Eindelijk..... op zoek naar een nieuwe racefiets
Tuurlijk! En daar heb je ook groot gelijk in. Ik weet redelijk wat, maar ook echt niet alles en dan vraag ik hier hulp. En dat is het doel ook. Maar in het begin is er aan TS ook aangegeven dat hij met iets meer info moet komen. Anders kun je iemand ook niet van advies voorzien. En daar is het wachten op.Alex Slok schreef:Is het wel eens in jullie opgekomen dat mensen misschien alleen gek zijn van fietsen zonder dat ze enige kennis van (technische) zaken hebben? Daar lopen er namelijk meer van rond dan je denkt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Alex Slok schreef:Is het wel eens in jullie opgekomen dat mensen misschien alleen gek zijn van fietsen zonder dat ze enige kennis van (technische) zaken hebben? Daar lopen er namelijk meer van rond dan je denkt.
In dat geval heeft de topic starter juist heel veel aan alle "goedbedoelde" adviezen.
Nu krijgt hij namelijk indirect het advies zich hier eerst wat meer in te verdiepen voordat er zonder enige vorm van kennis een fiets wordt gekocht omdat iemand op het forum dat heeft geadviseerd. Dat vind ik in dit geval nog een ergere (en egoïstische) reactie dan een beetje sarcastisch aangeven dat de vraag die gesteld wordt nou niet bepaald tot een goed passend advies zal leiden. Volgens mij kan je dat prima door de reacties heenlezen.
Ben het volledig met alle "goedbedoelde" adviseurs eens, de vraag kan niet serieus beantwoord worden tot er meer informatie gegeven wordt over wat de ts wil!
In dat geval blijft mijn advies daarom staan, een rode, inmiddels krachtig onderbouwd door enkele goed meedenkende mede forummers die duidelijk verstand van fietsen hebben!
(overigens heb ik het destijds zonder forum advies ook niet goed gedaan, ik heb zelfs twee zwarte fietsen , wel 1 met rode decals omdat ik sneller wilde gaan)
Zo is iederren toch begonnen? Ik ook.Alex Slok schreef:Is het wel eens in jullie opgekomen dat mensen misschien alleen gek zijn van fietsen zonder dat ze enige kennis van (technische) zaken hebben? Daar lopen er namelijk meer van rond dan je denkt.
Ooit begonnen op een alu 2e-hands, maar toen ik de smaak te pakken kreeg.. Ben mij toen als een gék gaan inlezen over materiaal/groepsets/wielen. (Ook nu nog. Zie:tubes-topic)
Maar als ts al een jáár aan t rondkijken is, dan heb je voor jezelf toch wel een idee. Lijkt mij.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Goed on-topic dan, wat zou jij ts adviseren?Alex Slok schreef:Volgens mij is een forum bedoeld om vragen op te posten en als mensen vragen stellen waar mensen weinig mee kunnen dan help je ze toch op weg!!!
Behalve je verdiepen in de techniek/ mogelijkheden, wat dat ligt voor de hand
Ik zou zeggen ga eens een aantal zaken aflopen en laat je in de eerste instantie door je eigen gevoel leiden. Maak een shortlist van minimaal 3 en maximaal 5 fietsen en ga daar een proefrit op maken. Als je echt serieus wilt gaan fietsen dan laat je jezelf nog even bikefitten.
Ik weet wel aardig wat van de techniek, maar ik had een budget wat de helft was van wat TS te besteden heeft. Mijn enige echte voorwaarde was dat er minimaal een 105 groep op moest zitten. Het liefst een compact, maar uiteindelijk is het een triple geworden (Bulls Harrier 2014). Ik heb mij terplekke (beperkt) laten fitten.
Ik weet wel aardig wat van de techniek, maar ik had een budget wat de helft was van wat TS te besteden heeft. Mijn enige echte voorwaarde was dat er minimaal een 105 groep op moest zitten. Het liefst een compact, maar uiteindelijk is het een triple geworden (Bulls Harrier 2014). Ik heb mij terplekke (beperkt) laten fitten.
Prima advies, maar laat ik nou de openingspost van de ts erbij pakken. Wat mij betreft zijn deze post en jou advies twee totaal verschillende benaderingen op basis waarvan advies gegeven wordt.
Jij hebt je verdiept in wat je wil, hebt aan de hand van je wensen en budget een selectie gemaakt en gekozen op basis van praktisch advies.
