18 mei 2014 Grenslandklassieker Z-Limburg
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Deze ook gereden en met veel plezier. Leuke route met veel afwisseling waarbij het stuk in Duitsland m'n voorkeur had (langere klims en mooie wegen).
Om 08:00u gestart en met de "oortjes" op vrijwel hele stuk solo gereden. Paar keer even bij een groepje gezeten, maar is niet mijn ding. Ik wil toch zien waar ik rij ipv naar voorganger kijken.
Totaal 3 keer fout gereden waarbij 2 maal eigen fout. 1 maal te vlot en bordje gemist en 1 maal domweg links af terwijl ik rechts moest, zal wel vermoeidheid geweest zijn.
Alleen vlak voor de 2e stop bij het stuwmeer leek er een bordje te missen en toen ipv terug de lus om het meer gedaan (kon volgens een paar locals).
Daarom uiteindelijk op 233 km / 3.196 hm uitgekomen met een netto fietstijd van 8:18u, dus 28,1 gem. wat me mee viel. (http://app.strava.com/activities/142691304) Dit ondanks de kramp de laatste 2 uur waardoor het alles behalve echt lekker ging. Die laatste paar klimmetjes deden dan ook echt zeer. Dat was ook het enige moment dat ik de 34'er voor had gewild, de rest ging inderdaad goed op de 39'er voor met 11/28 achter.
Onderweg nog 1 klein incidentje: Voorganger zat reepje te eten en even later fladderde de verpakking weg. Ik "je verlies wat" . Antwoord was in de trend "bemoei je met je eigen zaken"...............
Verder complimenten aan organisatie want voor 9 euro een leuke tocht gehad.
Om 08:00u gestart en met de "oortjes" op vrijwel hele stuk solo gereden. Paar keer even bij een groepje gezeten, maar is niet mijn ding. Ik wil toch zien waar ik rij ipv naar voorganger kijken.
Totaal 3 keer fout gereden waarbij 2 maal eigen fout. 1 maal te vlot en bordje gemist en 1 maal domweg links af terwijl ik rechts moest, zal wel vermoeidheid geweest zijn.
Alleen vlak voor de 2e stop bij het stuwmeer leek er een bordje te missen en toen ipv terug de lus om het meer gedaan (kon volgens een paar locals).
Daarom uiteindelijk op 233 km / 3.196 hm uitgekomen met een netto fietstijd van 8:18u, dus 28,1 gem. wat me mee viel. (http://app.strava.com/activities/142691304) Dit ondanks de kramp de laatste 2 uur waardoor het alles behalve echt lekker ging. Die laatste paar klimmetjes deden dan ook echt zeer. Dat was ook het enige moment dat ik de 34'er voor had gewild, de rest ging inderdaad goed op de 39'er voor met 11/28 achter.
Onderweg nog 1 klein incidentje: Voorganger zat reepje te eten en even later fladderde de verpakking weg. Ik "je verlies wat" . Antwoord was in de trend "bemoei je met je eigen zaken"...............
Verder complimenten aan organisatie want voor 9 euro een leuke tocht gehad.
Laatst gewijzigd door fredmtb-sport op 19 mei 2014 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Grappig, dat bordje bij het meer miste vorig jaar ook al....
Gisteren ook de 223 km gereden ! Prachtig weer , mooie route .. 1x was er verwarring net voor de 2e pauze in verband met de bordjes , zoals Fred hierboven aangeeft .
Overigens Fred .. vanaf de 1e pauze hebben wij elkaar erg vaak voorbij gestoken ! Haha .. dat begon net na de 1e rustpauze in de klim vanaf het stuwmeer ! Jij reed in het zwart/ geel . Ik reed in zwart shirt met rode assos broek.
Kleine wereld hier op het forum !
Overigens Fred .. vanaf de 1e pauze hebben wij elkaar erg vaak voorbij gestoken ! Haha .. dat begon net na de 1e rustpauze in de klim vanaf het stuwmeer ! Jij reed in het zwart/ geel . Ik reed in zwart shirt met rode assos broek.
Kleine wereld hier op het forum !
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Misschien een gekke vraag, maar in hoeverre verhoud deze tocht (220km) zich met bijvoorbeeld een Amstel Gold race?
Ik doel niet op kosten/drukte maar meer op soort parcours en zwaarte van de tocht.
Ik doel niet op kosten/drukte maar meer op soort parcours en zwaarte van de tocht.
-
- Forum-lid
Amstel gold 250 is zwaarder omdat je dan op het einde de steilere bergen krijgt, die elkaar snel opvolgen en meer hoogtemeters.
Grenslandklassieker zijn de bergen langer maar wel lopers.
Grenslandklassieker zijn de bergen langer maar wel lopers.
Ben blij dat je na de Kruisberg de Eyserweg naar boven kon en niet de Eyserbosweg op hoefde.Arno357 schreef:Het sadisme om de kruisberg op 200 km in de route op te nemen..
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ach, 600 meter lengte en 56 hm (Strava) mag toch geen probleem zijn.........Arno357 schreef:Het sadisme om de kruisberg op 200 km in de route op te nemen..
Juist "leuk" om niet alleen maar de laatste 50 km vlak te hoeven te rijden, dan is het ook niet goed
Voor jou misschien niet Fred, maar realiseer je wel dat er een boel mensen meedoen (ook aan de lange afstand) niet nog niet eens 25% van de trainingskilometers hebben die jij hebt en misschien zelfs nog helemaal geen hm.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Klopt, ik heb redelijk wat km's gedraaid dit jaar en dan is het iets "makkelijker".
Als je voor een tocht van 200 km (in de heuvels van Limburg.Duitsland/België) gaat, dan kan je tot op de laatste meter enige klimwerk verwachten en niet een route die je de laatste 50 km laat freewheelen.
Maar ik ging ook niet fris die heuvel op
Als je voor een tocht van 200 km (in de heuvels van Limburg.Duitsland/België) gaat, dan kan je tot op de laatste meter enige klimwerk verwachten en niet een route die je de laatste 50 km laat freewheelen.
Maar ik ging ook niet fris die heuvel op