La Chouffe of JN Classic op 24 mei
Die zeikregen kan ik wel bevestigen. Ik was al vanaf woensdag 21 mei in diekirch. Wisselend weer gehad. Maar over het algemeen ok. Zaterdagochtend wilde we nog een toggie maken, maar vanwege veel bewoling en gespetter naar huis gegaan.
Ook leuk mooie etappe in de Giro gezien.
Ook leuk mooie etappe in de Giro gezien.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Vannacht/vanmorgen vroeg inderdaad flinke regen in Vianden. Toen we vertrokken was het opgehouden, maar onderweg nog wel wat miezerregen gehad het eerste stuk. Vooral in de afdalingen minder fijn, de wegen waren nog lang nat en als er ook nog vuil op sommige bosachtige stukken lag was het flink oppassen. Ben één keer ook uit de bocht gevlogen, maar kwam gelukkig vrij snel in het gras tot stilstand zonder problemen. En het was inderdaad fris. ik heb het een aantal keren best koud gehad.
De tocht was weer goed uitgepijld en de wegen bijna allemaal goed. Waar de Luxemburgers zijn op zaterdag weet ik niet want je komt bijna niks van verkeer tegen. De hellingen weer lekker zwaar, een aantal kende ik nog van de vorige keer twee jaar geleden. Sfeer was goed. Een groot minpunt was toch wel de bevoorrading. Waar deze twee jaar geleden weliswaar in assortiment beperkt was, waren de eetwaren toch ruim voorradig. Dit maal was het assortiment nog minder (ontbijtkoek, banaan, partjes sinaasappel) maar erger nog bij de tweede bevoorrading waren de bananen en appelkoeken op terwijl wij niet bijzonder laat waren bij die uitgiftepunten. Veel mensen zochten noodgedwongen hun toevlucht tot het tankstation. Water en sportdrank was er gelukkig genoeg.
Er is onderweg iemand overleden op één van de beklimmingen naar ik hoorde door een hartstilstand. Veel mensen hebben de helikopter en ambulance gezien en moesten omlopen met de fiets. Erg heftig om te horen, ik wens de nabestaanden en fietsvrienden veel sterkte.
De tocht was weer goed uitgepijld en de wegen bijna allemaal goed. Waar de Luxemburgers zijn op zaterdag weet ik niet want je komt bijna niks van verkeer tegen. De hellingen weer lekker zwaar, een aantal kende ik nog van de vorige keer twee jaar geleden. Sfeer was goed. Een groot minpunt was toch wel de bevoorrading. Waar deze twee jaar geleden weliswaar in assortiment beperkt was, waren de eetwaren toch ruim voorradig. Dit maal was het assortiment nog minder (ontbijtkoek, banaan, partjes sinaasappel) maar erger nog bij de tweede bevoorrading waren de bananen en appelkoeken op terwijl wij niet bijzonder laat waren bij die uitgiftepunten. Veel mensen zochten noodgedwongen hun toevlucht tot het tankstation. Water en sportdrank was er gelukkig genoeg.
Er is onderweg iemand overleden op één van de beklimmingen naar ik hoorde door een hartstilstand. Veel mensen hebben de helikopter en ambulance gezien en moesten omlopen met de fiets. Erg heftig om te horen, ik wens de nabestaanden en fietsvrienden veel sterkte.
-
- Forum-lid
Samen met met mijn neef de La chouffe gereden. Ochtends miezerde het inderdaad en zag het er zeer dreigend uit. Maar na een paar uur werd het steeds beter weer, zonnig met wolkenvelden. De tocht zelf was behoorlijk pittig met bijna geen vlakke stukken. Het enige vlakke stuk voor de tweede pauze was wel even lekker om de benen te laten rusten. De laatste klim was Rue de Saint Roch, met max 20%! Verder super georganiseerd met goede bevoorrading!
Ik denk dat Borrelli een ander Chouffe heeft gereden dan ik....
Zijn weinig tochten die zo goed georganiseerd zijn en een zo'n ruime bevoorrading hebben als deze(geldt eigenlijk voor alle BPBank ritten)
Op alle plekken water en 4 verschillende sportdranken, stroopwafels, Luikse wafels, ontbijtkoek, honing, twee soorten muesli repen, bananen, sinaasappel, tuc koekjes en andere zoute snacks. Nu vergeet ik vast nog zaken. En nee ik was niet als eerste bij de drie posten, dat red ik qua snelheid helaas niet meer, maar heb wel 179km gereden dus ze allemaal gezien
Zijn weinig tochten die zo goed georganiseerd zijn en een zo'n ruime bevoorrading hebben als deze(geldt eigenlijk voor alle BPBank ritten)
Op alle plekken water en 4 verschillende sportdranken, stroopwafels, Luikse wafels, ontbijtkoek, honing, twee soorten muesli repen, bananen, sinaasappel, tuc koekjes en andere zoute snacks. Nu vergeet ik vast nog zaken. En nee ik was niet als eerste bij de drie posten, dat red ik qua snelheid helaas niet meer, maar heb wel 179km gereden dus ze allemaal gezien