Ts. geeft dat hij een fiets zoekt en, en niet weet wat, dat mogen wij zeggen. Hij heeft een budget van 2000 euro. Veel geld, heel veel geld als je niet weet wat je ervoor wilt aanschaffen, bijna zonde van het geld zou ik zeggen. Zeker in deze prijsklasse omdat elke leverancier in deze prijsklasse meerdere fietsen beschikbaar heeft. Goed afgemonteerde aluminium fietsen, instap carbon modellen of zelfs overjarige interessante aanbiedingen, kortom je kunt met de beste wil van de wereld ts niet adviseren.
Het enige wat hij schrijft is dat hij Ultegra wil, maar compact of triple. Van mij mag ie het posten, daar gaat het niet om. Maar dan is het niet vreemd dat er dan wat sarcastisch op gereageerd wordt (overigens nergen onaardig). Zoals ik al schreef, misschien wordt het ts wel duidelijk dat hij met de startpost hier niet veel verder komt, wat ik een goede zaak vind omdat hij anders blind de mogelijke droomfiets van iemand anders gaat aanschaffen omdat iemand hier hem dat adviseerd. Ts zou er goed aan doen om zich op het forum te melden als hij hier nog steeds advies wil en aan de hand van alle reacties zijn vraag te specificeren. Pas dan kan er wat mij betreft een degelijk advies gegeven worden.
Tot die tijd blijft het voor mij een vermakelijk topic waar ik niet serieus op de vraag kan ingaan.
Luc Krabben schreef:Eindelijk is de kogel door de kerk. Ik ga een nieuwe racefiets kopen. Heb zeker een jaar getwijfeld, rond gekeken en steeds maar uitgesteld omdat ik gewoon niet wist wat ik zou willen.
Heeft Iemand een advies voor een prachtige racefiets waar ik een aantal jaren lekker op kan fietsen? Merk, dealer, model, wielen, groepen, etc... etc...
Tips waar ik sowieso op moeten letten of niet op moet bezuinigen zijn ook van harte welkom.
Mijn budget is ongeveer 2000 euro.
Ik heb rijd nu op een triple met Ultegra. Ultegra wil ik graag houden. Fiets vooral in Nederland (op dit moment ongeveer 800km per maand) maar fiets ook op vakantie in de bergen (Mont Ventoux, Alpe Huez etc). Dit jaar ga ik o.a. de Marmotte fietsen. Twijfel ook zeer sterk over opnieuw een triple of toch een compact met een extra cassette/bergverzet wanneer ik de bergen in ga.
Alex Slok schreef:Ik zou zeggen ga eens een aantal zaken aflopen en laat je in de eerste instantie door je eigen gevoel leiden. Maak een shortlist van minimaal 3 en maximaal 5 fietsen en ga daar een proefrit op maken. Als je echt serieus wilt gaan fietsen dan laat je jezelf nog even bikefitten.
Jij hebt je verdiept in wat je wil, hebt aan de hand van je wensen en budget een selectie gemaakt en gekozen op basis van praktisch advies.
Ts. geeft dat hij een fiets zoekt en, en niet weet wat, dat mogen wij zeggen. Hij heeft een budget van 2000 euro. Veel geld, heel veel geld als je niet weet wat je ervoor wilt aanschaffen, bijna zonde van het geld zou ik zeggen. Zeker in deze prijsklasse omdat elke leverancier in deze prijsklasse meerdere fietsen beschikbaar heeft. Goed afgemonteerde aluminium fietsen, instap carbon modellen of zelfs overjarige interessante aanbiedingen, kortom je kunt met de beste wil van de wereld ts niet adviseren.
Het enige wat hij schrijft is dat hij Ultegra wil, maar compact of triple. Van mij mag ie het posten, daar gaat het niet om. Maar dan is het niet vreemd dat er dan wat sarcastisch op gereageerd wordt (overigens nergen onaardig). Zoals ik al schreef, misschien wordt het ts wel duidelijk dat hij met de startpost hier niet veel verder komt, wat ik een goede zaak vind omdat hij anders blind de mogelijke droomfiets van iemand anders gaat aanschaffen omdat iemand hier hem dat adviseerd. Ts zou er goed aan doen om zich op het forum te melden als hij hier nog steeds advies wil en aan de hand van alle reacties zijn vraag te specificeren. Pas dan kan er wat mij betreft een degelijk advies gegeven worden.
Tot die tijd blijft het voor mij een vermakelijk topic waar ik niet serieus op de vraag kan ingaan.
+1 spokes.
Interessant ook dat TS zich nog steeds niet gemeld heeft. Misschien moet ie maar een pb krijgen dat we allemaal met smart zitten wachten op zijn input zodat we advies kunnen geven
Interessant ook dat TS zich nog steeds niet gemeld heeft. Misschien moet ie maar een pb krijgen dat we allemaal met smart zitten wachten op zijn input zodat we advies kunnen geven
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond