Eigenlijk hoor ik in dit topic niet thuis, want 37, maar goed om te horen dat ik nog een tijdje meekan. Mijn schoonpapa heeft het fietsen pas rond zijn 60e ontdekt, en fietst nu (67) nog steeds fanatiek in de rondte, met gemiddelde snelheden rond de 30 (vind hij belangrijker dan ik ).
Ik moet altijd denken aan een uitspraak van een vriend van mij: "je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen".
En inderdaad, rond het 40e levensjaar zie je veel mensen oud, en zwaar, worden, omdat ze niet de tijd meer nemen om leuke dingen te doen.
Fietsen na je 60ste
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hier ben ik het hartgrondig mee eens. Je moet absoluut zo lang mogelijk blijven doen wat je leuk vindt, zo lang je het nog kan. Ik heb altijd grote bewondering voor oude knarren die nog lekker aan het fietsen, hardlopen of wat dan ook zijn. Het gaat dan misschien allemaal wat minder hard maar ze doen het tenminste wel. De genietende koppen erbij spreken meestal boekdelen.
En wat 53x11 zegt zie ik ook heel veel in mijn omgeving; mensen worden na hun 40ste ineens oud...in hun hoofd. En hun lijf volgt dan vanzelf ook. Zo jammer.
En wat 53x11 zegt zie ik ook heel veel in mijn omgeving; mensen worden na hun 40ste ineens oud...in hun hoofd. En hun lijf volgt dan vanzelf ook. Zo jammer.
Veni. Vidi. Fietsie.
Na je 40e krijg je wel wat ongemakjes hoor. Stijve spieren, gewrichten. Lig je een nacht verkeerd op je kussen direct pijn in de nek. Dat soort dingen. Vroeger dronk ik 's avonds een kratje bier met vrienden en ging 's ochtends vroeg weer een potje voetballen. En dan 's middags nog een keer...TumTumTum schreef: En wat 53x11 zegt zie ik ook heel veel in mijn omgeving; mensen worden na hun 40ste ineens oud...in hun hoofd. En hun lijf volgt dan vanzelf ook. Zo jammer.
Nu kijk ik na een borreltje al verlangend naar mijn bedje
Ik krijg btw van mijn vrouw regelmatig het verwijt dat ik nog teveel in mijn studententijd ben blijven steken. In mijn hoofd ben ik niet bepaald oud aan het worden
Kan ook beter overweg met de jongere collega's dan de oudere.
Ik blijf in ieder geval zo lang mogelijk doorfietsen
older Budweiser
Voor je 40e ook hoor (ongemakjes)! Bier drinken kan ik gelukkig nog steeds. Slapen deed ik in mijn studententijd trouwens meer dan nu (2 kleine kids, ben blij als ik 7u/nacht haal) En het is mijn streven om tot hoogbejaarde leeftijd in mijn studententijd te blijven hangen
Al moet ik zeggen dat het realisatiemomentje dat sommige van mijn studenten letterlijk 2x zo jong zijn als ik wel even slikken was
Al moet ik zeggen dat het realisatiemomentje dat sommige van mijn studenten letterlijk 2x zo jong zijn als ik wel even slikken was
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heh, ja ik weet het. Vroeger kon ik wekenlang op van die campingmatjes van 5 mm dikte slapen, nu heb ik al een hernia als ik er alleen al naar kijk.Kilowatt schreef: Na je 40e krijg je wel wat ongemakjes hoor. Stijve spieren, gewrichten.
@53x11, dat lijkt mij een goed streven.
Veni. Vidi. Fietsie.
Volgens mij hebben wij nog een lange weg te gaan:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/4374398/10 ... gorie.html
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Wij hebben nog een hele wielercarrière voor de boegOrlok schreef:Volgens mij hebben wij nog een lange weg te gaan:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ben vorig jaar 60 geworden.
Doe woon-werk per fiets maar niet tijdens de wintermaanden (25 km enkel- 200 hm ) en 2x per week in clubverband (80 - 100 km aan gem. 30 km/u.) Daarbuiten 2x week zo'n 8 km joggen en 1 x een uurtje zwemmen. Ik hoop eveneens nog heel wat jaartjes hier mee door te gaan.
Doe woon-werk per fiets maar niet tijdens de wintermaanden (25 km enkel- 200 hm ) en 2x per week in clubverband (80 - 100 km aan gem. 30 km/u.) Daarbuiten 2x week zo'n 8 km joggen en 1 x een uurtje zwemmen. Ik hoop eveneens nog heel wat jaartjes hier mee door te gaan.