanisch?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
-
meuk
- Forum-lid
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58
meuk
22 mar 2016 12:56
Mechanisch
-
ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
ophetkantje
22 mar 2016 13:21
meuk schreef:Ik rijd al ongeveer 2 jaar met de TA 39 icm een ultegra 50. Werkt uitstekend. Ervaar geen enkel probleem.
+1 (maar dan TA/39 met 105/50 met steek 110, ook mechanish).
Ach, ik zeg ook maar wat
-
JM_H
- Forum-lid
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
- Locatie: Betuwe
JM_H
22 mar 2016 13:57
Hier idem.
-
R1Phrankey
- Forum-lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
R1Phrankey
23 mar 2016 18:56
Hier 50/39 Stronglight bladen op Rotor crank zonder problemen.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
-
bkrmn
- Forum-lid
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
- Locatie: Amersfoort e.o.
bkrmn
23 mar 2016 21:15
Hier: FSA Gossamer Pro 52-36 386 (en 11 speed achterin)
Buitenblad vervangen voor een 48 (ook FSA, en op het buitenblad staat ook 48/36 vermeld ... dus speciaal voor gemaakt lijkt me). Schakeld uitstekend.
Binnenblad zou ik eigenlijk ook wel willen vervangen voor een paar tandjes meer. Zou een 38 of 39 ook nog goed functioneren?
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
24 mar 2016 09:31
Ik rij momenteel met 42/48, binnenblad is een hele ouwe uit de 8 speed tijd en buitenblad Stronglight , geen probleem.
Ik kijk nooit wat fabrikanten willen, probeer ut gewoon.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Einstein
- Forum-lid HC
- Berichten: 4398
- Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
- Locatie: Zuidholland
Einstein
25 mar 2016 13:30
Heb nu een 38 sram gemonteerd naast de 50 sram compact en de ketting valt gelukkig niet tussen de bladen. Bij sram speed 11 kan je dus beter bij het zelfde merk blijven.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
-
Aureas
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31
Aureas
25 mar 2016 13:45
Ik heb een stonglight CT2 op mijn force22 crankset. Buitenblad is SRAM 50t en bij mij valt de ketting idd zeer regelmatig tussen de bladen.
Zal dus op zoek moeten naar een 38t SRAM? Kon die zo gauw niet vinden voor 11spd.