Pagina 3 van 3
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 17:33
door IWC
Jaap Telder schreef:IWC schreef:vwiw: cannondale is sind jaren de referentie als het gaat om rijgedrag
Wel eens van Canyon gehoord?
In mijn optiek is dat de referentie, lees testen.
zeker, een canyon cf slx van de vorige generatie gehad, net als een six13, system6, super6, diverse cervelo's; R3SL, S3, S5, R3 en altijd nog een caad10 een caadX, en een moots rsl en deze allemaal zelf
gereden
rijgedrag is zoals zoveel een kwestie van wat de een bevalt, bevalt de ander niet
het is mij echter wel opgevallen dat cannondale door alle modelgeneraties heen altijd fietsen met uitgewogen rijeigenschappen heeft gemaakt
ik vond de canyon sf slx weliswaar goed sturen en de bood een goede trillingsdemping bij het zadel, maar vooraan was deze
naar verhouding te hard > minder uitgewogen
ik ga het dit jaar maar eens proberen met een cf slx van de huidige generatie, ook om te zien of ik het eens kan zijn met de testverslagen
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 18:50
door scottpch
Jaap wanneer je de testen leest is Scott de referentie, zie de Duitse bladen!
Of het nu de Foil is, de oude Addict, de nieuwe Addict, de Scale of de Spark, kijk maar na in de Tour of de Bike!
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 19:28
door De Jager
scottpch schreef:Jaap wanneer je de testen leest is Scott de referentie, zie de Duitse bladen!
Of het nu de Foil is, de oude Addict, de nieuwe Addict, de Scale of de Spark, kijk maar na in de Tour of de Bike!
Ik heb op het ogenblik zowel een Scott Addict als een Caad 10. Die Addict daalt echt beter dan wat dan ook ik hiervoor heb gehad. Totaal veilig gevoel met 100(!) kmh.
Caad 10 ga ik volgende week voor het eerst mee afdalen. Kben dus vanaf volgende week ervaringsdeslkundige op dit gebied.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 20:51
door smetsky
Weet iemand het juiste gewicht van beide frames,ik kan dit niet terug vinden in de specs van de constructeurs.Met de caad hebben al verschillende forumleden ervaring,maar hoe zit dat met de trentino of is deze fiets niet zo populair?Ik dacht dat hier toch wel wedstrijden met zouden betwist worden of zie ik dat verkeerd?Of is de caad zo superieur dat ik het verhaal Sensa kan vergeten.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 22:26
door vincent75
1: koop de fiets met de geometrie die bij je past
2: als beide fietsen passen dan koop de fiets welke je het mooist vind
3: kijk niet op een paar euro's, die ben je na je eerste ritje met een big smile al weer vergeten
Zoveel verschil zit er ook weer niet in de fietsen, je kunt geen verkeerde keuze maken als je bovenstaande punten hanteert.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 25 jan 2014 22:48
door Ernie C.
http://www.sensabikes.com/media/Mediafi ... 0-2013.pdf
Een frame van 1500 gram in maat 58 en een vork van 450 gram valt mijns inziens in de categorie niks bijzonders. Mijn Merckx van 6 jaar geleden was ongeveer even zwaar. Het zal zeker niet slecht zijn maar ik zou zoiets alleen kiezen als je hem echt veel mooier vindt want fraai afgewerkt is ie wel.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 09:00
door peter1981
toch is 1500gr niet zo gek zwaar of ben ik nu gek ?
Het is geen 48cm frame waar je over praat he , ik vind het voor een 58er wat van alu is heel erg redelijk er zijn genoeg carbon frames die niet veel lichter zijn in die maat
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 10:01
door tilion
Probeer een beetje door de emotionele merkreacties te lezen. Het beste zou zijn een rondje op beide te fietsen en te kijken wat jou bevalt.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 10:30
door Ernie C.
Zwaar is het niet maar een Caad10 of Ultimate AL zitten daar toch wel flink onder. Veel alternatieven zijn er niet voor die twee, ook als het op andere zaken als gewicht aankomt. Frames die je met de Sensa kan vergelijken zijn er tientallen.
Emotionele merkreacties heb ik in dit geval totaal geen last van. De Caad10 vind ik niet mooi en met budgetmerken als Sensa of Canyon heb ik niks. Zelf zou ik de mooiste fiets kiezen en voor een Bianchi Impulso gaan als ik op zoek was naar een aluminium fiets.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 14:37
door smetsky
Ernie,
de impulso ziet er wel mooi uit maar dacht dat deze niet in gewicht kon wedijveren met deze twee?
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 15:31
door peter1981
Een Caad10 of Ultimate AL zal zoveel lichter toch niet zijn in die maat of wel dan ?
Die 1220gr wat ze opgeven bij Canyon zal denk ik eerder voor een 50er zijn ofzo maar toch niet voor een 58er
Maar ben het zeker wel met je eens dat ik ook eerder een Impulso zou kopen , ik vind gewicht sowieso niet het meest belangrijkste en al helemaal niet voor de gemiddelde fietser aangezien het gros zelf flink te zwaar is.
Re: Sensa of Caad 10
Geplaatst: 26 jan 2014 15:58
door Ernie C.
De Caad10 is dacht ik iets van 1300 of 1350 gram met een vork 400 gram en de Ultimate AL 1400 gram met een vork van iets boven de 300 gram in een vergelijkbare maat.
De Impulso kan zeker niet tippen aan dergelijke gewichten maar is wel erg comfortabel en heel erg mooi. Dan heb je nog de Giant TCR en Defy en voor de rest kan ik zo geen Aluminium frames bedenken die iets extra's bieden.
Veel slechte aluminium frames zijn er tegenwoordig niet meer dus als je niet te kieskeurig bent mbt weggedrag en niet zoveel om het gewicht geeft kun je gewoon het mooiste frame en/of de beste afmontage kiezen.