Laatst gewijzigd door beren040 op 25 mei 2014 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard
CKTBIKE schreef:Vandaag ook deze gereden de 120,goede organisatie en mooi parcours.Wel blies de wind fel en in het nadeel wat het toch zwaar maakte,kwam met juist 30 gem aan en toch wel moe.
30 gemiddeld

Onvoorstelbaar hard voor een parcours als de Chouffe zelfs bij 120km
Diepe buiging
Allard
@beren040
Hij heeft het over de JNC, deze twee tochten worden beide besproken in dit topic.
Hij heeft het over de JNC, deze twee tochten worden beide besproken in dit topic.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Onbegrijpelijk, je weet toch dat er X rijders, dan zorg je dat je voldoende in huis hebt. Nee, zelfs te veel en kan men bij volgende tocht toch weer gebruiken (geen bananen etc.)borrelli schreef:Een groot minpunt was toch wel de bevoorrading. Waar deze twee jaar geleden weliswaar in assortiment beperkt was, waren de eetwaren toch ruim voorradig. Dit maal was het assortiment nog minder (ontbijtkoek, banaan, partjes sinaasappel) maar erger nog bij de tweede bevoorrading waren de bananen en appelkoeken op terwijl wij niet bijzonder laat waren bij die uitgiftepunten. Veel mensen zochten noodgedwongen hun toevlucht tot het tankstation. Water en sportdrank was er gelukkig genoeg.
Meeste producten ook daar in supermarkt te koop, dus had men dat nog vlot kunnen doen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- Globeskater1983
- Forum-lid
Samen met mijn beste vriendin zijn wij vrijdag ook afgereisd richting de ardennen, leuk hostel in Champlon en zaterdagochtend met de auto naar Houffalize. Wij hadden ons ingeschreven voor de 119km tocht en ging vol goede moed van start. Het weer was heerlijk, de sfeer was goed, soms wel minder wegdek, maar dat weten we van de Belgen. De eerste bevoorrading was zeer goed geregeld, hoe fijn zijn de bidon bijvultanks en meer dan genoeg eten. En dan komt die vervelende Cote Haussire
Denk je in begin steilste stuk gehad te hebben, maar die blijft maar pijn doen. Daarna door gereden naar de eerste routesplitsing, eens op de kaart gekeken want de 77km zou eigenlijk te kort zijn, maar de 119km leek te lang te worden. Besloten door te rijden tot de volgende klim van de 119, nog wel even lekker pannenkoeken gegeten net voor de 6e klim! Daarna geen fietsers meer gezien en genoten van de stilte, na die 6e beklimming zijn wij doorgestoken naar Wibrin. Een mooie weg en heerlijke afdaling. Bij de degustatie een klein biertje gedronken en toen naar de finish. Voor de Rue Saint Roch moet ik nog beter worden in klimmen en mss een nog lichter verzet op mijn fiets monteren... Bij de finish het Decathlon Lemon pakket gekozen en eenmaal terug bij de auto stond er toch mooi 96km op de teller... en volgens strava 2190m klimmen!

