Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vredestein topic

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mar 2014 17:23

Gewoon de Fortezza Tricomp pakken. 20e ps bij Walstock.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 05 mar 2014 17:26

@jsprbcn
Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de Vredestein Fortezza Tricomp vouwversie moet nemen. Die gaan altijd prima, dus wellicht de nieuwere Senso ook optie. Vind de prijzen bij Whiggle best fors overigens voor Vredestein banden. Maar Mantel verstuurt niet naar Spanje zo te zien... Alleen België en NL. Verkrijgbaarheid in Spanje van Vredestein zal wellicht iets moeizamer gaan.

Maar een achterband zal bij normaal gebruik toch altijd plat slijten, tenzij je overal knetterhard door de bocht zult gaan en de band een beetje meer rond af slijt. Het zou kunnen dat het Black Chili rubber van Conti veel zachter is in het midden en dat ze daarom sneller vierkant slijten, maar dat weet ik niet.

Mijn Vredestein Fortezza waren ook gewoon in het midden veel meer versleten dan aan de zijkant. Toch is vaak het rubber in midden van iets duurzamer rubber gemaakt dan de zijkanten die zachter zijn voor meer grip.

Volgens mij sturen veel NL shops niet overal naar het buitenland. Walstock doet ook alleen België en NL. Misschien ook eens bij het Franse Probikeshop kijken. Panaracers doen zeker niet onder voor Schwalbes, Michelins of Vredesteins.... Gebruik zowel 23mm als 25mm versies van All Round. Bestaat namelijk ook nog een lichter Light versie. Voor 10,- euro met UPS heb je artikelen binnen 2 dagen in Spanje, althans wel naar NL.

EDIT: Volgens mij stuurt Mat Salden wel naar Spanje en zijn de Fortezza's Tricomp daar ook voordelig.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 05 mar 2014 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 05 mar 2014 17:37

Ik heb zojuist een setje Fortezza Tricomps besteld, ik ben benieuwd!
Eenvoud kenmerkt het ware.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 mar 2014 17:41

Bedankt voor de tips!

Deze dus: http://www.wiggle.co.uk/vredestein-fort ... ding-tyre/

Ik kan altijd naar mijn ouders laten bezorgen en die kunnen het weer doorsturen, of ik haal er een keer een stuk of 6 op ofzo...

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 05 mar 2014 17:45

jsprbcn schreef:Bedankt voor de tips!

Ik kan altijd naar mijn ouders laten bezorgen en die kunnen het weer doorsturen, of ik haal er een keer een stuk of 6 op ofzo...
Volgens mij stuurt Mat Salden wel naar Spanje... http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3213

Staat alleen verder niet bij of het 23mm of anders. Neem aan dat het gewoon 23mm is. Slick versie hebben ze ook, maar is duurder.

materialist
Forum-lid

materialist 05 mar 2014 18:35

Rolweerstand bij tour is niet op een taxc maar op een soort loopbrug. Het verschil is 9,5 watt met een conti 4000s 28 mm. Is dat veel of weinig? is het een relevant verschil op het totaal?
Volgens mij de is de hele issue grip en geen rolweerstand. Een trap extra in een groep die net als een lint uit de bocht komt maakt volgens mij veel verschil. Gaten dichten is vermoeiend.
Vierkant worden bij contis was altijd al bedenkelijk. Ze zijn wel kampioen rolweerstand maar wat blijft er over met een vierkante band. Wat blijft erover van grip met een vierkant oppervlak in de bocht.
Goed dat er een alternatief is
Laatst gewijzigd door materialist op 05 mar 2014 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 18:37

jsprbcn schreef:Bedankt voor de tips!

Maar toch ergens anders kopen mag ik hopen.
37,95 Euro voor een Fortezza TriComp is echt veel te veel hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mar 2014 19:07

Zoals gezegd verstuurt Salden volgens mij naar Spanje. Anders kan ik ze ook naar je opsturen, ik sta op t punt een bestelling bij Walstock te doen.

Edit: Salden 14,95 kosten naar Spanje, boven de 100 euro dan 10 euro verzendkosten.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 mar 2014 19:32

Ik koop veel bij Wiggle, maar 40€ terwijl het voor 20€ in Nederland kan is geen optie.
Het was meer om aan te geven om welke Fortezzas het ging.

Maar gezien de weersomstandigheden hier (af en toe regen, redelijk tot goed asfalt, veel klimmen/dalen) welke zou de beste keuze zijn?

Vredestein Fortezza TriComp Folding Tyre
Vredestein Fortezza Quattro TriComp Folding Tyre
Vredestein Fortezza TriComp Slick Folding Tyre

Ik heb mijn Fulcrum wielen trouwens ook vanuit Spanje bij Salden besteld, prima service gehad en voor herhaling vatbaar.
Mijn buurman gaat volgende week geloof ik naar NL, wellicht dat hij een paar kan mee nemen gezien hij nog bij Salden langs wil :-)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2014 20:05

jsprbcn schreef:
Maar gezien de weersomstandigheden hier (af en toe regen, redelijk tot goed asfalt, veel klimmen/dalen) welke zou de beste keuze zijn?

De Fortezza's Tricomp Folding Tyre zijn volgens mij de banden die je moet hebben :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 mar 2014 20:25

lcsmt schreef:
jsprbcn schreef:

De Fortezza's Tricomp Folding Tyre zijn volgens mij de banden die je moet hebben :)
Is de slick wellicht niet "beter"?

xytras
Forum-lid

xytras 05 mar 2014 20:38

jsprbcn schreef:
lcsmt schreef:
jsprbcn schreef:

Is de slick wellicht niet "beter"?
De slick zijn superbanden. Ik heb rap mijn gp's in de garage gehangen!

Plaats reactie