Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 aug 2010 17:24

[quote="ponsteen"]Hieronder een zeer (!) uitgebreide test van alle features. Met heel veel screenshots.

www.dcrainmaker.com/2010/08/garmin-edge ... -look.html[/quote]

Kijk er niet van op dat DCRainmaker de eerste reviews heeft.
What makes the boat go faster?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 aug 2010 17:32

[quote="ponsteen"]Hieronder een zeer (!) uitgebreide test van alle features. Met heel veel screenshots.

www.dcrainmaker.com/2010/08/garmin-edge ... -look.html[/quote]

Dat zijn zelfs nog veel meer extra features dan gehoopt... Edge 705 te koop.
(En hopelijk komt op de Interbike ook Metrigear met de melding dat hun Power sensor in ANT+ op de markt komt dan gaat er ook nog een 50mm Full Cabon wielsetje met Powertap Pro+ in te verkoop en wacht ik maar met de Super Record groep)

Het lijkt me trouwens technisch onmogelijk om de meeste functies in de 705 te krijgen met alleen firmware update.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2010 18:09

De functies die ik er bij zou willen hebben kan je zo doorvoeren met een firmware update. 3 schermen maken is zo gedaan, dat is niet meer dan een paar regels code aanpassen. 10 velden in 1 keer weergeven moet ook gewoon passen. Bijv de hoogte snelheid is ook kwestie van stukje code wat niets voorstelt. Dat zijn verbeteringen die ik zou kunnen waarderen. Touchscreen is leuk, makkelijk met tekstinvoer, maar daar ga ik geen nieuwe voor kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2010 18:31

+1, al lijkt me 10 velden in 1 schermpje een beetje teveel van het goede.

@ericpeters: weet je meer over metrigear, of is dit slechts wishful thinking?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2010 19:39

Ik geloof niet dat die Metrigear er ooit komt. Volgens mij is het onmogelijk om nauwkeurig te meten op de pedaalas. Als je de plaatjes naar binnen of naar buiten verplaatst scheelt dat nogal voor het moment dat op de as werkt, terwijl je 't zelfde vermogen levert. Lijkt me knap lastig daarvoor de kalibreren.
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2010 19:49

[quote="Amclassic-fan"]Ik geloof niet dat die Metrigear er ooit komt. Volgens mij is het onmogelijk om nauwkeurig te meten op de pedaalas. Als je de plaatjes naar binnen of naar buiten verplaatst scheelt dat nogal voor het moment dat op de as werkt, terwijl je 't zelfde vermogen levert. Lijkt me knap lastig daarvoor de kalibreren.[/quote]

Kan wel, zie bijgevoegd pdf-je*. Niet commercieel, maar wetenschappelijk, maar het kan dus.

Enneh, het enige wat je uiteindelijk hoeft te weten zijn de krachten op de pedaalas (eigenlijk alleen de kracht loodrecht op de crank). Waar dat plaatje zit maakt niet uit. Als het pedaal een beetje goede lagers heeft zal het moment rond de as trouwens nihil zijn

*EDIT: pdf is blijkbaar te groot, stuur maar een PM als je interesse hebt
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

danny1407
Forum-lid

danny1407 26 aug 2010 20:08

[quote="Amclassic-fan"]De functies die ik er bij zou willen hebben kan je zo doorvoeren met een firmware update. 3 schermen maken is zo gedaan, dat is niet meer dan een paar regels code aanpassen. 10 velden in 1 keer weergeven moet ook gewoon passen. Bijv de hoogte snelheid is ook kwestie van stukje code wat niets voorstelt. Dat zijn verbeteringen die ik zou kunnen waarderen. Touchscreen is leuk, makkelijk met tekstinvoer, maar daar ga ik geen nieuwe voor kopen. [/quote]

Ik help het je hopen.
Maar als mijn naam Garmin was, zou ik me beperken tot het elimineren van eventuele bugs voor firmware updates voor die 705.
Wil je toch die 3 schermen of andere functies die inderdaad met software aanpassingen te realiseren zijn en standaard op de 800 zitten?
Koop dan maar fijn die 800 want ik verdien liever meer als minder.
FacebookS3RSSite

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 aug 2010 20:20

De 800 schuift duidelijk meer op naar de algemene GPSen, zonder overigens zwaarder te worden dan de 705 (hij is nml lichter). De volledige routefuncties zijn toch een hele verandering. Of je je 705 ervoor moet inleveren is natuurlijk wat veel, maar als je nog geen 705 hebt, dan is de 800 de veel betere keus.

Ik vind trouwens het (veel) grotere display echt een hele verbetering. Je moet ze eens naast elkaar zien:

[img=http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 500-70.jpg]

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 aug 2010 20:31

Alleen voor het grotere scherm schaf ik de Edge 800 al aan.
What makes the boat go faster?

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 26 aug 2010 21:25

Ik was er net uit dat ik maar eens moest gaan sparen voor een 705. Gaat nu toch denk ik een 800 worden.

hm2694
Forum-lid

hm2694 26 aug 2010 21:44

Voor de liefhebbers
hier 2 links voor de nieuwe edge. Prijzen in ponden en nog niet verkrijgbaar.

Edge 800 versie 1

Edge 800 navigatie bundel

Wordt vervolgd ben benieuwd wanneer deze dan leverbaar zijn/worden.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2010 22:04

[quote="danny1407"][quote="Amclassic-fan"]De functies die ik er bij zou willen hebben kan je zo doorvoeren met een firmware update. 3 schermen maken is zo gedaan, dat is niet meer dan een paar regels code aanpassen. 10 velden in 1 keer weergeven moet ook gewoon passen. Bijv de hoogte snelheid is ook kwestie van stukje code wat niets voorstelt. Dat zijn verbeteringen die ik zou kunnen waarderen. Touchscreen is leuk, makkelijk met tekstinvoer, maar daar ga ik geen nieuwe voor kopen. [/quote]

Ik help het je hopen.
Maar als mijn naam Garmin was, zou ik me beperken tot het elimineren van eventuele bugs voor firmware updates voor die 705.
Wil je toch die 3 schermen of andere functies die inderdaad met software aanpassingen te realiseren zijn en standaard op de 800 zitten?
Koop dan maar fijn die 800 want ik verdien liever meer als minder.
[/quote]

Het zou mij ook niet verbazen, maar als ze iedereen met dat half ontwikkelde product laten zitten is dat wel knap lomp. Als de source code nu eens vrij zou komen... Anders dan maar eens zien of iemand anders een serieus apparaat wil ontwikkelen.
Afbeelding

Gesloten