- Tracing_NL
- Forum-lid
Na zelf dit topic te zijn gestart ben ik natuurlijk wel verplicht om mijn ervaringen van afgelopen zaterdag bij de JNC op te schrijven.
Zaterdag 03.45
ging de wekker. Tsjonge (en dan druk ik mij héél voorzichtig uit) wat is dat vroeg!, om 4.30 in de auto, en om 7.30 arrivée in Vianden. Voor mij (los van een passage richting zuid frankrijk) het eerste bezoek aan het groothertogdom Luxemburg. Ik verwacht een soort ardennenroute te rijden vandaag.
Helaas is het bij de start regenachtig en koud (11gr). Dat voorspelt niet veel goeds. Maar ja, we hebben ten slotte niet voor niets 3 uur in de auto gezeten, dus om 07.45 stappen we op de fiets voor de 180 km. Nadat we Vianden uit zijn begint na 5 km al direct een vrij zware klim. Het is echter wel een mooie. Dat belooft wat. Een maal boven moeten we een stuk afdalen in de stromende regen. Met 11 gr is dat geen pretje en op dat moment zinkt de moed mij enigszins in de schoenen (waar het water ook al in staat
), zo wordt dit een lange zware dag. Wat mij verbaasd is dat de voor de route veel gekozen wordt voor B-wegen en fietspaden. Dat maakt de route wel mooi, maar het asfalt is op sommige stukken niet best. Bovendien is door de regen afdalen over deze weggetjes geen onverdeeld genoegen.
Rond 09.30 wordt het droog en na een half uurtje breekt de zon af en toe door. Dat gaat er meer op lijken. De route is verdomd zwaar. Voor mijn gevoel zwaarder dan menig ardenner rit. Veel hellingen zijn best steil, soms niet het gemiddelde, maar altijd wel stukken in zo'n helling van 8 tot 10% en sommigen doen voor de ardenner klassiekers zeker niet onder met stukken tot 18%!
De bepijling is prima! Bij iedere helling staat een keurig bord met lengte, gem% en max%. Route is prachtig, mooie vergezichten, wegen door bossen met werkelijk schitterende rotspartijen, in laatste stuk een fietspadroute wat werkelijk buitengewoon mooi is.
Na 50 km de eerste bevoorrading, zoals reeds hier gemeld, een beetje karig qua eten. Sportdrank / water is er genoeg en dat is voor mij het belangrijkste. Wel enthousiaste mensen van de organisatie. Je kunt merken dat iedereen dit voor zijn plezier doet. Bovendien heb je bij deze tocht niet het massale van bv LBL (26 april) waardoor er minder gedrang is en de sfeer wat gemoedelijker. Ook de verbetering van het weer werkte hier zeker aan mee.
Zo verloopt de dag. Wat mij opvalt is dat er werkelijk geen meter vlak ligt in deze rit. Bij sommige ardennerritten heb je nog wel eens dat je 10 km redelijk vlak rijd van de ene helling naar de andere, maar dat heb je hier helemaal niet. Met 26 benoemde klimmen kan dat ook niet anders
. Dat maakt hem dus ook vrij zwaar. Bij beklimming x (weet even niet meer de naam) worden we ingehaald door, ik denk, de porscheclub belgië (da's geen schande
) . Een stuk verder in een haarspelbocht in een afdaling heeft één van hen de bocht gemist en zijn dure porsche in het bos gereden. Bestuurder en passagier lopen rond de auto, dus alleen blikschade.
Tweede bevoorrading is na zo'n 100 km op een industrieterrein. Dit is mijn enig punt van kritiek op de route. Om er te komen worden we slinger slanger door een industriegebied geloodst. Via een hoofdweg en weer terug, dit stukje route is niet echt logisch. (wel goed uitgepijld, dat dan weer wel). Na de bevoorrading via een stukje onverharde weg weer op pad. Deze post verdient qua locatie niet de schoonheidsprijs.
Na 150 km gaan de beentjes een beetje wegen. Her en der toch wel wat geforceerd (nog een stukje helling van 20% moeten nemen!). Dan de laatste bevoorrading op 160 km. Voor degenen die de 180 rijden niet helemaal logisch, maar even verderop splitst de route zich voor de 220 km liefhebbers, dus voor hen is dit wel een logische plek. Direct na de bevoorrading ligt één van de pittigste hellingen, hij begint met een lang stuk tot 18% en zwakt dan pas af. Lijkt een beetje op de roche au faucons uit LBL. De neiging om bij de splitsing linksaf te slaan voor de 220km route kan ik gelukkig goed onderdrukken
en na nog een paar lichtere hellingen rollen we via een kasseienstraatje in Vianden de finishlocatie weer binnen. Exact 180 km op de teller. Na een soepje en een biertje vangen we moe maar voldaan de thuisreis aan. Om 19.00 uur staan we weer thuis. Een pittig dagje.
Conclusie:
Prachtige tocht, route afwisselend en zwaar. omgeving schitterend! Uitpijling zeer goed,informatiebordjes bij iedere helling prima, organisatie goed geregeld. bevoorrading matig qua eten. Voor mezelf wel besloten dat ik volgende keer een pensionnetje opzoek, want het is eigenlijk net te ver om in één dag te doen. Zeker als je de 220 km wil doen.
Tot zover, ik zal volgend jaar de la chouffe doen, dan kan ik ze vergelijken
.
Zaterdag 03.45

