Schokkerig remgedrag bij dalen
Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem. Grote problemen bij afdalen van de Mont Ventoux. Thuis alles bekeken en geprobeerd. Hier is het schokkerige remeffect zeer gering en te doen, maar ik ben bang als ik in september de Alpen in ga. Wiel is kaarsrecht, maar schokt toch. Schoongemaakt, nieuwe remblokken en al het andere gedaan. Ik zal ook eens gaan meten. Wat heb heb je in jouw geval gedaan? Is die verdikking te herstellen of kun je het wiel afschrijven?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Misschien kan je met een goede regenrit de verdikking er uit remmen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik ben op dit moment met Farsports aan het mailen om te kijken hoe of wat. Ik word in ieder geval wel serieus genomen.
Amclassic, heb jij een technisch verhaal van hoe dit kan gebeuren? Neem aan dat jij ook denkt dat dit niet hoort te kunnen?
Amclassic, heb jij een technisch verhaal van hoe dit kan gebeuren? Neem aan dat jij ook denkt dat dit niet hoort te kunnen?
Heb contact gehad met Farsports en ze willen de twee velgen vervangen. Ze sturen mij twee nieuwe velgen op a 65 dollar verzendkosten. Is ongeveer 50 euro. Beetje jammer, maar aan de andere kant zijn dat hun garantieregels, dus moet ik ook niet achteraf gaan miepen.
Stomme is wel dat ik zelf zorg moet dragen voor het opnieuw inspaken van de wielen. Maar denk dat dit wel moet gaan lukken. Kent iemand een goede en betaalbare wielbouwer in de buurt van Amsterdam? (+-20km)
Ik heb aan Farsports gevraagd hoe zij denken dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op. Ik heb nogmaals benadrukt dat ik de wielen ook in de bergen wil kunnen gebruiken en toen verwezen zij me naar hun (duurdere) full carbon wielen. Dit lijkt me enigszins onlogisch. Bestaan er fullcarbon wielen met een betere remwerking dan alu velgen ook in natte omstandigheden?
Graag hoor ik jullie advies hierover.
Stomme is wel dat ik zelf zorg moet dragen voor het opnieuw inspaken van de wielen. Maar denk dat dit wel moet gaan lukken. Kent iemand een goede en betaalbare wielbouwer in de buurt van Amsterdam? (+-20km)
Ik heb aan Farsports gevraagd hoe zij denken dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op. Ik heb nogmaals benadrukt dat ik de wielen ook in de bergen wil kunnen gebruiken en toen verwezen zij me naar hun (duurdere) full carbon wielen. Dit lijkt me enigszins onlogisch. Bestaan er fullcarbon wielen met een betere remwerking dan alu velgen ook in natte omstandigheden?
Graag hoor ik jullie advies hierover.
Of je nu met full carbon of aluminium rem randen rijdt voorzichtigheid met regen is altijd geboden.zlyrinx schreef:Heb contact gehad met Farsports en ze willen de twee velgen vervangen. Ze sturen mij twee nieuwe velgen op a 65 dollar verzendkosten. Is ongeveer 50 euro. Beetje jammer, maar aan de andere kant zijn dat hun garantieregels, dus moet ik ook niet achteraf gaan miepen.
Stomme is wel dat ik zelf zorg moet dragen voor het opnieuw inspaken van de wielen. Maar denk dat dit wel moet gaan lukken. Kent iemand een goede en betaalbare wielbouwer in de buurt van Amsterdam? (+-20km)
Ik heb aan Farsports gevraagd hoe zij denken dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op. Ik heb nogmaals benadrukt dat ik de wielen ook in de bergen wil kunnen gebruiken en toen verwezen zij me naar hun (duurdere) full carbon wielen. Dit lijkt me enigszins onlogisch. Bestaan er fullcarbon wielen met een betere remwerking dan alu velgen ook in natte omstandigheden?
Graag hoor ik jullie advies hierover.
Tegenwoordig zijn veel rem randen bewerkt voor betere remwerking.
p,s hoe veel ritten maak je in de regen?
mocht je een echte regenrijder zijn dan zou ik een goedkoop setje wielen nemen.
Dus wielen met een aantrekkelijk prijskaartje wordt nu dus een stukkie duurder.
