Pagina 3 van 4

Geplaatst: 01 okt 2010 23:05
door kauwvot
A little bit off-topic: na 25 jaar(!) Shimano 6-speed overgeschakeld naar 11-speed Chorus dit jaar: wil de standaard 18 niet meer missen. 2500km in 4 maanden en alles schakelt nog perfect... (en ik schakel verrekte veel), zou zelfs nog de 12 tegen een 20 willen vervangen zodat ik op het buitenblad niet van 19 direct naar 21 ga...

Geplaatst: 14 okt 2010 19:22
door outrun2
weet iemand of je een fsa k-force lite crank 10 speed ook kunt gebruiken voor campa 11 speed???

Geplaatst: 14 okt 2010 19:33
door amclassic-fan
Ja dat gaat prima.

Geplaatst: 14 okt 2010 21:15
door outrun2
bent u zeker?? waarom verkopen ze dan speciale 11 speed tandwielen ervoor?

Geplaatst: 14 okt 2010 21:18
door lvgh
outrun2 schreef:bent u zeker?? waarom verkopen ze dan speciale 11 speed tandwielen ervoor?

Wat zou jij doen als je de fabrikant was? ;)

Geplaatst: 14 okt 2010 21:24
door outrun2
er zal wel iets verschil op zetten ne?

Geplaatst: 15 okt 2010 10:41
door fdegrove
Hoi,

Het is niet het crankstel dat verschilt maar wel de kettingbladen.

Ciao, ;)

Geplaatst: 15 okt 2010 13:04
door outrun2
dus het gaat niet? fsa 10 speed crank met 11 speed?

Geplaatst: 17 okt 2010 12:50
door jeek
Het gaat prima!

Geplaatst: 23 jan 2011 15:51
door frankschneider
Eigenlijk is het enige verschil de dikte van het ringetje bij de 5de 'verborgen' bladarm achter de crank, daardoor komen de bladen dichter bij elkaar en schakelt het sneller. Dat was destijds van 9- naar 10-speed ook al zo. Maar het werkt evenzogoed prima hoor.

Geplaatst: 23 jan 2011 23:14
door evilhomer
Leuke (ietwat oude) post op een Duits forum:

http://forum.tour-magazin.de/showthread.php?t=155566

De 'ratchet' om 10s shifters naar 11s om te bouwen (zie YouTube filmpje) schijnt van goud te zijn en kost maar liefst 90 euro (excl. verzending).

Ching ching! :)

Geplaatst: 23 jan 2011 23:24
door jaapieo
Ching Ching, dat scheelt nogal als je Per sé 11 speed wilt...! ;)
90 euro en je record opgeschroefd of...?
Misschien waag ik me er over een tijdje wel aan, met de 2010 centaur 10speed groep kun je op die manier wel leuk de "overstap" maken.