Helaas is het bij de start regenachtig en koud (11gr). Dat voorspelt niet veel goeds. Maar ja, we hebben ten slotte niet voor niets 3 uur in de auto gezeten, dus om 07.45 stappen we op de fiets voor de 180 km. Nadat we Vianden uit zijn begint na 5 km al direct een vrij zware klim. Het is echter wel een mooie. Dat belooft wat. Een maal boven moeten we een stuk afdalen in de stromende regen. Met 11 gr is dat geen pretje en op dat moment zinkt de moed mij enigszins in de schoenen (waar het water ook al in staat

Rond 09.30 wordt het droog en na een half uurtje breekt de zon af en toe door. Dat gaat er meer op lijken. De route is verdomd zwaar. Voor mijn gevoel zwaarder dan menig ardenner rit. Veel hellingen zijn best steil, soms niet het gemiddelde, maar altijd wel stukken in zo'n helling van 8 tot 10% en sommigen doen voor de ardenner klassiekers zeker niet onder met stukken tot 18%!
De bepijling is prima! Bij iedere helling staat een keurig bord met lengte, gem% en max%. Route is prachtig, mooie vergezichten, wegen door bossen met werkelijk schitterende rotspartijen, in laatste stuk een fietspadroute wat werkelijk buitengewoon mooi is.
Na 50 km de eerste bevoorrading, zoals reeds hier gemeld, een beetje karig qua eten. Sportdrank / water is er genoeg en dat is voor mij het belangrijkste. Wel enthousiaste mensen van de organisatie. Je kunt merken dat iedereen dit voor zijn plezier doet. Bovendien heb je bij deze tocht niet het massale van bv LBL (26 april) waardoor er minder gedrang is en de sfeer wat gemoedelijker. Ook de verbetering van het weer werkte hier zeker aan mee.
Zo verloopt de dag. Wat mij opvalt is dat er werkelijk geen meter vlak ligt in deze rit. Bij sommige ardennerritten heb je nog wel eens dat je 10 km redelijk vlak rijd van de ene helling naar de andere, maar dat heb je hier helemaal niet. Met 26 benoemde klimmen kan dat ook niet anders

Tweede bevoorrading is na zo'n 100 km op een industrieterrein. Dit is mijn enig punt van kritiek op de route. Om er te komen worden we slinger slanger door een industriegebied geloodst. Via een hoofdweg en weer terug, dit stukje route is niet echt logisch. (wel goed uitgepijld, dat dan weer wel). Na de bevoorrading via een stukje onverharde weg weer op pad. Deze post verdient qua locatie niet de schoonheidsprijs.
Na 150 km gaan de beentjes een beetje wegen. Her en der toch wel wat geforceerd (nog een stukje helling van 20% moeten nemen!). Dan de laatste bevoorrading op 160 km. Voor degenen die de 180 rijden niet helemaal logisch, maar even verderop splitst de route zich voor de 220 km liefhebbers, dus voor hen is dit wel een logische plek. Direct na de bevoorrading ligt één van de pittigste hellingen, hij begint met een lang stuk tot 18% en zwakt dan pas af. Lijkt een beetje op de roche au faucons uit LBL. De neiging om bij de splitsing linksaf te slaan voor de 220km route kan ik gelukkig goed onderdrukken

Conclusie:
Prachtige tocht, route afwisselend en zwaar. omgeving schitterend! Uitpijling zeer goed,informatiebordjes bij iedere helling prima, organisatie goed geregeld. bevoorrading matig qua eten. Voor mezelf wel besloten dat ik volgende keer een pensionnetje opzoek, want het is eigenlijk net te ver om in één dag te doen. Zeker als je de 220 km wil doen.
Tot zover, ik zal volgend jaar de la chouffe doen, dan kan ik ze vergelijken

Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.