Les Trois Ballons 2014
Hoi Goudhaantje,
Ik heb dit linkje gebruikt om ook zelf een tabel te maken met wanneer welke klim begint.
Makkelijk met de slider over het kaartje gaan en de afstanden worden onder in beeld weer gegeven
Zo kan je dus je eigen routekaart maken.
Succes!
Ik heb dit linkje gebruikt om ook zelf een tabel te maken met wanneer welke klim begint.
Makkelijk met de slider over het kaartje gaan en de afstanden worden onder in beeld weer gegeven
Zo kan je dus je eigen routekaart maken.
Succes!
dag,
ik heb me ingeschreven voor de 213 km, maar al maanden niets gehoord van de organisatie.
is het de bedoeling dat ik nog iets krijg per post of mail? of moet ik me 14/6 gewoon melden met mijn inschrijfnummer?
ik heb me ingeschreven voor de 213 km, maar al maanden niets gehoord van de organisatie.
is het de bedoeling dat ik nog iets krijg per post of mail? of moet ik me 14/6 gewoon melden met mijn inschrijfnummer?
yorickdix schreef:dag,
op deze pagina kan je je inschrijving controleren http://www.sportcommunication.info/web2 ... p?langue=5
Allard
ah bedankt
ik heb daar een brief gevonden met mijn gegevens die ik blijkbaar moet meenemen.
enig idee of je vrijdagmiddag of -avond al je rugnummer kan ophalen?
als dat antwoord al ergens staat, ik heb het niet kunnen vinden...
ik heb daar een brief gevonden met mijn gegevens die ik blijkbaar moet meenemen.
enig idee of je vrijdagmiddag of -avond al je rugnummer kan ophalen?
als dat antwoord al ergens staat, ik heb het niet kunnen vinden...
Het zijn Fransen he, dus als je alle info wil moet je wel de Franse versie van de website bekijkenyorickdix schreef: als dat antwoord al ergens staat, ik heb het niet kunnen vinden...
Dus vrijdag van 10 tot 19:00 kun je je startbewijs ophalen... :
PROGRAMME
13/06/2014 Luxeuil les Bains (stade et tennis municipaux av du Marechal de Turenne)
10:00 - 19:00 Village exposants et animations
10:00 - 19:00 Retrait des dossards et inscription de derniere minute
14/06/2014 Luxeuil les Bains (stade et tennis municipaux av du Marechal de Turenne)
06:00 - 07:15 Retrait des dossards et inscription de derniere minute
06:00 - 07:15 Controle depart
07:15 Depart
14/06/2014 Raddon et Chapendu (Complexe sportif)
10:00 Village exposants et animations
12:00 Ouverture de la Pasta party
15:00 Remise des recompenses
ah, ik snapte al niet waarom op de site die ik zag alleen de datums stonden.
de vertaalstagiair had zeker vrij die dag...
de vertaalstagiair had zeker vrij die dag...
- Robdebruin
- Forum-lid
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst voor de Trois Ballons. Ben erg benieuwd.
Vorig jaar de 162KM Criquielion gereden in netto 5 uur 57 incl stops. Goed voor goud (39 jaar).
Mijn doel voor de L3B 213KM is 8 uur 30 incl stops, zou dat haalbaar zijn? Met hetzelfde gemiddelde van de Criq zou 8 uur netto ook haalbaar moeten zijn maar dan moet je ervan uit gaan dat je na de 160KM niet meer stopt. Dit zal zeker nodig zijn aangezien ik maar 2 bidons kan meenemen.....
Wellicht heeft iemand een vergelijking met de Criquielion of wellicht Gran Fondo Eddy Merckx?
Vorig jaar de 162KM Criquielion gereden in netto 5 uur 57 incl stops. Goed voor goud (39 jaar).
Mijn doel voor de L3B 213KM is 8 uur 30 incl stops, zou dat haalbaar zijn? Met hetzelfde gemiddelde van de Criq zou 8 uur netto ook haalbaar moeten zijn maar dan moet je ervan uit gaan dat je na de 160KM niet meer stopt. Dit zal zeker nodig zijn aangezien ik maar 2 bidons kan meenemen.....
Wellicht heeft iemand een vergelijking met de Criquielion of wellicht Gran Fondo Eddy Merckx?
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
-
- Forum-lid
Als je de Criq in goede vorm rond de 6 uur rijd denk ik dat de Trois Ballons rond de 9 uur rijden al een hele opgave is. Vergis je niet in de afstand van de Trois Ballons. De opgegeven 213 klopt niet en was volgens mij 218km. De laatste km's zijn heel zwaar!
Mijn snelste tijd ooit in de Criq was 6:40, maar die tijd dateert van een jaar of 5, 6 geleden. Inmiddels ben ik wel behoorlijk vooruit gegaan qua fietsen, maar ik denk dat een tijd van 6 uur voor mij teveel gevraagd is. In L3B reed ik vorig jaar 9:00:17 (hoe krijg ik het voor elkaar hè). Wel was het erg warm een groot deel van de dag en dat had zijn weerslag op de tijd.
Mijn inschatting is dat 8:30 wel een mooie limiet voor je kan zijn. Zal net erboven of eronder worden.
Mijn inschatting is dat 8:30 wel een mooie limiet voor je kan zijn. Zal net erboven of eronder worden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Volgens mij kan het, maar is het wel afhankelijk van je vorm van de dag en de omstandigheden.Robdebruin schreef:Wij gaan dit jaar ook voor het eerst voor de Trois Ballons. Ben erg benieuwd.
Ik reed in 2013 op de Criq een tijd van 5u41. De cyclo-omstandigheden waren toen erg goed met weinig wind en zo'n 18 graden en de vorm was uitstekend. Op L3B in 2013 reed ik 8u24. Toen was het erg warm, niet echt ideaal cycloweer dus (ook al kan ik er redelijk goed tegen). En ik was zeker niet in topvorm.
Dus het wordt misschien krap, maar het is te doen als de meteorologische omstandigheden en je eigen vorm (van de dag) een beetje meewerken.
Ik zou zeggen: ga de uitdaging aan en stel je doel op 8u30.
-
- Forum-lid
Mijn tijden in 2013 :Robdebruin schreef:Wij gaan dit jaar ook voor het eerst voor de Trois Ballons. Ben erg benieuwd.
- Criq : 5u39:51 officiële tijd
- 3Ballons : 8u53 officiële tijd
In de Criq was ik niet in supervorm maar zaten de weersomstandigheden mee. In 3B had ik een goede vorm maar diende ik tgv maagproblemen/warmte een 20tal min langs de kant te staan...
Een tijd fixeren is moeilijk, weersomstandigheden beïnvloeden in belangrijke mate jouw resultaat... overigens had ik in de cyclo 2 weken terug (GF Mont Ventoux) drie lekke banden, ook deze kun je niet incalculeren.
Cyclo's rijden blijft een fantastische belevenis... en genieten is de kunst! Je laten meeglijden en niet al te sterk in het rood gaan in de eerste 100km is zeker bij 3B een belangrijke vaardigheid.
Verhalen van mijn diverse deelnames zijn er op mijn blogen nog meer cyclo-info op de site voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek
Succes aan allen!