Maatwielen in Nijmegen is netjes geprijsd voor dit soort klusjes.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dank voor je reactie Nijkie, en ik snap dat voorzichtigheid altijd geboden is, haha.
Ik heb altijd begrepen dat je beter geen full carbon wielen de bergen in kan nemen, tenzij je een pro bent. Ik daal goed en rem nooit slepend, maar als ik zelfs in staat ben om alu/carbon wielen te vervormen, dan lijkt me fullcarbon niet ideaal. Remmen in de regen is niet eens zo het probleem, alhoewel dat zeker nog wel eens voorkomt en dan wil ik eigenlijk gewoon de vertrouwde remkracht van alu.
Maatwielen in Nijmegen zal ongetwijfeld top zijn, maar zoals gezegd zoek ik wat in de omgeving Amsterdam. Anders zijn er genoeg opties in Nederland te vinden.
Ik heb altijd begrepen dat je beter geen full carbon wielen de bergen in kan nemen, tenzij je een pro bent. Ik daal goed en rem nooit slepend, maar als ik zelfs in staat ben om alu/carbon wielen te vervormen, dan lijkt me fullcarbon niet ideaal. Remmen in de regen is niet eens zo het probleem, alhoewel dat zeker nog wel eens voorkomt en dan wil ik eigenlijk gewoon de vertrouwde remkracht van alu.
Maatwielen in Nijmegen zal ongetwijfeld top zijn, maar zoals gezegd zoek ik wat in de omgeving Amsterdam. Anders zijn er genoeg opties in Nederland te vinden.
Vertel eens gamiel, over verdikkingen rondom het ventielgat.
Ik heb op dit moment het probleem dat wanneer ik mijn band op spanning van 7.0 bar zet, de velgrand rondom het ventielgat zich uitzet en dus resulteert in schokkerig remgedrag.
Is dit gewoon slechte kwaliteit, of bestaat er een manier omd dit te voorkomen?
Ik heb op dit moment het probleem dat wanneer ik mijn band op spanning van 7.0 bar zet, de velgrand rondom het ventielgat zich uitzet en dus resulteert in schokkerig remgedrag.
Is dit gewoon slechte kwaliteit, of bestaat er een manier omd dit te voorkomen?
gamiel schreef:Zit de verdikking toevallig rondom het ventielgat?
Geen ervaring mee en ik weet niet hoeveel de velgrand uitzet maar ik zou er niet met een gerust hart op durven rijden want dit is niet normaal lijkt me.sjax schreef:Vertel eens gamiel, over verdikkingen rondom het ventielgat.
Ik heb op dit moment het probleem dat wanneer ik mijn band op spanning van 7.0 bar zet, de velgrand rondom het ventielgat zich uitzet en dus resulteert in schokkerig remgedrag.
Is dit gewoon slechte kwaliteit, of bestaat er een manier omd dit te voorkomen?
Ik moet er niet aan denken dat het tijdens rijden uitscheurt en het wiel eventueel blokkeert.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik heb jaren geleden met een setje full carbon clinchers gehad dat deze tijdens het oppompen gingen uitzetten, je kon het zelfs horen (knisperend geluid). Beide wielen afgeschreven tgv delaminatie. De dag ervoor had ik in de stromende regen de Glandon afgedaald en mijn wielen stukgeremd. Kurk blokken doen nagenoeg niets in de regen. Wel kosteloos een nieuwe wielset gekregen.sjax schreef:Vertel eens gamiel, over verdikkingen rondom het ventielgat.
Ik heb op dit moment het probleem dat wanneer ik mijn band op spanning van 7.0 bar zet, de velgrand rondom het ventielgat zich uitzet en dus resulteert in schokkerig remgedrag.
Is dit gewoon slechte kwaliteit, of bestaat er een manier omd dit te voorkomen?
Met een alu kinlin velg heb ik ook problemen gehad met schoksgewijs remmen. Heb het wiel laten nameten en daaruit kwam niets bijzonders naar voren. Enkele maanden later ontstond een scheur bij één van de spaakgaten en heb ik een nieuwe velg gekregen. Met de nieuwe velg heb ik geen problemen meer gehad.