Lcsmet schreef:Etienne,
Wat moet ik nu zeggen van je keuze
Ik heb zelf een Pro Race Deamon, weliswaar met een heel andere afmontage. Heb indertijd het frame los aangeschaft.
Ik ben geen pluimgewicht (80 - 85 kg)
Ik rijd geen koersen maar soms wel stevig door op allerlei terrein.
- Ardennen
- Vlaamse Ardennen
- Alpen
- Pyreneeën
Voor mij voldoet dit frame perfect.
PS: heb zoals eerder geschreven ook een Merida Scultura en andere Concordes, Colnago's en Museeuw's gehad. Kan dus een beetje vergelijken
Haha mooi man, lijkt er op dat ik zo langzamerhand jouw rijtje (ex-)fietsen aan het afgaan ben. De Prorace Deamon vind ik wel gewoon een mooie fiets en voor 1490 met volledig Ultegra 11s vind ik hem bijzonder aantrekkelijk geprijsd. Gooi ik nog wel 200 euro bovenop voor een upgrade naar wat betere wielen.
Ik begrijp van iedereen hierboven dat het kader het belangrijkst is. Echter, bij Salden wilden ze me niet de fiets laten proberen, omdat "je toch pas weet of het een comfortabele fiets is wanneer je er flink wat km op gemaakt hebben." Dit vertaalt waarschijnlijk direct naar "wij vinden het veel te veel werk om voor iedere klant pedalen erop te monteren en mee naar buiten te gaan". Volgens Salden is de Prorace gewoon een comfortabel tourfietsje in tegenstelling tot de Carrera wat meer een racefiets zou zijn.
Ze hebben er laatst mijn lichaamsmaten opgemeten. Blijkbaar heb ik in verhouding een erg lange romp en korte armen, iets dat mij of mijn naasten nooit is opgevallen
Dit zijn mijn maten, wellicht kunnen we dan kijken of de geometrie van de fiets daar een beetje op aansluit.
Lengte: 1,73m
Binnenbeen: 82,6
Bovenbeen: 56,5
Romp: 61,6
Schouder: 44
Arm: 69,7
Gewicht: 75,4 kg
Ik zat bij de carrera tussen de S en M in. Dan zou ik liever S pakken, omdat ik dat mooier vind ogen en je nog altijd kunt corrigeren met zadel en stuurpen etc.
Wat is jouw afmontage op de Prorace? Welke fiets vond jij beter/fijner: de Merida of de Prorace?